Προσχολική εκπαίδευση: επένδυση στο μέλλον!
Οι σύγχρονοι ερευνητές θεωρούν την προσχολική ηλικία την πιο κρίσιμη ηλικία στη ζωή ενός ανθρώπου. Είναι η περίοδος κατά την οποία οι άνθρωποι αναπτύσσουν όχι τόσο τις γνωστικές δεξιότητές τους, αλλά τον συναισθηματικό τους κόσμο. Αναπτύσσουν τη γλώσσα και τη νοημοσύνη τους, με τρόπους που δεν μπορούν να αναπληρωθούν αργότερα. Ως εκ τούτου, η αγωγή και η εκπαίδευση που λαμβάνουν θεωρείται πολύ μεγάλης σημασίας.
Κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, το ανθρώπινο μυαλό "χτίζει" τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τα επόμενα στάδια της κοινωνικής και επαγγελματικής πορείας ενός ανθρώπου: την ικανότητα της εστίασης, την παρακίνηση, τον αυτοέλεγχο και την κοινωνικότητα.
Τα σημερινά παιδιά μεγαλώνουν σε έναν κόσμο, όπου απαιτείται ευέλικτη διαχείριση και αντιμετώπιση αλλαγών, ραγδαίων εξελίξεων και σύνθετων καταστάσεων που αφορούν διάφορες πλευρές της σύγχρονης ζωής. Για αυτό η εκπαίδευση καλείται να εφοδιάσει τα παιδιά με τις απαραίτητες "βασικές δεξιότητες" (επικοινωνία, δημιουργική και κριτική σκέψη, προσωπική ταυτότητα και αυτονομία, κοινωνικές ικανότητες, ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη) οι οποίες αποτελούν σκοπούς του προγράμματος σπουδών στο νηπιαγωγείο.
Η προσχολική αγωγή αποτελεί μια από τις βασικότερες προϋποθέσεις της κοινωνικής ευημερίας, του περιορισμού των ανισοτήτων και της ανάπτυξης. Δίκαια λοιπόν θεωρείται μια από τις καλύτερες επενδύσεις που μπορεί να κάνει ένα κράτος.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρεί πως το πρώτο σχολείο, το νηπιαγωγείο, είναι το θεμέλιο της εκπαίδευσης, που μπορεί να συμβάλλει ουσιωδώς στην κοινωνική μεταρρύθμιση. Είναι η επένδυση στο μέλλον και στις αναπτυξιακές προοπτικές της Χώρας.
Ως παράταξη αγωνιζόμαστε για το θεμελιώδες δικαίωμα, της εξασφάλισης της συμμετοχής όλων των παιδιών στην προσχολική εκπαίδευση των ισοδύναμων ευκαιριών. Επιδιώκουμε με τις προτάσεις και τους αγώνες μας τη δημιουργία καλύτερων προϋποθέσεων για το ποιοτικό δημόσιο νηπιαγωγείο!
Διεκδικούμε:
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Να δοθεί η δυνατότητα νέας υποβολής επικαιροποίησης στοιχείων και μεταφόρτωσης δικαιολογητικών, μετά τη διαπίστωση των λαθών, για τη μοριοδότηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στους πίνακες κατάταξης του ΑΣΕΠ.
Κανένας συνάδελφος να μην αδικηθεί λόγω αυτών των λαθών!
Με ανακοίνωσή της η Διεύθυνση Διορισμών Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, γνωστοποίησε ότι οι ηλεκτρονικοί φάκελοι στο Ο.Π.ΣΥ.Δ., των 152.000 περίπου υποψήφιων εκπαιδευτικών Γενικής Εκπαίδευσης, είναι πλέον διαθέσιμοι για προεπισκόπηση των στοιχείων τους.
Επισημαίνει, παράλληλα, ότι η διαδικασία υποβολής αιτημάτων επικαιροποίησης στοιχείων και μεταφόρτωσης των κατά περίπτωση απαραίτητων δικαιολογητικών στους ηλεκτρονικούς φακέλους έχει ολοκληρωθεί, ήδη, από τις 03/04/2023 και ουδεμία δυνατότητα υφίσταται περί νέας υποβολής αιτημάτων επικαιροποίησης στοιχείων και μεταφόρτωσης δικαιολογητικών.
Με βάση τη διαδικασία αυτή θα εκδοθούν από το Α.Σ.Ε.Π. οι πίνακες κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, βάσει των οποίων θα πραγματοποιούνται οι προσλήψεις/διορισμοί εκπαιδευτικών για τη στελέχωση των σχολικών μονάδων της χώρας.
Ωστόσο, παρατηρήθηκαν, κατά τη χρήση της πλατφόρμας, πολλές περιπτώσεις υποψηφίων με λάθος καταχωρίσεις ή μη καταχωρίσεις μεταπτυχιακών τίτλων, δεύτερων πτυχίων, τίτλων ξένων γλωσσών, πιστοποιητικών παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης, πιστοποιητικών οικογενειακής κατάστασης, καθώς και άλλων δικαιολογητικών απαραίτητων για τη μοριοδότηση των υποψήφιων εκπαιδευτικών στους πίνακες κατάταξης του Α.Σ.Ε.Π..
Στις προσπάθειες επικοινωνίας εκπαιδευτικών, όπου αυτές υπήρξαν δυνατές, είτε με το Ο.Π.ΣΥ.Δ. είτε με το Υπουργείο Παιδείας και τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, το αποτέλεσμα ήταν η μία υπηρεσία να μεταθέτει τις ευθύνες στην άλλη.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά να δοθεί η δυνατότητα νέας υποβολής επικαιροποίησης στοιχείων και μεταφόρτωσης δικαιολογητικών που υπήρχαν μέχρι την ημερομηνία λήξης υποβολής των δικαιολογητικών στις 03/04/2023 και αφορούν λάθη, έτσι ώστε κανένας συνάδελφος να μην αδικηθεί λόγω αυτών των λαθών είτε της ψηφιακής πλατφόρμας είτε του Υπουργείου!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να εξασφαλίσει και πάλι εξαίρεση, προκειμένου να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν οι υπηρεσιακές μεταβολές κατά τη διάρκεια της νέας προεκλογικής περιόδου (αποσπάσεις, οριστικές τοποθετήσεις, βελτιώσεις θέσεων κλπ)
Με την εγκύκλιο 54803/Ε2/17-05-2023 το Υπουργείο Παιδείας, μετά τη γνωμοδότηση με αριθμό ΓΝ11/05-05-2023 της τριμελούς επιτροπής του Συμβουλίου της Επικρατείας, προχώρησε στην κατ’ εξαίρεση διενέργεια μόνο του συνόλου των προπαρασκευαστικών πράξεων που απαιτούνται για τις υπηρεσιακές μεταβολές του εκπαιδευτικού προσωπικού που αφορούν σε:
• κρίση και ρύθμιση των οργανικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών,
• οριστική τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες,
• μετάταξη σε εκπαιδευτικούς κλάδους,
• απόσπαση σε υπηρεσίες και φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.,
• κρίση και ρύθμιση των λειτουργικά υπεράριθμων εκπαιδευτικών,
• τοποθέτηση σε λειτουργικά κενά όλων των ευρισκόμενων στη διάθεση εκπαιδευτικών, των αποσπασμένων από περιοχή σε περιοχή εκπαιδευτικών και των αποσπασμένων από σχολείο σε σχολείο εκπαιδευτικών.
Με τη γνωμοδότηση του ΣτΕ, αν και καθυστερημένα, δόθηκε η δυνατότητα στα κατά τόπους Υπηρεσιακά Συμβούλια να ξεκινήσουν τη διενέργεια των περιγραφόμενων εξαιρέσεων που αφορούν στις υπηρεσιακές μεταβολές.
Με τη νέα, όμως, προκήρυξη εκλογών οι διαδικασίες θα πρέπει να διακοπούν και πάλι έως την ορκωμοσία της Κυβέρνησης, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 28 του Ν.2190/1994, δεδομένου ότι στην παρ. 2 του συγκεκριμένου νόμου αναφέρεται ότι διαδικασίες σχετικές με τις μη επιτρεπόμενες υπηρεσιακές μεταβολές, οι οποίες είχαν, ήδη, κινηθεί κατά την προκήρυξη των εκλογών, διακόπτονται.
Οι συγκεκριμένες διαδικασίες κρατούν σε αγωνία χιλιάδες εκπαιδευτικούς. Η μη έγκαιρη ολοκλήρωσή τους θα προκαλέσει, ενδεχομένως, καθυστέρηση στις διαδικασίες που πρόκειται να ακολουθήσουν (τοποθετήσεις νεοδιοριζόμενων 2023, τοποθετήσεις αποσπασμένων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ/αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ, προσλήψεις/τοποθετήσεις αναπληρωτών κλπ), καθώς και αλυσιδωτές επιπτώσεις στην εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Ενόψει των βουλευτικών εκλογών, την Κυριακή 25 Ιουνίου 2023, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί το Υπουργείο Παιδείας να αποστείλει άμεσα νέο αίτημα εξαίρεσης, έτσι ώστε να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες από τα Υπηρεσιακά Συμβούλια που έχουν ήδη ξεκινήσει και που αφορούν στην υπηρεσιακή κατάσταση των εκπαιδευτικών.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ρύθμιση οργανικών υπεραριθμιών
Σε περίπτωση υποβιβασμού σχολικών μονάδων από όσουςεκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται. Από όσουςεκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι, ανεξάρτητα από ποια σχολική μονάδα προέρχονται.
Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείοοφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί πουσυγκεντρώνουντον μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι,αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσηςπριν από τον χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και δεν απαιτείται υπηρέτηση της νέας οργανικής τους θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας.
Οι εκπαιδευτικοίπου επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της Διεύθυνσης.
Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται σε σχολείο όμορης ομάδας αν υπάρχει κενό σε σχολεία της ίδιας ομάδας με το σχολείο όπου υπηρετούσαν (άρθρο 12 παρ. 1 του Π.Δ.100/1997).
Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης, οι εναπομείναντες υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων.
Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόννα τοποθετηθούν,σύμφωνα με τη διαδικασία ρύθμισης υπεραριθμίας, τοποθετούνται, ύστερα από δήλωσή τους, σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του Π.Δ.100/1997, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση. Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετηθούν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις της περιοχής μετάθεσης.
Εάν, μετά από συγχώνευση σχολείων, προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σχολικά έτη, ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών θεωρείταιτο έτος που πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση και οι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως υπεράριθμοι σύμφωνα με τις μονάδες μετάθεσης που έχουν συγκεντρώσει κατά τον χρόνο κρίσης της υπεραριθμίας.
Από τις ρυθμίσεις υπεραριθμίας εξαιρούνται οι ειδικές κατηγορίες μετάθεσης. Επίσης, εξαιρούνται και όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν.1143/1981 και διανύουν τη διετία υποχρεωτικής παραμονής τους σε δυσπρόσιτο σχολείο.
Οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεράριθμων κατά την άρση υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση.
Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι, μετά τις σχετικές ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι ή στη Διεύθυνση, αν το σχολείο έχει καταργηθεί, και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.