Προσωπική διαφορά συντάξεων:
Κοροϊδίας και εμπαιγμού συνέχεια…
Περίπου 800.000 συνταξιούχοι, οι οποίοι έχουν προσωπική διαφορά στις συντάξεις τους,δεν θα πάρουν την αύξηση που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για τους συνταξιούχους.
Δεν θα την λάβουν, γιατί, σύμφωνα με τον Ν.4387/2016 που ψήφισε ο υπουργός των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κ. Κατρούγκαλος και μείωσε τις συντάξεις μέχρι και 350€ τον μήνα, όσοι είχαν βγει στη σύνταξη πριν από την ψήφιση του νόμου (2016) διατήρησαν τη σύνταξη που έπαιρναν και δεν είχαν μείωση. Το ποσό της μείωσης το διατήρησαν ως προσωπική διαφορά. Γι αυτό και έχουμε προσωπικές διαφορές στις συντάξεις της τάξης των 250€, των 300€ κλπ. Κάτι ανάλογο με την προσωπική διαφορά είχε συμβεί και με τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους στα μνημονιακά χρόνια.
Συγκεκριμένα, ο κ. Κατρούγκαλος ψήφισε διάταξη, σύμφωνα με την οποία όσοι συνταξιούχοι είχαν προσωπική διαφορά δεν θα έπαιρναν αύξηση στο μέλλον, αλλά η όποια αύξηση θα συμψηφίζεται με την προσωπική διαφορά μέχρι αυτή να μηδενισθεί. Γι αυτό και οι 800.000 συνταξιούχοι δεν παίρνουν την αύξηση 7,75% που ανακοινώθηκε, πρόσφατα, για το 2023.
Κι όχι μόνο αυτό. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με έναν νόμο ολετήρα, τον Ν4336/15 για το τρίτο μνημόνιο, αύξησε τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για όλους στα 67, ακόμα και των εκπαιδευτικών που είχαν όριο ηλικίας τα 60, τη στιγμή που στην υπόλοιπη Ευρώπη τα όρια ηλικίας είναι πολύ χαμηλότερα, όπως για παράδειγμα στη Γαλλία, όπου αυτές τις μέρες γίνονται μεγάλες κινητοποιήσεις για να μην αυξηθούν τα όρια ηλικίας από τα 62 στα 64!
Όσοι λοιπόν σήμερα, ξεχνώντας τον κυβερνητικό εαυτό τους, τοποθετούνται για τους συνταξιούχους που δεν παίρνουν την αύξηση και χύνουν κροκοδείλια δάκρυα, καλό θα είναι να σκέφτονται ότι αυτό γίνεται με βάση τον νόμο που ψήφισαν οι ίδιοι και θα πρέπει να κάνουν την αυτοκριτική τους.
Βέβαια, η κυβέρνηση της ΝΔ είχε υποσχεθεί προεκλογικά ότι θα καταργήσει τον νόμο Κατρούγκαλου, δια στόματος του ίδιου του Πρωθυπουργού. Δεν το έκανε όμως στην τετραετία, ούτε και τώρα που δίνει τις αυξήσεις. Μια χαρά τη βολεύει ο νόμος Κατρούγκαλου και τον εφαρμόζει στο ακέραιο. Αποδεικνύεται, έτσι, για μια ακόμη φορά, πως είναι πολύ πιο εύκολο να αλλάζεις κυβερνήσεις, όχι όμως και πολιτικές.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά, για μια ακόμα φορά, την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ, την πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων, καθώς και την ψήφιση ειδικών διατάξεων για τα όρια ηλικίας των εκπαιδευτικών λόγω της ιδιαίτερης φύσης του επαγγέλματος.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνοπτικός Συνταξιοδοτικός Οδηγός 2023
Διαβάστε εδώ:
https://drive.google.com/file/d/1X2os-xC_JktM5IfG4WyY-Nm7YxSYvcKI/view?usp=sharing
Μονιμοποίηση εκπαιδευτικών: Τραγέλαφου συνέχεια…
Η Υπουργός Παιδείας συνεχίζει τα «παιχνίδια» σε βάρος των εκπαιδευτικών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, σε προηγούμενη ανακοίνωσή της, είχε καταγγείλει τις πρακτικές της Υπουργού Παιδείας στο θέμα της μονιμοποίησης των εκπαιδευτικών που συμπλήρωσαν διετία από τον διορισμό τους και την είχε καλέσει να δώσει άμεσα λύση στο θέμα.
Δυστυχώς, ο εμπαιγμός στο συγκεκριμένο θέμα συνεχίζεται.Συγκεκριμένα, η υφυπουργός Παιδείας κ. Μακρή, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ομολόγησε ότι η ομηρία χιλιάδων νεοδιόριστων εκπαιδευτικών θα συνεχιστεί και ότι όσες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης προχώρησαν σε διαπιστωτικές πράξεις μονιμοποίησης, θα κληθούν να ανακαλέσουν τις πράξεις αυτές.
Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. εναρμονιζόμενη με το πνεύμα του ν.4589/2019 (νόμος Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ), τον οποίο εμπλούτισε με τον ν.4823/2021 (νόμος Κεραμέως της κυβέρνησης της ΝΔ), κωλυσιεργεί σκόπιμα και δεν δίνει λύση στο θέμα στοχεύοντας στην εφαρμογή των διατάξεων του προαναφερόμενου νομοθετικού πλαισίου, που προβλέπει αξιολόγηση, πριν από τη μονιμοποίηση των δόκιμων εκπαιδευτικών.
Το παράδοξο και οξύμωρο της υπόθεσηςείναι ότι με το άρθρο 78 του ν.4799/2022 οι δόκιμοι εκπαιδευτικοί, που διορίστηκαν τα έτη 2019 έως και 2021 και, μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής υποψηφιοτήτων για Διευθυντές σχολικών μονάδων, έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο χρόνια δοκιμαστικής υπηρεσίας, ακόμα και αν δεν υλοποιήθηκε η διαδικασία αξιολόγησής τους, η οποία απαιτείται για τη μονιμοποίησή τους, μπορούν να είναι υποψήφιοι και να συμμετέχουν στη διαδικασία επιλογής για θέσεις στελεχών της εκπαίδευσης!!! Δηλαδή ένας νεοδιόριστος εκπαιδευτικός μπορεί να είναι Διευθυντής σχολείου, χωρίς όμως να είναι σίγουρο ότι θα μονιμοποιηθεί!!!
Είναι ξεκάθαρο, πως υπάρχει παντελής αδυναμία ολοκληρωμένου σχεδιασμού και υλοποίησης προοδευτικών παρεμβάσεων στον χώρο της εκπαίδευσης καθώς όλα γίνονται αποσπασματικά, ευκαιριακά και με το βλέμμα στραμμένο στην επικοινωνία και όχι στην ουσία των πραγμάτων. Ταυτόχρονα υπάρχει και μια απαράδεκτη πολιτικάντικη αντίληψη πως αφού έχω «το μαχαίρι και το πεπόνι» εγώ, νομιμοποιούμαι να λειτουργώ ακόμα και εκδικητικά και εκβιαστικά, όταν δεν μπορώ με πειθώ και διάλογο να υλοποιήσω τις πολιτικές μου. Σε αυτή τη λογική είναι ενταγμένη και η σύνδεση της μονιμοποίησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών με την αξιολόγησή τους, παρά το γεγονός πως έχει παρέλθει, χωρίς ευθύνη τους, η διετία της δόκιμης δοκιμασίας τους. Η κατάσταση ομηρίας που στήνεται στην πλάτη των εκπαιδευτικών όλης της Χώρας, από το υπουργείο Παιδείας και την ίδια την υπουργό, η οποία μάλιστα εμφανίζεται να υπόσχεται και αύξηση των μισθών, αλλά μετά τις εκλογές(!!), είναι απαράδεκτη και υπενθυμίζει πως όσα χρόνια και αν περάσουν, κάποιες «μαυρογιαλούρικες» κουτοπονηριές, είναι στο πολιτικό dna κάποιων.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καταδικάζει τις πρακτικές αυτές του Υπουργείου Παιδείας και καλεί την πολιτική του ηγεσία να προχωρήσει άμεσα στη μονιμοποίηση των εκπαιδευτικών, μετά τη συμπλήρωση της απαιτούμενης διετίας, όπως εξάλλου προβλέπει ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας (Ν3528/07) για όλους τους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Ηλικιακές προϋποθέσεις για χορήγηση μειωμένης σύνταξης
σε δημοσίους υπαλλήλους που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα
μέχρι και τις 31.12.2012
Στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων με τίτλο: «Εξορθολογισμός ασφαλιστικής και συνταξιοδοτικής νομοθεσίας, ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων και άλλες διατάξεις» αναφέρονται οι ηλικιακές προϋποθέσεις για χορήγηση μειωμένης σύνταξης στους δημοσίους υπαλλήλους.
Ο Υπουργός Εργασίας κ. Χατζηδάκης, αντί να καταργήσει τις διατάξεις του Νόμου Κατρούγκαλου, όπως προεκλογικά είχε δεσμευθεί η Νέα Δημοκρατία, έκανε αποδεκτή τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους,σύμφωνα με την οποία από την ψήφιση του Νόμου Κατρούγκαλου (ν.4387/2016) και εντεύθεν, καταργούνται τα ενδιάμεσα όρια ηλικίας για τις μειωμένες συντάξεις. Δηλαδή όχι μόνο δεν καταργεί τον νόμο που κατεδάφισε πλήρως το ασφαλιστικό σύστημα και αύξησε τα γενικά όρια ηλικίας στα 67 για όλους, αλλά, επί της ουσίας τον υιοθετεί και τον επεκτείνει!
Συγκεκριμένα, με το άρθρο 20 του σχεδίου νόμου μεταβάλλονται από 01/01/2023 τα όρια ηλικίας για τους ασφαλισμένους του Δημοσίου που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα (25ετία το 2010, 2011, 2012 και ηλικία 55/60, 56 και 58 έτη αντίστοιχα για χορήγηση μειωμένης σύνταξης). Εάν, όμως, δεν έχουν μέχρι και τις 31.12.2022 τα μειωμένα αυτά όρια ηλικίας, τα οποία προβλέπονταν μέχρι και τις 18.08.2015 (έναρξη ισχύος του ν.4336/2015), τότε το γενικό όριο ηλικίας μειωμένης σύνταξης διαμορφώνεται, πλέον, στο 62ο έτος.
Οι έχοντες τις προϋποθέσεις (χρόνια υπηρεσίας και όριο ηλικίας), σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, μέχρι και τις 31/12/2022 μπορούν να ασκήσουν το δικαίωμά τους οποτεδήποτε.
Η αύξηση αυτή των ορίων ηλικίας για τους δημόσιους υπαλλήλους συνεπάγεται μια αύξηση έως και 7 έτη. Π.χ. Δημόσιος υπάλληλος που έχει συμπληρώσει τα 25 έτη υπηρεσίας το 2010, το 2011 ή το 2012, αλλά δεν συμπληρώνει τα 55/60 (γυναίκες/άνδρες), τα 56 ή τα 58 έτη αντίστοιχα μέχρι και τις 31 Δεκεμβρίου 2022, με βάση την προηγούμενη νομοθεσία, δεν δικαιούται μειωμένη σύνταξη το 2022, αλλά δικαιούται μειωμένη σύνταξη με τη συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίαςτου.
Όσοι συνταξιοδοτηθούν με μειωμένη σύνταξη έχουν ποινή 6% για κάθε έτος που υπολείπεται του αντίστοιχου ορίου ηλικίας για πλήρη σύνταξη με τα γενικά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, σύμφωνα με τον πίνακα 2 του ν.4336/2015. Η ποινή εφαρμόζεται στο ποσό της Εθνικής Σύνταξης (τα 384€) με ανώτατο όριο το 30%, δηλ. τα 115,20€ καιδεν μπορεί να υπερβεί το ποσό αυτό. Η μείωση της Εθνικής Σύνταξης που θα προκύψει θα είναι εφ’ όρου ζωής.
Στην περίπτωση μειωμένης σύνταξης, το ίδιο ποσοστό μείωσης (έως 30%) ισχύει και στην επικουρική σύνταξη από το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης & Εφάπαξ Παροχών (ΕΤΕΑΕΠ - πρώην ΤΕΑΔΥ) για τα έτη ασφάλισης έως 31-12-2014.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θεωρεί απαράδεκτη τη νέα ρύθμιση, η οποία για μια ακόμη φορά ανατρέπει εντελώς αιφνιδιαστικά των προγραμματισμό ζωής πολλών εργαζόμενων. Διεκδικεί την κατάργηση όλων των αντιασφαλιστικών νόμων (ν.4387/2016, ν.4670/2019, ν.4826/2021) πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων. Δημόσια, καθολική, υποχρεωτική Κοινωνική Ασφάλιση. Καμία ιδιωτικοποίηση της Κοινωνικής Ασφάλισης.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.