Η Κυβέρνηση υπονομεύει το Ολοήμερο σχολείο!
Ανοίγει τον δρόμο στην παραχώρηση τμημάτων της εκπαίδευσης στους Δήμους!
Η δημοσίευση από την Κυβέρνηση, του ΦΕΚ 2332/2-6-2021,με τίτλο «Προϋποθέσεις έκδοσης άδειας λειτουργίας και προδιαγραφές λειτουργίας Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (Κ.Δ.Α.Π.)», επιφέρει ένα ακόμα πλήγμα στον θεσμό του Ολοήμερου σχολείου.
Συνεχίζει την πολιτική απαξίωσης του θεσμού,η οποία οδήγησε χιλιάδες παιδιά σε ιδιωτικά κέντρα μελέτης, με δυσβάστακτα έξοδα για τις οικογένειές τους και μάλιστα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, που ξεκίνησε η προηγούμενη Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η οποία κατάργησε τον υπεύθυνο δάσκαλο του Ολοήμερου και προχώρησε στον εγκληματικό διαχωρισμό του σχολείου (ΠΔ 79/2017, άρθρο 11), σε πρωινό – υποχρεωτικό (8:15 – 13:15) και απογευματινό – προαιρετικό (13:15 – 16:00), ο οποίος άνοιξε τον «ασκό του Αιόλου» και έδωσε τη δυνατότητα στην Κυβέρνηση της ΝΔ να προχωρήσει στο επόμενο βήμα!
Το ΦΕΚ που υπογράφουν 3 Υπουργοί και 4 Υφυπουργοί της Κυβέρνησης, δίνει τη δυνατότητα λειτουργίας μέσα σε σχολικά κτήρια, σε Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Δήμων (ΚΔΑΠ), μετά το τέλος του υποχρεωτικού προγράμματος (ώρα 13:15) δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του Ολοήμερου σχολείου, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότιως σχολικό ωράριο νοείται το υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα!!
Έτσι λοιπόν, μέσα στον χώρο του σχολείου, την ώρα που λειτουργεί το Ολοήμερο σχολείο, θα λειτουργούν «ανταγωνιστικά» προγράμματα των Δήμων που θα αφορούν δραστηριότητες, ίδιες, παρόμοιες ή και εντελώς άσχετες από αυτές του σχολείου, υπονομεύοντας τον ρόλο του Ολοήμερου! Θα μπαινοβγαίνουν στον σχολικό χώρο, ενήλικες και παιδιά, χωρίς το σχολείο να μπορεί να ασκήσει τον παραμικρό έλεγχο ούτε ως προς την ασφάλεια των εγκαταστάσεων ούτε ως προς την ασφάλεια των μαθητών! Είναι χαρακτηριστικό πως το σχετικό ΦΕΚ, δεν λαμβάνει καν υπόψη του, το ότι το ΠΔ 79/2017, στο άρθρο 18, παράγραφο 3 αναφέρει ρητά πως: «Κανένα άτομο πλην των εκπαιδευτικών δε μπορεί να παραμένει εντός του σχολικού χώρου κατά τη διάρκεια λειτουργίας της σχολικής μονάδας».
Είναι προφανής η προσπάθειανα προετοιμαστεί το έδαφος, για τη μεταφορά στο μέλλον, μέρους της σχολικής πραγματικότητας (Ολοήμερο σχολείο) στην τοπική αυτοδιοίκηση, καθώς το Σύνταγμα της Χώρας απαγορεύει τη συνολική μεταφορά της εκπαίδευσης, ώστε να μειωθεί για την κεντρική εξουσία ο «βραχνάς» εξασφάλισης εκπαιδευτικών και οικονομικών πόρων για τη λειτουργία των σχολείων.
Ταυτόχρονα, «χαρίζουν» στους Δημάρχους τη δυνατότητα διορισμών με ψηφοθηρικά κριτήρια, καθώς όπως όλοι γνωρίζουμε καλά οι προσλήψεις στους Ο.Τ.Α γίνονται με εντελώς διαφορετικό τρόπο από αυτών στην εκπαίδευση. Είναι γνωστό επίσης πως οι Ο.Τ.Α τα έχουν καταφέρει τόσο καλά(!!) σε μια σειρά αρμοδιοτήτων που τους έχουν παραχωρηθεί (μεταξύ αυτών η χρηματοδότηση των σχολείων, οι επισκευές, οι συντηρήσεις κλπ) που είναι βέβαιο ότι θα διαπρέψουν και στον νέο τους ρόλο!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καλεί το Υπουργείο Παιδείας και την Κυβέρνηση να αποσύρουν την απαράδεκτη ρύθμιση και να σταματήσουν την υπονόμευση του Δημόσιου σχολείου.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Τοποθετήσεις σε κενές θέσεις Διευθυντών, Υποδιευθυντών και Προϊσταμένων
2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων
Μετά τις μαζικές αιτήσεις παραίτησης εκπαιδευτικών, αρκετές θέσεις Διευθυντών Δημοτικών Σχολείων και Προϊσταμένων Νηπιαγωγείων θα παραμείνουν κενές. Με δεδομένο ότι οι νέες επιλογές στελεχών εκπαίδευσης -κατά τα φαινόμενα- έχουν παραπεμφθεί στις καλένδες, τα κατά τόπουςδοτά υπηρεσιακά συμβούλια επιλογής στελεχών, τα οποία δεν έχουν στη σύνθεσή τους Αιρετούς εκπροσώπους των εκπαιδευτικών, θα κληθούν να προχωρήσουν πριν από την έναρξη του νέου σχολικού έτους σε τοποθετήσεις για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παραθέτει το νομοθετικό πλαίσιο και τη διαδικασία στελέχωσης αυτών των θέσεων:
Τοποθέτηση Διευθυντών
Τοποθέτηση Υποδιευθυντών
Τοποθέτηση Προϊσταμένων οργανικά 2/θ ή 3/θ Δημοτικών Σχολείων & Νηπιαγωγείων
*** Στις περιπτώσεις σχολικών μονάδων π.χ. νηπιαγωγείων που θα λειτουργήσουν ως 4/θ λόγω της εφαρμογής της δίχρονης προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης επισημαίνουμε τα παρακάτω:
Ο/η προϊστάμενος/η διθέσιας ή τριθέσιας σχολικής μονάδαςπρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, της οποίας η λειτουργικότητα, μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, διαμορφώνεται, με βάση τον απαιτούμενο αριθμό μαθητών, σε τέσσερα τμήματα και άνω, ορίζεται για το σχολικό έτος αυτό προσωρινά ως αναπληρωτής διευθυντής της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας (άρθρο 30, παρ. 4 & 5 τουΝ.4547/2018).
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Διαδικτυακό «καφενείο» για την Παιδεία, από την Υπουργό!
Πες ό,τι θέλεις και αυτή θα το αξιολογήσει και θα το κάνει εκπαιδευτική πολιτική!!
metiniki.denprokeitai.nadeis.asprimera.gr
Την ψηφιακή πλατφόρμα «Πες την ιδέα σου!» για την κατάθεση απόψεων μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων-κηδεμόνων, αλλά και πολιτών που ενδιαφέρονται για την Παιδεία, εγκαινίασε σήμερα η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Στην πλατφόρμα, καλεί μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και γενικά όσους ενδιαφέρονται για το μέλλον της Παιδείας στη Χώρα μας, να καταθέσουν τις προτάσεις τους. Δεσμεύεται μάλιστα ότι κάθε άποψη θα ακουστεί, κάθε ιδέα θα αξιολογηθεί, γιατί πιστεύει ότι η πιο αποτελεσματική εκπαιδευτική πολιτική είναι αυτή που διαμορφώνουν όλοι μαζί, μέσα από το διάλογο και όχι για παράδειγμα οι Παιδαγωγοί των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστήμιων της Χώρας ούτε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ή οι διεθνείς καλές πρακτικές!
Είναι πρωτοφανής για Υπουργό Παιδείας η αντίληψη, πως η εκπαιδευτική πολιτική δεν είναι θέμα ειδικών επιστημόνων,όπως για παράδειγμα η υγεία, ούτε γενικότερου σχεδιασμού, ο οποίος θα ξεκινά από το Νηπιαγωγείο και θα φτάνει μέχρι το Πανεπιστήμιο, αλλά μπορεί να την διαμορφώνει ο οποιοσδήποτε σχετικός ή άσχετος!!
Το διάστημα της πανδημίας, η μόνιμη επωδός της ήταν πως τάχα ακούει για όλα όσα αφορούν την υγεία, τους ειδικούς. Σε ό,τι αφορά στην Παιδεία όμως δεν υπάρχουν ειδικοί. Ο καθένας μπορεί να λέει την άποψή του και η Υπουργός (γνωστή άριστη παιδαγωγός!!) θα την αξιολογεί στην πλατφόρμα «dialogos.metiniki.gr»! Κάτι σαν ηλεκτρονικό καφενείο, όπου ο καθένας θα λέει το μακρύ του και το κοντό του…
Αλήθεια, αφού η κυρία Κεραμέως πιστεύει πως η πιο αποτελεσματική πολιτική είναι αυτή που διαμορφώνουν όλοι μαζί, γιατί δεν καλεί και τους υπόλοιπους υπουργούς της Κυβέρνησης, να κάνουν το ίδιο; Να αποφασίζουν για παράδειγμα όλοι οι πολίτες μαζί, ποιο είναι το καλύτερο εμβόλιο (στην πλατφόρμα dialogos.metonkikilia.gr), ποια θα είναι η καλύτερη οικονομική πολιτική (στην πλατφόρμα dialogos.metonstaikoura.gr), πότε θα πρέπει να βγαίνει κανείς στη σύνταξη (στην πλατφόρμα zise.maimounafastrifylli.gr), Σίγουρα και για αυτά τα θέματα θα υπάρχουν ενδιαφέρουσες απόψεις…
Το θέμα, αν δεν ήταν τραγικό, θα ήταν απλά γελοίο. Όμως η απαράδεκτη λογική της Υπουργού Παιδείας, ότι η παιδαγωγική δεν είναι επιστήμη και δεν έχει ειδικούς, μαζί με την μαυρογιαλούρικη πονηριά (dialogos.metiniki.gr) για να μαζέψει και καμία ψήφο γιατί οι δημοσκοπήσεις τη δείχνουν «στα τάρταρα», δεν είναι ανεκτή.
Είναι προφανές, ότι η ολοκληρωτική αδυναμία της κυρίας Κεραμέως να φέρει στα δύο χρόνια που είναι στο Υπουργείο, μια ολοκληρωμένη συνολική πρόταση για όλα τα θέματα, είναι αποτέλεσμα της αδυναμίας κατανόησης του χώρου της εκπαίδευσης και των αναγκαιοτήτων μιας σύγχρονης, σοβαρής, προοδευτικής πολιτικής στην Παιδεία.
Η εκπαίδευση είναι βέβαιο πως metiniki.denprokeitai.nadei.asprimera.gr
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνοπτικός οδηγός μετατάξεων
Σύμφωνα με το άρθρο 64 του ν.4589/2019 και την εγκύκλιο 50923/E2/07-05-2021 του Υ.ΠΑΙ.Θ. από 10-05-2021 έως και 17-05-2021 πραγματοποιείται η υποβολή αιτήσεων μετάταξης. Οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών Π.Ε. και Δ.Ε. υποβάλλονται ηλεκτρονικά στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, στις οποίες ανήκουν οργανικά.
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΕΤΑΤΑΞΕΩΝ
1. Από την Α/θμια Εκπαίδευση σε άλλους κλάδους:
α. της Α/θμιας Εκπαίδευσης,
β. της Β/θμιας Εκπαίδευσης,
γ. των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ).
2. Από τη Β/θμια Εκπαίδευση σε άλλους κλάδους:
α. της Β/θμιας Εκπαίδευσης,
β. της Α/θμιας Εκπαίδευσης,
γ. των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού (ΕΒΠ) Προσωπικού.
3. Από τη Δευτεροβάθμια Εκκλησιαστική Εκπαίδευση σε κλάδους:
α. της Β/θμιας Εκπαίδευσης,
β. της Α/θμιας Εκπαίδευσης.
γ. των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού (ΕΕΠ)
4. Από θέσεις μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού
Προσωπικού (ΕΒΠ) σε άλλους κλάδους:
α. μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ)
β. της Α/θμιας Εκπαίδευσης,
γ. της Β/θμιας Εκπαίδευσης
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.