Αποσπάσεις νεοδιόριστων εκπαιδευτικών γενικής αγωγής:Ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο,
εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα,
λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης (άρθρο 8, ΠΔ 50/1996)
Βάσει της κείμενης νομοθεσίας, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, οι νεοδιοριζόμενοι εκπαιδευτικοί τοποθετούνται προσωρινά σε κενή θέση σχολικής μονάδας της περιοχής διορισμού με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης, που εκδίδεται ύστερα από πρόταση του ΠΥΣΠΕ. Η οριστική τοποθέτησή τους πραγματοποιείται κατά τη διαδικασία των μεταθέσεων, στο πλαίσιο της οποίας συγκρίνονται από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς του κλάδου τους.
Το υφιστάμενο νομοθετικό πλαίσιοκαθορίζει, επίσης, ότι οι νεοδιοριζόμενοι υποχρεούνται να παραμείνουν στην περιοχή διορισμού τους για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δύο σχολικών ετών και οποιαδήποτε υπηρεσιακή μεταβολή που επιφέρει μεταβολή της τοποθέτησης αυτής, όπως απόσπαση ή μετάθεση, βάσει γενικής ή ειδικής διάταξης κατά το ως άνω χρονικό διάστημα, δεν επιτρέπεται πλην των ειδικών κατηγοριών του άρθρου 42 του ν.4722/2020.
Στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με Α.Π. 88045/E2/20-07-2021αναφέρεται:«Λαμβάνοντας ωστόσο υπόψη το γεγονός ότι σε ορισμένες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης υποβλήθηκαν αιτήσεις απόσπασης εντός Π.Υ.Σ.Π.Ε. για το διδακτικό έτος 2021-2022 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που διορίστηκαν με το ΦΕΚ αρ. 1289/Γ’/19-08-2020 και τα οικεία Π.Υ.Σ.Π.Ε. τις ικανοποίησαν, ερμηνεύοντας ως υποχρέωση την παραμονή των εκπαιδευτικών στα Π.Υ.Σ.Π.Ε. όχι όμως και στο σχολείο οριστικής τοποθέτησης, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, για λόγους ίσης μεταχείρισης των εκπαιδευτικών απέναντι στις ίδιες διατάξεις νόμου, είναι δυνατό να ικανοποιηθούν από τα αρμόδια ΠΥΣΠΕ αιτήσεις των ως άνω εκπαιδευτικών περί απόσπασης από το σχολείο οριστικής τοποθέτησης σε άλλο σχολείο της ίδιας περιοχής διορισμού τους για το διδακτικό έτος 2021-2022.».
Στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ. με Α.Π. 100094/E2/12-08-2021αναφέρεται:«Σε συνέχεια του αρ. πρωτ. 88045/Ε2/20-7-2021 εγγράφου μας και μετά από ερωτήματα των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, σας γνωρίζουμε ότι οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης που διορίστηκαν με το ΦΕΚ αρ. 1289/Γ’/19-08-2020 και αποσπώνται κατά το διδακτικό έτος 2021-2022 σε άλλο σχολείο εντός της περιοχής διορισμού τους, θεμελιώνουν δικαίωμα μετάθεσης από περιοχή σε περιοχή μετάθεσης, αλλά δεν θεμελιώνουν δικαίωμα βελτίωσης (δηλαδή μετάθεση εντός ΠΥΣΠΕ).».
Οι δύο αυτές αλληλοαναιρούμενες εγκύκλιοι μόνο σύγχυση προκάλεσαν, δεδομένου ότι τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, δίνοντας διαφορετική ερμηνεία, αλλού ικανοποίησαν σχετικές αιτήσεις και αλλού όχι.
Φέτος, δημιουργείται ανάλογο πρόβλημα και με τους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς Γενικής Εκπαίδευσης, καθώς κάποια ΠΥΣΠΕ συνεχίζουν να ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις συγκεκριμένες εγκυκλίους που αφορούσαν στους νεοδιόριστους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2021-2022.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του Π.Δ.50/1996, όπως έχει αντικατασταθεί και ισχύει, ο χρόνος υπηρεσίας σε θέσεις προσωρινής τοποθέτησης των νεοδιοριζομένων και των μετατασσόμενων εκπαιδευτικών, καθώς και ο χρόνος παραμονής των εκπαιδευτικών στη διάθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, για οποιονδήποτε λόγο, εφόσον δεν οφείλεται σε δική τους υπαιτιότητα, λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του δικαιώματος μετάθεσης».
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να ξεκαθαρίσει το θέμα για την ενιαία εφαρμογή των κείμενων διατάξεων από τα κατά τόπους ΠΥΣΠΕ, δίνοντας ένα τέλος στις όποιες αυθαιρεσίες και λανθασμένες ερμηνείες.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Μάιος - Ιούνιος 2022
Εκλογές για την ανάδειξη αντιπροσώπων της 91ης Γενικής Συνέλευσης ΔΟΕ:
Στηρίζουμε - δυναμώνουμε τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ!
Με καθολική συμμετοχή απαντούμε στις μεθοδεύσεις της Υπουργού Παιδείας!
Το επόμενο διάστημα, μέσα σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, τόσο στον χώρο της εκπαίδευσης όσο και γενικότερα, θα πραγματοποιηθούν οι Γενικές Συνελεύσεις και οι αρχαιρεσίες των συλλόγων εκπαιδευτικών για την εκλογή αντιπροσώπων στην 91η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ.
Οι εκλογικές διαδικασίες θα πραγματοποιηθούν, για πρώτη φορά, χωρίς άδεια από την Υπουργό Παιδείας. Η κυβέρνηση της ΝΔ έχει ως κυρίαρχη πολιτική της, την περικοπή θεμελιωδών συνδικαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζόμενων τα οποία έως τώρα θεωρούνταν δεδομένα. Η Υπουργός, λειτουργώντας με πρωτοφανή αλαζονεία, «εκδικείται» τον εκπαιδευτικό κόσμο γιατί δεν αναγνωρίζει το «μεγαλειώδες» «μεταρρυθμιστικό» της έργο, δυσκολεύοντας τη συμμετοχή του στις εκλογικές διαδικασίες!
Είναι μια ακόμη ενέργεια που αποσκοπεί στην αποδόμηση και την απαξίωση του συνδικαλιστικού κινήματος με σκοπό την αποδυνάμωσή του. Η μαζικότητα σε αυτές τις διαδικασίες, είναι μονόδρομος απέναντι στις παρελκυστικές τακτικές και επιλογές του υπουργείου Παιδείας. Σύσσωμος ο εκπαιδευτικός κόσμος θα πρέπει να δώσει μία μεγαλειώδη συμμετοχική απάντηση στις μεθοδεύσεις της κυρίας Υπουργού. Όλοι θα πρέπει να προσέλθουμε στις Γενικές Συνελεύσεις και τις κάλπες. Η συμμετοχή θα πρέπει να ξεπεράσει κάθε προηγούμενη.
Συνάδελφοι,
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ως Παράταξη αγώνα και ευθύνης δεν δίστασε να τοποθετηθεί με ξεκάθαρο προοδευτικό λόγο, για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης. Δεν κρύφτηκε πίσω από άλλους, δεν ετεροπροσδιορίστηκε, δεν πήγε με το «ρεύμα» για να είναι αρεστή, δεν ταυτίστηκε με την παρακμιακή συνδικαλιστική διαχείριση, την απόλυτη άρνηση, το όχι σε όλα. Πήραμε θέση για όλα τα θέματα, μείζονα ή ελάσσονα, χωρίς περιστροφές, με υπευθυνότητα και σοβαρότητα, λέξεις που καθορίζουν διαχρονικά τη συνδικαλιστική μας φυσιογνωμία.
Ενδεικτικά :
δείτε εδω
https://drive.google.com/file/d/1OHrU6zQDG54k5rjXNwK0LTrYCq7EFZaV/view?usp=sharing
Κριτική θεώρηση του Προγράμματος PISA:
Ούτε «πανάκεια» ούτε καταστροφή!
Το πρόγραμμα PISA αποτελεί μια διεθνή συστηματική περιοδική ερευνητική δραστηριότητα, η οποία έχει ως στόχο την αξιολόγηση των επιδόσεων μαθητών από 70 χώρες, ανά τριετία, στην Ανάγνωση, στα Μαθηματικά και στις Φυσικές Επιστήμες. Το Πρόγραμμα PISA δεν επιβάλλει συγκεκριμένες πολιτικές. Με βάση τα αποτελέσματα του κάθε κύκλουπροβαίνει σε συστάσεις, οι οποίες μπορεί να αναφέρονται σε κάποιες θεματικές ενότητες που ενδιαφέρουν όλες τις συμμετέχουσες Χώρες ή σε θέματα πολιτικής για συγκεκριμένες χώρες.Η υιοθέτηση των πολιτικών ή δράσεων που προτείνονται, αφήνεται στην ευχέρεια των εκπαιδευτικών αρχών της κάθε Xώρας.
Το PISA εστιάζει στην αποτίμηση του βαθμού στον οποίο οι μαθητές έχουν αποκτήσει γνώσεις και δεξιότητες που είναι ουσιαστικές για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της καθημερινής ζωής και τη συμμετοχή τους στις σύγχρονες κοινωνίες. Ειδικότερα, το πρόγραμμα PISA αξιολογεί τον αναγνωστικό, τον μαθηματικό και τον επιστημονικό εγγραμματισμό των μαθητών που ολοκληρώνουν την υποχρεωτική τους εκπαίδευση. Επιπλέον, το PISA συλλέγει δεδομένα για τους ίδιους τους μαθητές, τις οικογένειές τους, τα σχολεία τους και τα εκπαιδευτικά συστήματα των συμμετεχουσών χωρών, τα οποία μπορούν να συμβάλουν στην καλύτερη κατανόηση των παραγόντων εκείνων που προάγουν την επιτυχία στην εκπαίδευση.
Διαβαστε εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1JJGSWQTstpS-6WTXeRb1fVVfCLA69DCU/view?usp=sharing
ΣυΣυνοπτικός οδηγός αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών Π.Ε.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 38342/E2/04-04-2022 του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 15-04-2021 και ώρα 15:00 λήγει η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης. Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. (https://opsyd.sch.gr/).
Διαβαστε εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1FQvrcDtMpZixrLWNNcWdRMP3wtyOJIhf/view?usp=sharing