Όχι άλλα «κροκοδείλια δάκρυα»!
Ουσιαστικά μέτρα προστασίας των σχολείων και των εκπαιδευτικών
Με έκπληξη και τρόμο η ελληνική κοινωνία ενημερώθηκε για την απαράδεκτη επίθεση «ψεκασμένων» τραμπούκων, σε βάρος εκπαιδευτικού, διευθυντή σχολείου, ο οποίος εφάρμοζε όσα η νομοθεσία επιβάλλει, προκειμένου να προστατευτούν οι μαθητές, οι οικογένειές τους και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου από τις συνέπειες της πανδημίας.
Η χειροδικία, οι απειλές και οι ύβρεις, αποτελούν ποινικά κολάσιμες ενέργειες, αλλά ταυτόχρονα και μία καθημερινή πρακτική σε πολλά σχολεία της Χώρας. Οι εκπαιδευτικοί, εντελώς απροστάτευτοι, γίνονται θύματα του οποιουδήποτε «διαταραγμένου». Εργάζονται σε καθεστώς κινδύνου της σωματικής τους ακεραιότητας και σέρνονται στα δικαστήρια βιώνοντας καταστάσεις οι οποίες εκτός από ψυχικές και συναισθηματικές συνέπειες, έχουν και οικονομικές.
Στοχοποιούνται, όταν κινούν τις νόμιμες διαδικασίες, από όσους δεν επιτρέπουν στα παιδιά τους να φοιτήσουν στα σχολεία. Η απόφαση πολιτικών κομμάτων (ΣΥΡΙΖΑ, ΚΚΕ, ΜΕΡΑ25, Ελληνική Λύση), να μην ψηφίσουν την τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα επιβολής ποινής σε όσους γονείς στερούν από τα παιδιά τους το αγαθό της εκπαίδευσης, είναι απαράδεκτη. Πολύ περισσότερο, όταν οι συγκεκριμένοι γονείς, είναι στον βασικό πυρήνα αυτών που δημιουργούν τα προβλήματα στα σχολεία.
Η διαβεβαίωση τόσο της Υπουργού Παιδείας όσο και άλλων κυβερνητικών παραγόντων πως δήθεν προστατεύουν τους εκπαιδευτικούς από τέτοιες ενέργειες, είναι «λόγια του αέρα», καθώς δεν έχουν κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα.
Κανείς δεν έχει λάβει μέτρα, ώστε να μην παρενοχλείται η λειτουργία των σχολείων από την παρουσία εξωσχολικών προσώπων, τα οποία απειλούν, «τραμπουκίζουν» λεκτικά και σωματικά τους εκπαιδευτικούς. Η Ελληνική Αστυνομία παρεμβαίνει, ενώ γνωρίζει τα προβλήματα, μόνο εκ των υστέρων.
Η Κυβέρνηση «καμαρώνει» πως έδωσε λύση στο πρόβλημα, με τη ρύθμιση να μην οδηγούνται στο αυτόφωρο οι εκπαιδευτικοί μετά από μηνύσεις αντιεμβολιαστών, χωρίς όμως να κάνει τίποτα για το γεγονός ότι το δικαίωμα στη μήνυση παραμένει. Οι εκπαιδευτικοί, σέρνονται στα δικαστήρια, ταλαιπωρούνται από τις διαρκείς αναβολές των δικών και έχουν τεράστιο οικονομικό κόστος, το οποίο επωμίζονται οι ίδιοι. Όταν τα φώτα της δημοσιότητας σβήνουν, μένουν εντελώς μόνοι.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, απαιτεί άμεσα να θεσπισθεί ακαταδίωκτο, για τους εκπαιδευτικούς που με ευσυνειδησία εφαρμόζουν τους νόμους της Πολιτείας, προστατεύοντας τη δημόσια υγεία και τους μαθητές από την πανδημία. Οτιδήποτε άλλο είναι ημίμετρο, δεν λύνει το πρόβλημα και δεν προστατεύει τους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα θα πρέπει να θεσπιστούν σοβαρές ποινές για όσους παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία.
Η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δώσουν, άμεσα λύση στο θέμα. Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να αφεθούν ήσυχοι και απερίσπαστοι να επιτελέσουν το έργο τους.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Να προχωρήσει άμεσα η έκδοση του ΦΕΚ ίδρυσης
των νέων τμημάτων ένταξης
Στις 27/04/2021 εκδόθηκε εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας (Αρ. Πρωτ.: 48132/Δ3) με θέμα την: «Υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης». Η εγκύκλιος όριζε ότι η προθεσμία ολοκλήρωσης των διαδικασιών υποβολής των προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) ήταν η 26η/07/2021.
Οι διαδικασίες που προβλέπονταν με την παραπάνω εγκύκλιο ολοκληρώθηκαν στις 26/7/2021. Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που είχε ξεκινήσει και ολοκληρωθεί αντίστοιχη διαδικασία ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης ήταν το 2016. Συγκεκριμένα στις 02/03/2016 είχε εκδοθεί η σχετική εγκύκλιος για υποβολή προτάσεων ίδρυσης νέων τμημάτων ένταξης, ενώ η διαδικασία ολοκληρώθηκε 6 μήνες μετά, τον Αύγουστο του 2016, με την έκδοση σχετικής ανακοίνωσης από το Υπουργείο Παιδείας (2/8/2016), καθώς και με την έκδοση των σχετικών ΦΕΚ ίδρυσης.
Δυστυχώς, όμως, ενώ από τις 26/7/2021 όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι στη διάθεση του Υπουργείου Παιδείας και ενώ έχουν περάσει 7 και πλέον μήνες από την έκδοση της φετινής εγκυκλίου (27/04/2021), η ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης δεν έχει ολοκληρωθεί, καθώς δεν έχει εκδοθεί το σχετικό ΦΕΚ ίδρυσης.
Η ίδρυση νέων τμημάτων ένταξης είναι εξαιρετικής σημασίας, καθώς αφορά εκατοντάδες μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς. Όσο καθυστερεί η ίδρυσή τους, εκατοντάδες παιδιά παραμένουν χωρίς εξατομικευμένη υποστήριξη στα σχολεία τους, όπου δεν λειτουργούν τμήματα ένταξης. Εκατοντάδες γονείς αναμένουν με αγωνία την λειτουργία των νέων τμημάτων ένταξης, ώστε να υποστηριχθούν όσο το δυνατόν καλύτερα τα παιδιά τους.
Καθώς επίκεινται οι μεταθέσεις εκπαιδευτικών, είναι σημαντικό να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι ιδρύσεις των νέων τμημάτων ένταξης, με την έκδοση του σχετικού ΦΕΚ, ώστε οι νέες οργανικές θέσεις να συμπεριληφθούν στη διαδικασία των μεταθέσεων.
Είναι γεγονός, ότι με τους διορισμούς της ειδικής αγωγής, πολλοί εκπαιδευτικοί διορίστηκαν μακριά από τις οικογένειές τους. Οι νέες οργανικές θέσεις θα μπορούσαν να δώσουν την ευκαιρία σε περισσότερους εκπαιδευτικούς να επιστρέψουν κοντά τους.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ζητά να προχωρήσει άμεσα η έκδοση του ΦΕΚ ίδρυσης των νέων τμημάτων ένταξης, ώστε να εξυπηρετηθούν άμεσα οι σημαντικές ανάγκες των μαθητών για εξατομικευμένη υποστήριξη και οι νέες οργανικές θέσειςνα δοθούν στις μεταθέσεις ειδικής αγωγής.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ στις καρδιές και στους αγώνες μας!
Η εξέγερση του Πολυτεχνείου ενάντια στη Χούντα των Συνταγματαρχών παραμένει ο φωτεινός φάρος κάθε δημοκρατικού αγώνα, κάθε δημοκρατικού πολίτη. Το Πολυτεχνείο ζει γιατί τα αιτήματά του είναι πάντα επίκαιρα. Το διαχρονικό σύνθημά "ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" εξακολουθεί και σήμερα να μας εμπνέει. Η εξέγερση των φοιτητών το 1973 μας υπενθυμίζει πως ο λαός έχει τη δύναμη να αλλάξει τη μοίρα του, πως η ελπίδα της κάθε κοινωνίας, οι νέοι της, μπορούν να ανατρέψουν κάθε δύναμη που τους στερεί το δικαίωμα για ένα καλύτερο αύριο.
Στην εποχή μας, το μήνυμα του Πολυτεχνείου, σμίγει με τα συνθήματά ενάντια στις πολιτικές που σκοτώνουν και ξεριζώνουν λαούς, βρίσκεται απέναντι στους σχεδιασμούς που απειλούν την ειρήνη, τη φιλία και την ασφάλεια των λαών σε όλο τον κόσμο. Ταυτίζεται με τους αγώνες για εργασία, για ποιοτική, δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, για δημόσια δωρεάν υγεία, για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, για την προάσπιση και διεύρυνση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δημοκρατικών ελευθεριών.
Σήμερα, τα συνδικάτα είναι αντιμέτωπα με τους νόμους της κυβέρνησης της ΝΔ αλλά και της προηγούμενης κυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, που καταργώντας τον εμβληματικό Ν.1264/82 θέλουν να καταργήσουν και το δικαίωμα στην απεργία και τους εργατικούς αγώνες. Ο αγώνας απέναντι σε αυτές τις επιλογές είναι διαρκής και ανυποχώρητος.
Στην εκπαίδευση, στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε, οι εκπαιδευτικοί στεκόμαστε στην πρώτη γραμμή του αγώνα για προάσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, για μία εκπαίδευση αντάξια των οραμάτων όλων των γενεών αλλά και των αναγκών της νέας εποχής, παρά τις δυσκολίες που προκύπτουν από την αδιαλλαξία και τον αυταρχισμό της Κυβέρνησης της ΝΔ, η οποία έχει επιλέξει την διαρκή σύγκρουση με τον κόσμο της εκπαίδευσης.
Οι εργαζόμενοι της Χώρας μας, στο δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα, οι άνεργοι, οι φοιτητές, οι νέοι και οι συνταξιούχοι δίνουμε καθημερινά τον αγώνα, ενάντια στις αντιλαϊκές πολιτικές και διεκδικούμε δημόσια δωρεάν Παιδεία, στήριξη του εθνικού συστήματος υγείας, προστασία και στήριξη των ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.
Το Πολυτεχνείο ΖΕΙ και θα ΖΕΙ στις καρδιές μας και στους αγώνες μας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όταν δεν γνωρίζεις πού θέλεις να πας,
τότε όλοι οι δρόμοι που ακολουθείς είναι λάθος…
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δυόμισι χρόνια τώρα, ακολουθεί πολιτική μετωπικής αντιπαράθεσης με τους εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα χρησιμοποιεί τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης με μικροκομματική λογική ακολουθώντας καταδικασμένες πρακτικές, όπως αυτές των διορισμένων Διευθυντών Εκπαίδευσης και των δοτών εκπροσώπων στη θέση των αιρετών μελών των Υπηρεσιακών Συμβουλίων. Η αλαζονεία, η αδιαλλαξία, η έλλειψη διαλόγου, η άσκηση διοίκησης μέσω διαρκών συγκρούσεων σε όλα τα επίπεδα, αποτελεί κυβερνητική επιλογή, η οποία ασκείται με απόλυτη συνέπεια.
Ο χώρος της εκπαίδευσης όμως δεν μπορεί να λειτουργήσει δημιουργικά κάτω από καθεστώς εκφοβισμού, πιέσεων, ποινών, αφόρητης και διαρκώς αυξανόμενης γραφειοκρατίας, χωρίς καμία συνεργατική διάθεση. Αυτή η πρακτική είναι στηριγμένη στην αντίληψη πως η εκπαίδευση αποτελεί κυβερνητικό «λάφυρο», το οποίο οι Κυβερνώντες μπορούν να το διαχειρίζονται με όποιον τρόπο επιθυμούν, χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν.
Σε αυτό το πλαίσιο άσκησης εξουσίας είναι ενταγμένη και η Κυβερνητική επιλογή της μη επανίδρυσης και λειτουργίας του Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας, μέσα στο οποίο όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (Πολιτικά Κόμματα, συνδικαλιστικές οργανώσεις, κοινωνικοί φορείς κλπ) θα μπορέσουν να διατυπώσουν τις απόψεις τους, να καταθέσουν τις προτάσεις τους, για όλα τα θέματα της εκπαίδευσης στη Χώρα μας. Το Υπουργείο Παιδείας, θεωρεί ότι κατέχει την απόλυτη γνώση και τις λύσεις για όλα τα θέματα και για αυτό δεν χρειάζεται διάλογο με κανέναν. Αν η πραγματικότητα καταδεικνύει πως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει, τόσο το χειρότερο για την πραγματικότητα…
Οι σημερινοί κυβερνώντες αδυνατώντας να διατυπώσουν μία ολοκληρωμένη εκπαιδευτική πρόταση,που να περιλαμβάνει όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης από το νηπιαγωγείο έως το πανεπιστήμιο, προχωρούν στην άσκηση πολιτικής μέσω «μπαλωμάτων». Είναι χαρακτηριστικό πως στα περίπου 2,5 χρόνια που βρίσκονται στην Κυβέρνηση, έχουν κατατεθεί και ψηφιστεί συνολικά έξι νομοσχέδια (!!) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, ένα νομοσχέδιο για το Επιτελικό κράτος που περιέχει διατάξεις αρμοδιότητας Παιδείας, ενώ συνολικά έχουν κατατεθεί δεκαέξι (16) Υπουργικές τροπολογίες αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων (Εσωτερικών, Υποδομών και Μεταφορών, Δικαιοσύνης, Υγείας, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Οικονομικών, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Μετανάστευσης και Ασύλου)!! Όποιος στο Υπουργείο Παιδείας «θυμηθεί» κάτι καινούριο, πάντα υπάρχει ένα άσχετο νομοσχέδιο για να το εντάξει.
Οι εκπαιδευτικοί βέβαια είναι αναγκασμένοι διαρκώς να ζουν σε καθεστώς ανασφάλειας, μήπως δεν ανακαλύψουν σε ποια νομοσχέδια, ποιων Υπουργείων κρύβει κάθε φορά η κυρία Κεραμέως τις «νέες» ιδέες της και βρεθούν εκτεθειμένοι.
Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας θα πρέπει να ξεφύγει από το μικροκομματισμό, την αποσπασματικότητα, τις ιδεοληψίες και την αυταρέσκεια της.Η Ευρωπαϊκή πολιτική, από τις αποφάσεις της Λισαβόνας(2006) για την κατάκτηση της κοινωνίας της γνώσης και την εισαγωγή των καινοτομιών στα εκπαιδευτικά συστήματα των χωρών μελών της Ε.Ε. στηρίχθηκε στη χρηματοδότηση μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ για την εφαρμογή των καινοτόμων εκπαιδευτικών πολιτικών. Η αλλαγή των Προγραμμάτων Σπουδών που με «καμάρι» παρουσιάζουν η κυρία Κεραμέως και το ΙΕΠ ως νέες πρωτοβουλίες, είναι ανολοκλήρωτες πολιτικές του προηγούμενου ΕΣΠΑ.
Το Υπουργείο Παιδείας όμως «περί άλλων τυρβάζει» και αγωνιά μόνο για τις δημόσιες σχέσεις της Υπουργού, την ώρα που στην υπόλοιπη Ευρώπη συζητούν σοβαρά πάνω σε έξι άξονες: την ποιότητα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, την ένταξη, την πράσινη και ψηφιακή μετάβαση, για τους εκπαιδευτικούς και τους εκπαιδευτές, την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τη γεωπολιτική διάσταση και προχωρούν στις διατυπώσεις των στόχων που πρέπει να επιτευχθούν, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στα επόμενα έτη:
Το υπουργείο Παιδείας στη χώρα μας αδιαφορεί για όλα αυτά και χωρίς να διατυπώνει ρεαλιστικούς εκπαιδευτικούς στόχους, αρκείται στη διαχείριση δράσεων και πόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ, χωρίς εξειδίκευση για την Ελλάδα, και τα οποία όμως έχουν αποφασιστεί για να καλύψουν πολλές φορές, εκπαιδευτικές ανάγκες άλλων εκπαιδευτικών συστημάτων!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, καταγγέλλει την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για την αδυναμία της να αντιληφθεί το τεράστιο κακό που κάνει στον χώρο της εκπαίδευσης η διαρκής αναστάτωση από τον τρόπο που έχει επιλέξει να ασκεί διοίκηση. Καταγγέλλει επίσης την αδιαφορία εξασφάλισης ήρεμου και συνεργατικού κλίματος στα σχολεία, ώστεόλες οι δυνάμεις της ελληνικής κοινωνίας να συμμετέχουν δημιουργικά σε θεσμικό, επιστημονικό διάλογο, διαμόρφωσης σύγχρονων και χρήσιμων μεταρρυθμίσεων στην εκπαίδευση, για το καλό της νέας γενιάς της πατρίδας μας.
Η επένδυση στην εκπαίδευση πρέπει να αποτελεί μονόδρομο για όλη την ελληνική κοινωνία!
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.