Ρύθμιση οργανικών υπεραριθμιών
Σε περίπτωση υποβιβασμού σχολικών μονάδων από όσουςεκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης. Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι στη σχολική μονάδα.
Σε περίπτωση συγχώνευσης σχολικών μονάδων για τη διαπίστωση της τυχόν υπεραριθμίας κρίνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων που συγχωνεύονται. Από όσουςεκπαιδευτικούς επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι αυτοί που συγκεντρώνουν τον μεγαλύτερο αριθμό μονάδων μετάθεσης.Από όσους εκπαιδευτικούς δεν επιθυμούν να κριθούν ως υπεράριθμοι, χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι εκείνοι που τοποθετήθηκαν οργανικά τελευταίοι, ανεξάρτητα από ποια σχολική μονάδα προέρχονται.
Όταν η υπεραριθμία σε ένα σχολείοοφείλεται σε ίδρυση αντίστοιχου νέου σχολείου στη σχολική περιφέρειά του και στο οποίο μετακινούνται μαθητές του αρχικού σχολείου, οι υπεράριθμοι τοποθετούνται, εφόσον το επιθυμούν, κατά απόλυτη προτεραιότητα στο νέο σχολείο. Η τοποθέτηση γίνεται με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης.
Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν ή τοποθετήθηκαν στη σχολική μονάδα το ίδιο σχολικό έτος, εκτός των εκπαιδευτικών που τοποθετήθηκαν ως υπεράριθμοι, θεωρείται ότι τοποθετήθηκαν ταυτόχρονα.Σε περίπτωση ταυτόχρονης τοποθέτησης υπεράριθμοι χαρακτηρίζονται οι εκπαιδευτικοί πουσυγκεντρώνουντον μικρότερο αριθμό μονάδων μετάθεσης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς.
Οι εκπαιδευτικοί των παραπάνω περιπτώσεων μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να μετατεθούν κατά προτεραιότητα το ίδιο ή τα επόμενα σχολικά έτη στο σχολείο που κρίθηκαν ως υπεράριθμοι,αν σε αυτό δημιουργηθούν κενές θέσεις.
Οι εκπαιδευτικοί που έχουν θεμελιώσει δικαίωμα μετάθεσηςπριν από τον χαρακτηρισμό τους ως υπεράριθμοι, διατηρούν το δικαίωμα αυτό και δεν απαιτείται υπηρέτηση της νέας οργανικής τους θέσης, καθώς η μεταβολή της υπηρεσιακής τους κατάστασης οφείλεται στις ανάγκες της υπηρεσίας.
Οι εκπαιδευτικοίπου επιθυμούν να τοποθετηθούν σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας όπου ανήκει το σχολείο στο οποίο κρίθηκαν ως υπεράριθμοι, τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και όπου αυτό δεν είναι δυνατόν σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της Διεύθυνσης.
Οι υπεράριθμοι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετούνται σε σχολείο όμορης ομάδας αν υπάρχει κενό σε σχολεία της ίδιας ομάδας με το σχολείο όπου υπηρετούσαν (άρθρο 12 παρ. 1 του Π.Δ.100/1997).
Αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις στην ίδια ομάδα ή εάν οι όποιες θέσεις υπήρχαν έχουν καταληφθεί από άλλους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς με περισσότερες μονάδες μετάθεσης, οι εναπομείναντες υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά προτεραιότητα σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, μετά την τοποθέτηση των υπεράριθμων εκπαιδευτικών της ίδιας ομάδας σχολείων.
Όσοι εκπαιδευτικοί δεν επιθυμούν ή δεν κατέστη δυνατόννα τοποθετηθούν,σύμφωνα με τη διαδικασία ρύθμισης υπεραριθμίας, τοποθετούνται, ύστερα από δήλωσή τους, σε κενές θέσεις σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά τη διαδικασία των διατάξεων του άρθρου 15 του Π.Δ.50/1996, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 13 του Π.Δ.100/1997, συγκρινόμενοι με όλους τους εκπαιδευτικούς που ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση. Στην περίπτωση που οι εκπαιδευτικοί δεν τοποθετηθούν σε σχολεία της προτίμησής τους τοποθετούνται προς το συμφέρον της υπηρεσίας στις υπόλοιπες κενές θέσεις της περιοχής μετάθεσης.
Εάν, μετά από συγχώνευση σχολείων, προκύψει υπεραριθμία σε επόμενα σχολικά έτη, ως χρόνος τοποθέτησης των εκπαιδευτικών θεωρείταιτο έτος που πραγματοποιήθηκε η συγχώνευση και οι εκπαιδευτικοί κρίνονται ως υπεράριθμοι σύμφωνα με τις μονάδες μετάθεσης που έχουν συγκεντρώσει κατά τον χρόνο κρίσης της υπεραριθμίας.
Από τις ρυθμίσεις υπεραριθμίας εξαιρούνται οι ειδικές κατηγορίες μετάθεσης. Επίσης, εξαιρούνται και όσοι έχουν διοριστεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν.1143/1981 και διανύουν τη διετία υποχρεωτικής παραμονής τους σε δυσπρόσιτο σχολείο.
Οι ανήκοντες σε ειδική κατηγορία μετάθεσης, μπορούν να υποβάλουν αίτηση να κριθούν υπεράριθμοι, αλλά στην περίπτωση αυτή κρίνονται και συγκρίνονται μαζί με όλους τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι έχουν κριθεί υπεράριθμοι, βάσει των συνολικών μορίων που συγκεντρώνουν και δεν μπορούν να επικαλεστούν την ένταξή τους σε ειδική κατηγορία ώστε να προηγηθούν των λοιπών υπεράριθμων κατά την άρση υπεραριθμίας και την τοποθέτησή τους σε οργανική θέση.
Οι εκπαιδευτικοί που εξακολουθούν να είναι υπεράριθμοι, μετά τις σχετικές ρυθμίσεις, παραμένουν στο σχολείο όπου κρίθηκαν ως υπεράριθμοι ή στη Διεύθυνση, αν το σχολείο έχει καταργηθεί, και διατίθενται σε άλλες σχολικές μονάδες για συμπλήρωση του ωραρίου τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Υπηρεσιακή κατάσταση και μεταβολές
κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου
1. Κωλύματα διορισμού μελών εφορευτικών επιτροπών
«Δημόσιοι και δημοτικοί υπάλληλοι ή έμμισθοι υπάλληλοι δημοτικών νομικών προσώπων και ιδρυμάτων και όσοι μ` αυτές τις ιδιότητες υπηρέτησαν την τελευταία τριετία προ της εκλογής, δεν μπορούν να κληρωθούν ή διοριστούν μέλη εφορευτικών επιτροπών και αν τυχόν κληρωθούν ή διοριστούν δεν μπορούν να λάβουν μέρος στη συγκρότηση των επιτροπών.».
(άρθρο 59 του Π.Δ.26/2012, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του ν.4648/2019)
2. Ανάκληση και απαγόρευση κανονικών αδειών δημοσίων υπαλλήλων
«Απαγορεύεται η χορήγηση κάθε κανονικής άδειας απουσίας σε τακτικούς δημοσίους υπαλλήλους, στρατιωτικούς γενικά και τακτικούς υπαλλήλους των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης στο διάστημα που μεσολαβεί από την προκήρυξη των εκλογών μέχρι και την ημέρα της ψηφοφορίας.
Οι άδειες που τυχόν χορηγήθηκαν πριν από την προκήρυξη των εκλογών ανακαλούνται αυτοδικαίως, χωρίς να απαιτείται η έκδοση απόφασης, της αρμόδιας αρχής, και τα πρόσωπα που έχουν αυτές τις άδειες είναι υποχρεωμένα να βρεθούν στις θέσεις τους, χωρίς οποιαδήποτε ειδοποίηση.
Σε περίπτωση κατεπείγουσας ανάγκης μπορεί να χορηγηθεί άδεια σε δημόσιους πολιτικούς υπαλλήλους και στρατιωτικούς γενικά, ύστερα από προηγούμενη έγκριση του αρμόδιου Υπουργού ή εξουσιοδοτημένου απ` αυτόν οργάνου.». (άρθρο 106 του Π.Δ.26/2012)
3. Επάνοδος δημοσίων υπαλλήλων υποψήφιων βουλευτών στην οργανική τους θέση
«Δημόσιοι πολιτικοί υπάλληλοι, που παραιτούνται υποχρεωτικά σύμφωνα με την ισχύουσα εκλογική νομοθεσία, για να ανακηρυχθούν υποψήφιοι σε οποιεσδήποτε εκλογές, εάν δεν εκλεγούν, επανέρχονται στην ενεργό υπηρεσία μετά την περάτωση της διαδικασίας ανακήρυξης των εκλεγομένων ή, εάν εκλεγούν, από τη λήξη της θητείας τους για οποιονδήποτε λόγο.
Η επάνοδος συντελείται, αυτοδικαίως, με μόνη την υποβολή σχετικής αίτησης από τον ενδιαφερόμενο στην υπηρεσία και στη θέση από την οποία είχε παραιτηθεί. Αν η υπηρεσία αυτή δεν υφίσταται κατά το χρόνο της επανόδου, η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία όπου έχουν μεταφερθεί οι υπάλληλοι της υπηρεσίας εκείνης.
Η αίτηση υποβάλλεται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών μηνών από την ανακήρυξη των βουλευτών ή από τη λήξη, για οποιονδήποτε λόγο, της θητείας τους. Αν δεν υπάρχει κενή θέση, ο υπάλληλος επανέρχεται ως υπεράριθμος και καταλαμβάνει αυτοδικαίως την πρώτη θέση που θα κενωθεί στον κλάδο του.
Τα παραπάνω πρόσωπα, μέχρι να εκλεγούν ή, εφόσον δεν εκλεγούν, μέχρι να επανέλθουν στην υπηρεσία τους, ασφαλίζονται για υγειονομική περίθαλψη στο φορέα ασφάλισης που ήσαν ασφαλισμένοι πριν την παραίτησή τους, καταβάλλοντας οι ίδιοι τις προβλεπόμενες εισφορές ασφαλισμένου και εργοδότη επί των αποδοχών που είχαν κατά το χρόνο της παραίτησής τους.».
(άρθρο 12 του Ν.3231/2004)
4. Επάνοδος εκπαιδευτικών υποψήφιων βουλευτών σε θέσεις στελεχών
Εκπαιδευτικοί οι οποίοι παραιτήθηκαν υποχρεωτικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Συντάγματος και της παρ. 4 του άρθρου 30 του Π.Δ.26/2012, προκειμένου να ανακηρυχθούν υποψήφιοι στις Βουλευτικές εκλογές και δεν εξελέγησαν, επανέρχονται αυτοδίκαια στην ενεργό υπηρεσία, στη θέση από την οποία είχαν παραιτηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 12 του Ν.3231/2004, καθώς και στο αξίωμα που κατείχαν πριν υποβάλλουν αίτηση παραίτησης (Εγκύκλιος Υ.ΠΑΙ.Θ. 125787/Ε3/06-08-2019).
Εκκρεμεί η αποδοχή της γνωμοδότησης 342/2010 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους που εκφράζει αντίθετη άποψη.
5. Επάνοδος εκπαιδευτικών υποψήφιων βουλευτών σε θέσεις Αιρετών μελών υπηρεσιακών συμβουλίων
Σύμφωνα με τη γνωμοδότηση 256/2004 του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, η οποία έχει γίνει αποδεκτή, εκπαιδευτικοί οι οποίοι παραιτήθηκαν υποχρεωτικά, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 56 του Συντάγματος και της παρ. 4 του άρθρου 30 του Π.Δ.26/2012, προκειμένου να ανακηρυχθούν υποψήφιοι στις Βουλευτικές εκλογές και δεν εξελέγησαν, επανέρχονται μεν αυτοδίκαια στην υπηρεσία, αλλά δεν επανέρχονται σε θέσεις αιρετών μελών στα υπηρεσιακά συμβούλια.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Συνοπτικός οδηγός αιτήσεων απόσπασης εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ, σε δομές και σε φορείς και υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας
Αιτήσεις απόσπασης από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
Σύμφωνα με την εγκύκλιο 34740/E2/27-03-2023 του Υ.ΠΑΙ.Θ. από 06-04-2023 μέχρι 18-04-2023 και ώρα 15:00 ορίζεται η προθεσμία υποβολής αιτήσεων απόσπασης:
α) από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ
β) σε ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
γ) σε δομές Ε.Α.Ε.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στη διαδικτυακή πύλη του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ) του Υ.ΠΑΙ.Θ. (https://opsyd.sch.gr/).
Ακολουθούν αναλυτικά οδηγίες και διευκρινήσεις για όλες τις περιπτώσεις :
https://drive.google.com/file/d/17fabnuesbDwFKBo0iwu1cawPhv8s8Kgi/view?usp=sharing
15 Μαρτίου 2023
Άμεση καθιέρωση των Συλλογικών Διαπραγματεύσεων
στον δημόσιο τομέα και την εκπαίδευση
Η καθιέρωση των συλλογικών διαπραγματεύσεων και στο Δημόσιο ήταν πάγιο αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος και αφορούσε στη δυνατότητα των εργαζομένων να διαπραγματεύονται με τον εργοδότη τους, δηλαδή το ελληνικό κράτος, τον μισθό τους, τη σύνταξή τους, τις εργασιακές συνθήκες, τις προσλήψεις, τους όρους υγιεινής και ασφάλειας, το ωράριο, τα συνδικαλιστικά δικαιώματα, τον αριθμό μαθητών ανά τμήμα, τις άδειες κτλ.
Πράγματι, το 1999 ύστερα από συνεχείς πιέσεις, η τότε Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, καθιέρωσε τον θεσμό των συλλογικών διαπραγματεύσεων και στο Δημόσιο Τομέα, με τον Ν.2738/99, κάτι που ίσχυε μόνο στον ιδιωτικό τομέα, ως τότε.
Η εμπειρία εφαρμογής του θεσμού κατά την πρώτη δεκαετία
2000–2010 τόσο σε κεντρικό επίπεδο (ΑΔΕΔΥ) όσο και σε κλαδικό (Ομοσπονδίες) δεν είχε τα αναμενόμενα αποτελέσματα και με ευθύνη, κυρίως, των κυβερνήσεων ο θεσμός οδηγήθηκε στον εκφυλισμό.
Ο Νόμος 2738/99 κατά την περίοδο 2010 – 2022 καταργήθηκε επί της ουσίας, αφού λόγω των μνημονίων καμία συλλογική διαπραγμάτευση και συμφωνία δεν έγινε από τότε.
Στο 38ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ, ομόφωνα υιοθετήθηκε το αίτημα για επαναφορά του θεσμού των συλλογικών διαπραγματεύσεων (Γενικές συλλογικές συμβάσεις – κλαδικές), έτσι ώστε τα μισθολογικά, τα συνταξιοδοτικά και τα εργασιακά μας ζητήματα να μην αποφασίζονται μονομερώς από τις εκάστοτε κυβερνήσεις, αλλά να αποτελούν πεδίο διαπραγμάτευσης με τα συνδικάτα, όπως γίνεται στον ιδιωτικό τομέα.
Ως Παράταξη θεωρούμε ότι τα μισθολογικά θέματα πρέπει να τα χειρίζεται η ΑΔΕΔΥ στο πλαίσιο ενιαίων αρχών και κανόνων, με την καθιέρωση ενός γνήσιου ενιαίου μισθολογίου, το οποίο θα περιλαμβάνει όλους τους κλάδους και τους υπαλλήλους με βάση τα προσόντα τους. Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να επιστρέψουμε στα κλαδικά μισθολόγια και επιδόματα, τα οποία ευνοούσαν συγκεκριμένους κλάδους και στους εκπαιδευτικούς έδιναν «ψίχουλα».
Στο πλαίσιο αυτό διεκδικούμε:
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ Εκπαιδευτικών θεωρεί πως το ζήτημα των συλλογικών διαπραγματεύσεων και των κλαδικών συμβάσεων εργασίας πρέπει να βρίσκεται στα πρώτα αιτήματα του διεκδικητικού πλαισίου του κλάδου.
Μετά από 12 χρόνια αυστηρών μνημονιακών περικοπών, μετά την άρνηση της Κυβέρνησης να δώσει, για το 2023, την παραμικρή αύξηση στους μισθούς μας ήρθε η ώρα να διεκδικήσουμε με τους αγώνες μας, να ζούμε με αξιοπρέπεια από τον μισθό μας, να διεκδικήσουμε καλύτερες εργασιακές συνθήκες, να διεκδικήσουμε προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, εξίσωση αδειών μονίμων – αναπληρωτών κλπ, μέσα από γνήσιες γενικές και κλαδικές συμβάσεις εργασίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.