Απεργία ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ τηνΤετάρτη 20 Νοεμβρίου 2024!
Απαντάμε μαζικά στην αλαζονεία και την ανικανότητα της κυβέρνησης της ΝΔ!
Όλοι στον αγώνα!
Η ελληνική κοινωνία στενάζει από το βάρος της ακρίβειας η οποία εξαφανίζει τα εισοδήματά της. Οι εργαζόμενοι δεν μπορούν στοιχειωδώς να ανταποκριθούν στα καθημερινά τους έξοδα. Οι στρατιές των ανέργων και των υποαπασχολούμενων διαρκώς μεγαλώνουν.
Χιλιάδες ασθενείςπεριμένουν σε λίστες ντροπής για ένα χειρουργείο, ενώ το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό εργάζεται στα όρια της εξάντλησης για να κρατήσει όρθιο το ΕΣΥ.
Η ελληνική περιφέρεια ερημώνει. Τα χωριά μας σε λίγο θα είναι χωριά – φαντάσματα. Οι δημιουργικές δυνάμεις της εργασίας και της παραγωγής παρατηρούν το τρένο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας να περνά από μπροστά τους ως άλλη μια ακόμα χαμένη ευκαιρία, και στο πρώτο βαγόνι βρίσκονται ξανά οι κολλητοί του κ. Μητσοτάκη και η εγχώρια ολιγαρχία.
Η υπογεννητικότητα έχει αποκτήσει εκρηκτικές διαστάσεις. Η Χώρα γερνάει, ο πληθυσμός μειώνεται διαρκώς, οι νέοι μεταναστεύουν και η κυβέρνηση ευρισκόμενη σε διαρκή σύγχυση νομίζει ότι όλα αυτά θα αντιμετωπιστούν μόνο με την αύξηση του επιδόματος γέννησης παιδιού!
Πάνω από τους μισούς εργαζόμενουςαμείβονται με λιγότερα από 1.000 ευρώ, με την αγοραστική δύναμη των πολιτών να είναι η δεύτερη χειρότερη μεταξύ των 27 χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μπροστά μόνο από τη Βουλγαρία. Η ανεργία των νέων γυναικών χτυπά «κόκκινο» καταγράφοντας θλιβερή πρωτιά σε όλη την Ευρώπη. Η νέα γενιά εργάζεται σε συνθήκες «γαλέρας» για 400 ευρώ και είναι αναγκασμένη να ζει με τους γονείς της ακόμα και σε ηλικίες που υπό άλλες συνθήκες θα είχε δημιουργήσει δική της οικογένεια.
Οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί με μισθούς πείνας των 776 ευρώ τον μήνα, εργάζονται σε όλη την Ελλάδα για να αποκτήσουν μόρια μετάθεσης, στηριζόμενοι από τους γονείς τους καθώς δεν μπορούν να επιβιώσουν με τον μισθό τους. Η κυβέρνηση ανακοίνωσε αυξήσεις κοροϊδία της τάξης των 12 ευρώ καθαρά τον μήνα, από 1 Απριλίου 2025! Ο μισθός του νεοδιόριστου εκπαιδευτικού είναι χαμηλότερος, σε ετήσια βάση, από τον μισθό του ανειδίκευτου εργάτη. Έτσι ιεραρχεί η κυβέρνηση την προσφορά και ρόλο των εκπαιδευτικών στην κοινωνία εξαθλιώνοντάς τους με μισθούς πείνας! Τα ίδια συμβαίνουν και με τους αναπληρωτές, της καλοκαιρινής ανεργίας, της εργασιακής ανασφάλειας και της διαρκούς μετακίνησης κάθε χρόνο, σε όλη τη Χώρα.
Ισχυρά ολιγοπώλιαέχουν συγκροτηθεί σε κρίσιμους τομείς της αγοράς, στην υγεία, την ενέργεια, τα τρόφιμα, τις τράπεζες, αισχροκερδώντας στην πλάτη του ελληνικού λαού.
Τα ενοίκια έχουν αυξηθεί σχεδόν 50% την τελευταία τετραετία και την ίδια ώρα ο αριθμός των διαθέσιμων προς πώληση ακινήτων μειώθηκε κατά 20% στην Αθήνα, εκτοξεύοντας στα ύψη τις τιμές. Η ενοικίαση αξιοπρεπούς σπιτιού σε λογική τιμή, αποτελεί άπιαστο όνειρο για τις λαϊκές οικογένειες και ιδιαίτερα για τη νέα γενιά. Το φαινόμενο εκπαιδευτικοί να κοιμούνται σε σκηνές, σε αυτοκίνητα, σε camping, αποτελεί καθημερινότητα και δεν εκπλήσσει πια κανέναν.
Οι κυβερνητικές παρεμβάσεις, όπως πάντα, είναι πολύ λίγες και έρχονται πολύ αργά. «Μπαλώματα» για επικοινωνιακή χρήση, μακριά από τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας.
Σε όλα αυτά προστίθεται η κυβερνητική αλαζονεία, η οποία σε πάρα πολλές περιπτώσεις καταντάει εξοργιστική. Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος δήλωσε κυνικά αναφορικά με τις αυξήσεις των ενοικίων, ότι «ο ένας πληρώνει παραπάνω και ο άλλος εισπράττει περισσότερα»(!), αποτυπώνοντας πόσο μακριά είναι η κυβέρνηση από τη δύσκολη καθημερινότητα χιλιάδων πολιτών, εξαιτίας της στεγαστικής κρίσης..
Τον έκτο χρόνο της Νέας Δημοκρατίας στο τιμόνι της Χώρας, οι πολίτες δεν έχουν πλέον τίποτε άλλο να προσδοκούν από την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό.Όλοι έχουν «χορτάσει από υποσχέσεις για καλύτερες ημέρες, οι οποίες ποτέ δεν έρχονται. Στη σημερινή Ελλάδα απλώνονται «τείχη» για τους μη προνομιούχους, τη μεσαία τάξη και τη νέα γενιά.
Ο κόσμος της εργασίας οφείλει να καταθέσει αγωνιστικά την αντίθεσή του στην κρατούσα κατάσταση. Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσηςκαλεί όλους τους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν μαζικά στην 24ωρη απεργιακή κινητοποίηση και στα συλλαλητήρια, στις 20 Νοεμβρίου 2024. Να δώσουμε όλοι μαζί μια απάντηση στην αυτάρεσκη αλαζονεία της κυβέρνησης της ΝΔ. Να απαιτήσουμε όλοι μαζί καλύτερες ημέρες για την Παιδεία στη Χώρα μας.
Διεκδικούμε:
ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ!
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΧΑΡΙΖΕΤΑΙ. ΟΛΑ ΚΕΡΔΙΖΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΓΩΝΕΣ!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνοπτικός οδηγός μεταθέσεων 2024-2025
Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με Α.Π. 121293/Ε2/15-10-2024από 16-10-2024 έως 31-10-2024 και ώρα 15:00, μέσω του Online Συστήματος Διαχείρισης Μητρώου Εκπαιδευτικών και Υποβολής Αιτήσεων Μεταθέσεων (https://teachers.minedu.gov.gr), θα υποβληθούν οι αιτήσεις μετάθεσης για τις παρακάτω κατηγορίες μεταθέσεων:
α) γενικές από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης
β) σε Κ.Ε.Δ.Α.Σ.Υ. και σε περιοχές μετάθεσης για την Ε.Α.Ε.
γ) στα Πειραματικά Σχολεία Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
δ) στα Μειονοτικά Σχολεία
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ
2 Νοεμβρίου 2024
Συμμετέχουμε στις εκλογές για την ανάδειξη Αιρετών εκπροσώπων μας στα υπηρεσιακά συμβούλια (ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΠΕ).
Δίνουμε δύναμη στη φωνή μας!
Ο θεσμός του Αιρετού εκπροσώπου των εργαζόμενων, με 100 χρόνια ιστορίας και αγώνων, αφού κινδύνευσε με εξαφάνιση εξ αιτίας της απαράδεκτης τακτικής της κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και τραγικών συνδικαλιστικών λαθών τη διετία 2020-2022, αποτέλεσε ξανά την τελευταία διετία, τη φωνή του κλάδου στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Παρά το γεγονός ότι πολλές αρμοδιότητες έχουν περιέλθει σε μονοπρόσωπα και απολύτως ελεγχόμενα από την κυβέρνηση όργανα (διευθυντές εκπαίδευσης), όλοι έχουν πια αντιληφθεί πόσο αναγκαία και απαραίτητη είναι η παρουσία των Αιρετών στα υπηρεσιακά και πειθαρχικά συμβούλια, αλλά και η επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων στα συλλογικά όργανα.
Έχει πλέον καταπέσει σε όλους τους καλοπροαίρετους και η τελευταία αυταπάτη πως η αποχή και η μη συμμετοχή φέρνει αποτέλεσμα, πως η αποχή και η μη συμμετοχή φέρνει σε δύσκολη θέση την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, πως η αποχή και η μη συμμετοχή δεν δημιουργεί προβλήματα γιατί οι Αιρετοί θα υποκατασταθούν από του Συλλόγους εκπαιδευτικών, πως η αποχή και η μη συμμετοχή είναι νικηφόρα δράση!
Τραγική εξαίρεση στη στοιχειώδη λογική αποτελούν, για μια ακόμη φορά, οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας, οι οποίες για μικροπαραταξιακούς λόγους συνεχίζουν τον αδιέξοδο δρόμο της άρνησης και της αποχής, αδιαφορώντας για τον κλάδο, τον οποίο καλούν ανεπίγνωστα σε μία ακόμη συνδικαλιστική «αυτοχειρία».
Το μέτωπο του «παραλογισμού» έχει και αυτή τη φορά διαφορετικά χαρακτηριστικά:
Η ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) δεν συμμετέχει στις εκλογές γιατί φοβάται πως θα αποδειχτεί ότι η πρώτη θέση που κατέλαβε στις εκλογές της ΔΟΕ οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρξε μειωμένη συμμετοχή των εκπαιδευτικών. Σε μία διαδικασία που θα συμμετέχει το σύνολο των συναδέλφων θα φανεί το πραγματικό της μέγεθος και θα γκρεμιστεί το αφήγημα της δήθεν κυρίαρχης δύναμης. Προσπαθούν με κάθε τρόπο να αποφύγουν τις ηλεκτρονικές εκλογές, όχι για τους λόγους που επικαλούνται (νοθεία, έλλειψη δια ζώσης επαφής κλπ), αλλά γιατί καταλαβαίνουν ότι έχουν ελπίδες μόνο σε ένα μικρό και μειοψηφικό συνδικάτο που θα ψηφίζουν οι λίγοι και οι πολλοί θα απέχουν. Αν δεν είχε προκύψει το εκλογικό αποτέλεσμα του Ιουνίου 2024 στη ΔΟΕ θεωρούμε πως θα συμμετείχαν κανονικότατα στις εκλογές, καθώς είχαν προετοιμάσει το έδαφος ολόκληρη τη διετία 2022-2024, χαμηλώνοντας την κριτική στον θεσμό του Αιρετού και αρνούμενοι να δηλώσουν ξεκάθαρα αν θα συμμετέχουν ή όχι στην εκλογική διαδικασία.
Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ δεν συμμετέχουν στις εκλογές, γιατί επιθυμούν και αυτές μικρό μειοψηφικό και ελεγχόμενο συνδικάτο, αλλά και γιατί δεν μπορούν να αποδεχτούν ποτέ ότι κάνουν λάθη. Η «επανάσταση» που νομίζουν ότι εκφράζουν είναι αλάνθαστη, ακόμα και όταν το 99,7% του ελληνικού λαού που δεν ενστερνίζεται τις αντιλήψεις του πολιτικού τους φορέα (ΑΝΤΑΡΣΥΑ) πιστεύει το αντίθετο. Ένα τμήμα στελεχών τους, όμως, δήλωνε πως αν η ΑΣΕ (ΠΑΜΕ) συμμετείχε στις εκλογές το ίδιο θα έκαναν και αυτοί! Η «επανάσταση» όχι μόνο ετεροπροσδιορίζεται, αλλά έχει και τη δυνατότητα να μπορεί να υπερασπίζεται ταυτόχρονα δύο διαφορετικά πράγματα και να έχει και στις δύο περιπτώσεις δίκιο!
Αυτή η μειοψηφία ετερόκλητων δυνάμεων έχει ως στόχο τον έλεγχο του συνδικάτου μέσα από την ψήφο των λίγων. Το πρόβλημά τους δεν είναι η ηλεκτρονική ψηφοφορία, αλλά η μεγάλη συμμετοχή που φοβούνται ότι θα προκύψει μέσα από αυτή. Άλλωστε μια χαρά χρησιμοποιούν τις διαδικτυακές ενημερώσεις συναδέλφων, όταν κρίνουν ότι τους χρειάζεται συμμετοχή για να «ψαρέψουν» ψηφοφόρους! Τότε δεν ενδιαφέρονται για τις δια ζώσης διαδικασίες τις οποίες θυμούνται κάθε φορά που πλησιάζουν εκλογές!
Για να πετύχουν αυτόν τους τον στόχο δεν διστάζουν ούτε μπροστά στην κατάργηση των Αιρετών. Για να παραπλανήσουν τους εκπαιδευτικούς και για να δώσουν δήθεν πολιτικά χαρακτηριστικά στην παραταξιακή τους ιδιοτέλεια, μπερδεύουν στη δήθεν επιχειρηματολογία τους τον νόμο Χατζηδάκη, ο οποίος όμως δεν έχει καμία απολύτως σχέση με τις εκλογές Αιρετών οι οποίεςδεν είναι συνδικαλιστικές, αλλά υπηρεσιακές εκλογές που πραγματοποιούνται με το άρθρο 22 του ν.4728/2020, όπου δίνεται η δυνατότητα στην υπουργό Παιδείας να επιλέξει τον τρόπο διεξαγωγής των εκλογών.
Ό,τι και να κάνουν όμως, όλοι τούς έχουν αντιληφθεί και τους έχουν γυρίσει την πλάτη στο συγκεκριμένο θέμα. Η μόνη τους επένδυση είναι στην αποχή, την οποία στη συνέχεια θα προσπαθήσουν να εμφανίσουν ως επιτυχία τους. Σε μία Χώρα που το 60% των ψηφοφόρων απείχε από τις ευρωεκλογές, σε ένα συνδικαλιστικό κίνημα που θεωρεί μαζικότατες τις γενικές συνελεύσεις των 30 γνωστών και φίλων τους, αυτοί θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν μία ενδεχόμενη μικρή συμμετοχή, η οποία σε κάθε περίπτωση θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τη συμμετοχή στις εκλογές πάρα πολλών Συλλόγων στους οποίους είναι πρώτη δύναμη! Επιζητούν δήθεν δυνατό κίνημα καλώντας σε αποχή!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επιδιώκει πάντα τη συμμετοχή και όχι την αποχή, την παρουσία από την απουσία, τις πλειοψηφίες ακόμα και αν δεν την περιλαμβάνουν και όχι τις «βολικές» μειοψηφίες.
Δεσμευόμαστε ότι τα στελέχη μας από την επόμενη ημέρα των εκλογών θα είναι εκπρόσωποι όλων των εκπαιδευτικών και όχι μόνο αυτών που τους ψήφισαν.Δεσμευόμαστε πως θα αγωνίζονται για διαφάνεια, ισονομία και λογοδοσία, για εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου με βάση και τις διαπιστωμένες ανάγκες αλλαγών, για μοριοδότηση όλων των αποσπάσεων και πραγματοποίησή τους από το ΚΥΣΠΕ και όχι από τα υπουργικά γραφεία, για επαναφορά των Αιρετών στα Συμβούλια επιλογής στελεχών, για διοίκηση με ανθρώπινο πρόσωπο και με σεβασμό στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν είναι αριθμοί.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να δείξουν την αντίθεσή τους στην Κυβέρνηση με τη συμμετοχή τους στην ψηφοφορία, να ψηφίσουν όποιους νομίζουν καταλληλότερους να τους εκπροσωπήσουν, να δυναμώσουν τη φωνή του κλάδου και μην αφήσουν ανεξέλεγκτη τη Διοίκηση να κάνει ό,τι θέλει.
Η ψήφος μας είναι η δύναμή μας!
Ψηφίζουμε μαζικά και εκλέγουμε Αιρετούς!
Δεν αφήνουμε την εκπροσώπησή μας σε δοτούς που συμφωνούν σε όλα!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Κατάργηση σχολικών επιτροπών:
Νέα προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων!
Η ολοκληρωτική έλλειψη οικονομικών πόρων για την κάλυψη των άμεσων και απαραίτητων αναγκών για τη λειτουργία των σχολικών μονάδων, είναι μία ακόμη δοκιμασία ανάμεσα στις πολλές, που προστέθηκε με την έναρξη του σχολικού έτους, σε αυτές που ήδη αντιμετωπίζει η εκπαιδευτική κοινότητα.
Η πρωτοφανής αυτή κατάσταση που αφορά στα σχολεία σχεδόν όλων των Δήμων της Χώρας, είναι αποτέλεσμα της κατάργησης των σχολικών επιτροπών που αυτοδίκαια με βάση το νόμο 5056/23 του Υπουργείου Εσωτερικών, έπαψαν από 30/6/2024 να υφίστανται.
Η μεταβίβαση των αρμοδιοτήτων των σχολικών επιτροπών στις υπηρεσίες των Δήμων έγινε χωρίς να έχει υπάρξει ανάλογη προετοιμασία και ήταν απόλυτα βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε γραφειοκρατικό συγκεντρωτισμό, διαχειριστικό αδιέξοδο και οικονομική ασφυξία.
Σήμερα, έναν ολόκληρο χρόνο μετά την ψήφιση του νόμου, γινόμαστε μάρτυρες μιας τραγελαφικής κατάστασης που δημιούργησαν οι ρυθμίσεις αυτές του «επιτελικού» κράτους, αφού ούτε το άνοιγμα των λογαριασμών στο όνομα των Διευθυντών/τριών – Προϊσταμένων των σχολικών μονάδων έχει γίνει, για να πιστωθεί το «αστρονομικό» ποσό των 500 ευρώ, το οποίο με νέα τροποποίηση του ΦΕΚ 3409/2024,γίνεται 1000 ευρώ για δωδεκαθέσια και επάνω σχολεία, ούτε οι ενέργειες για τη διαχείριση των πιστώσεων για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών των σχολείων.
Το πρόβλημα αφορά όχι μόνο στις σχολικές επιτροπές που καταργήθηκαν, αλλά και σε αυτές που διατηρήθηκαν, καθώς πολλοί Δήμοι διαχειρίζονται τα χρήματα κατά το δοκούν, παρά το γεγονός ότι είναι κονδύλια ειδικού σκοπού και τα καταβάλουν με μεγάλες καθυστερήσεις.Επιπροσθέτως, τα κονδύλια παραμένουν για χρόνια καθηλωμένα σε χαμηλά επίπεδα, την ίδια στιγμή που υπάρχουν υπερβολικές ανατιμήσεις βασικών ειδών, ως αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να ελέγξει το κύμα αισχροκέρδειας, με αποτέλεσμα σε πολλές περιπτώσεις να πρέπει οι γονείς να «βάζουν το χέρι στην τσέπη» για να συνδράμουν τα σχολεία!
Αποτέλεσμα της έκρυθμης αυτής κατάστασης που θέτει σε κίνδυνο τη λειτουργία των σχολείων,είναι να μην γνωρίζει κανείς πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία μέχρι τη διευθέτηση των διοικητικών θεμάτων, τι θα γίνει με την προμήθεια υλικού, τους λογαριασμούς, την προμήθεια πετρελαίου, τις αναγκαίες μικροεπισκευές.
Η αλαζονική Κυβέρνηση της ΝΔ, που περιφρόνησε για μία ακόμη φορά τη διαβούλευση με τους φορείς και δεν έδωσε τον απαραίτητο χρόνο για να διαπιστωθεί αν το σύστημα είναι ή όχι λειτουργικό, χωρίς παράλληλα να φροντίσει μετά την κατάργηση των σχολικών επιτροπών να διαμορφώσει ένα νέο πλαίσιο χρηματοδότησης των σχολείων, έχει την αποκλειστική ευθύνη για την σημερινή κατάσταση.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,απαιτεί την άμεση επίλυση του θέματος και τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης ώστε τα σχολεία να μπορούν να λειτουργήσουν σωστά.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.