Ομολογούν επίσημα ότι κορόιδευαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς!
Με τροπολογία που κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας, για τον τρόπο πρόσληψης αναπληρωτών τα επόμενα έτη, ομολογεί επίσημα και με τον πλέον κυνικό τρόπο ότι μέχρι το 2019 δεν μπορούν να γίνουν μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση!
Συγκεκριμένα στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας αναφέρονται τα εξής: " οι ισχύοντες δημοσιονομικοί περιορισμοί καθιστούν αδύνατο κατά το ανωτέρω χρονικό διάστημα (δηλαδή τα σχολικά έτη 2017-2018 και 2018-2019) τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση"
Επισημαίνουμε ότι τρεις διαδοχικές ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας της σημερινής κυβέρνησης ενέπαιζαν και κορόιδευαν χιλιάδες αναπληρωτές κι αδιόριστους εκπαιδευτικούς, ανακοινώνοντας κάθε τρεις και λίγο χιλιάδες μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση.
Το δίδυμο Μπαλτά-Κουράκη ανακοίνωνε 7000 μόνιμους διορισμούς!
Ο κ. Φίλης 20000 μόνιμους διορισμούς σε βάθος τριετίας που θα ξεκινούσαν από το 2017!
Ο κ. Γαβρόγλου χιλιάδες μόνιμους διορισμούς και μάλιστα είχε ανακοινώσει και διυπουργική σύσκεψη για το θέμα, η οποία δεν έγινε ποτέ!
Ο κ. Βερναρδάκης είχε ανακοινώσει -πριν ένα μήνα- ότι σε μια βδομάδα θα έβγαινε και η προκήρυξη!
Τώρα, χωρίς να ντρέπονται, χωρίς να αισθάνονται την ανάγκη να ζητήσουν έστω μια συγγνώμη από τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που κορόιδευαν, ομολογούν κυνικά πως ως το 2019 δεν θα γίνουν μόνιμοι διορισμοί, σαν να μην τρέχει τίποτε! Σαν να ήταν άλλοι αυτοί που κορόιδευαν τον κόσμο!
Παραδίδουμε τους πολιτικούς ψεύτες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην κρίση των χιλιάδων αδιόριστων κι αναπληρωτών εκπαιδευτικών και ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας.
Στην πολύ δύσκολη για όλους τους εργαζόμενους οικονομικοπολιτική συγκυρία, οι νέοι συνάδελφοι αντιμετωπίζουν ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα και δυσκολίες που τους οδηγούν σε αποχή από τις συλλογικές διαδικασίες και "ιδιώτευση", καθώς θεωρούν πως δεν υπάρχει όχι μόνο δυνατότητα λύσεων μέσα από τη συλλογικότητα αλλά ούτε καν ζωτικός χώρος για τους ίδιους, προκειμένου να αγωνιστούν για τα όνειρά τους.
Το γεγονός αυτό στερεί το εκπαιδευτικό κίνημα από ένα δυναμικό κομμάτι του, το οποίο θα μπορούσε να δώσει ιδέες, ζωντάνια, δυναμική, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η βαρβαρότητα που βιώνουμε.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ πιστεύοντας πως η θέση των νέων είναι στην Πρώτη Γραμμή όλων των αγώνων, αποφάσισε τον Μάρτιο του 2016 την πραγματοποίηση της 1ης Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης νέων στελεχών. Η μεγάλη συμμετοχή, οι απόψεις που κατατέθηκαν, η επιχειρηματολογία που αναπτύχθηκε, γέμισαν όλους μας με αισιοδοξία, ότι με οργάνωση, σχέδιο, συλλογικότητα και αγώνες που θα εμπνέουν, μπορούμε να αλλάξουμε τις λειτουργίες και τις νοοτροπίες που έχουν εδραιωθεί μεταξύ άλλων και στο μαζικό κίνημα.
Η νέα πραγματικότητα, επιβάλλει, προτάσεις και όχι στείρα άρνηση, λογική και όχι εξαλλότητα και κραυγές, συμμετοχή και όχι απουσία και εκχώρηση της εκπροσώπησης σε άλλους, τεκμηρίωση και όχι λαϊκισμό. Η Παράταξη των ιδεών, των οραμάτων και των νικηφόρων αγώνων που "σήκωσαν" τον κλάδο ψηλά, πρέπει δίπλα στη σπουδαία αγωνιστική διαδρομή των καταξιωμένων στελεχών της, να προσθέσει και την δυναμική της νέας γενιάς και όλοι μαζί να δημιουργήσουν τη νέα μεγάλη πλειοψηφία που θα αλλάξει τους συσχετισμούς και θα ηγηθεί της προσπάθειας για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο.
Σε αυτά τα πλαίσια, το Πανελλαδικό Συμβούλιο της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ αποφάσισε την πραγματοποίηση της 2ης Πανελλαδικής Συνδιάσκεψης νέων στελεχών ΔΗΣΥ, το Σάββατο 11 Μαρτίου 2017, ώρα 10.00, στην Αθήνα, στην αίθουσα συνεδριάσεων της ΔΟΕ (Ξενοφώντος 15α) με θέματα:
• Σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση
• Προσχολική εκπαίδευση
• Σχολική καθημερινότητα
Χρειαζόμαστε νέες σκέψεις, καινούργιες προτάσεις, δημιουργικές λύσεις με προσωπικό παράδειγμα , προσωπική δέσμευση, στάση ζωής.
Τραβάμε διαχωριστική γραμμή σε ότι παραπέμπει στην ευκολία, τη μετριότητα, την ανώδυνη επαναστατικότητα, τους κενούς βερμπαλισμούς και ανοίγουμε νέους δρόμους αγώνα και διεκδίκησης, για την ζωή και την εκπαίδευση που αξίζει να έχουμε.
Η "μαύρη βίβλος" των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση!!
Μείωσαν περισσότερο τους μισθούς των εκπαιδευτικών μέσω της αύξησης των εισφορών (Νόμος Κατρούγκαλου)
Μειώνουν το αφορολόγητο, με αποτέλεσμα την οικονομική επιβάρυνση περίπου κατά ένα μηνιαίο μισθό τον χρόνο, για τους εκπαιδευτικούς
Έστειλαν χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία. Για πρώτη φορά στα χρονικά, εκπαιδευτικοί που είχαν εργαστεί, δεν εργάστηκαν ξανά, καθώς το "κουτσουρεμένο" σχολείο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν τους χωρούσε
Μείωσαν ακόμη περισσότερο τα κονδύλια για τις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων
Κατάργησαν το σχολείο ΕΑΕΠ. Οι μαθητές σχολούν αντί για τις 14:00 στις 13:15, για να εξοικονομήσουν εκπαιδευτικούς
Διέλυσαν το Ολοήμερο σχολείο, μετατρέποντάς το σε παιδοφυλακτήριο καταργώντας τον εκπαιδευτικό του ρόλο
Ψήφισαν την συνταξιοδότηση για όσους εκπαιδευτικούς θεμελιώνουν δικαίωμα μετά το 2013στα 67 έτη και μειωμένη στα 62 έτη
Μείωσαν τις κύριες συντάξεις μέχρι 40% (Ν.4387/2016)
Εξαΰλωσαν τις επικουρικές συντάξεις με μείωση πάνω από 50%
Κατάργησαν ουσιαστικά την ιατρική κάλυψη. Όποιος δεν έχει να πληρώσει δεν έχει πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας
Μείωσαν δραματικά την φαρμακευτική κάλυψη
Κοροϊδεύουν χιλιάδες αναπληρωτές και άνεργους εκπαιδευτικούς με υποσχέσεις για χιλιάδες μόνιμους διορισμούς που ποτέ δεν γίνονται
Μείωσαν κατά 60 ώρες την εβδομάδα το σχολικό πρόγραμμα του 12θέσιου σχολείου ΕΑΕΠ για να χρειάζονται λιγότερους εκπαιδευτικούς
Κατάργησαν τον υπεύθυνο δάσκαλο Ολοήμερου
Αποσύνδεσαν το πρωινό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου από το απογευματινό, αλλάζοντας τον χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος και ουσιαστικά μετατρέποντας το σε δομή φύλαξης
Όρισαν διαφορετική ώρα προσέλευσης για παιδιά που φοιτούν στο ίδιο τμήμα νηπιαγωγείου. Αυτό δημιούργησε ιδιαίτερα στα συστεγαζόμενα με Δημοτικά, συγκρούσεις με τους γονείς των μαθητών οι οποίοι αναγκάζονται να περιμένουν έξω από κλειστές πόρτες
Άλλαξαν το ωρολόγιο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου με αποτέλεσμα να είναι μη εφαρμόσιμο
Αύξησαν το ωράριο για την συντριπτική πλειοψηφία των νηπιαγωγών
Δημιούργησαν με την κατάργηση της εναλλαγής του ωραρίου και της συνέχειας του προγράμματος στα ολοήμερα τμήματα, νηπιαγωγούς διαφορετικών ταχυτήτων, αφού οι θέσεις των νηπιαγωγών σε κάθε σχολική μονάδα δεν είναι ενιαίες, ισότιμες και ισάξιες ως προς το παιδαγωγικό τους έργο
Έκαναν επιλογές στελεχών εκπαίδευσης με αντισυνταγματικό νόμο. Αναμένεται μετά την απόφαση του τμήματος και η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ
Δεν έδωσαν καμία λύση στις παράνομες μετατάξεις εκπαιδευτικών από την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση που έκανε ο Αρβανιτόπουλος, συνεχίζοντας τον εμπαιγμό όλων και ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών που προϋπήρχαν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Έφτιαχναν επιτροπές για "τα μάτια του κόσμου" και τελικά δεν έκαναν τίποτα από όσα αποφασίζονταν
Έκαναν τις λιγότερες μεταθέσεις εκπαιδευτικών των τελευταίων χρόνων καθώς το "κουτσουρεμένο" σχολείο των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ δεν χωράει όλους τους εκπαιδευτικούς που εργάζονταν
Συνέχισαν τον εμπαιγμό των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής που τάχα θα μονιμοποιούσαν μόλις αναλάμβαναν την εξουσία
Έδωσαν τη δυνατότητα απόσπασης σε ΣΜΕΑΕ σε εκπαιδευτικούς χωρίς προσόντα ειδικής αγωγής (άρθ. 48, Ν.4415/2016, ΦΕΚ 159/6-9-2016 )
Κατάργησαν τις οργανικές θέσεις ΣΜΕΑΕ που είχαν μετατραπεί σε ΠΕ61 και ΠΕ71 με το άρθρο 56 του Ν.3966/2011(άρθ. 48, Ν.4415/2016, ΦΕΚ 159/6-9-2016 )
Έδωσαν το δικαίωμα κατάληψης οργανικής θέσης με αρχικό διορισμό σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν βασικό πτυχίο στην Ειδική Αγωγή (άρθ. 48, Ν.4415/2016 ΦΕΚ 159/6-9-2016 )
Κατάργησαν τη δυνατότητα μείωσης του αριθμού των μαθητών σε ένα τμήμα όταν φοιτεί σε αυτό μαθητής με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τώρα για να υπάρξει δυνατότητα μείωσης πρέπει να φοιτούν τουλάχιστον 2 μαθητές με αναπηρία ή και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή τουλάχιστον 5 με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες (Ν.4452 άρθρο 11 παρ. 1 , ΦΕΚ 17 τ.Α 15-5-2015)
Μετέτρεψαν τους εκπαιδευτικούς των Τμημάτων Ένταξης σε εκπαιδευτικούς Παράλληλης στήριξης (άρθ. 82, Ν.4368/2016 ΦΕΚ 21 τΑ 21-2-2016)
Αύξησαν τις αποσπάσεις εκπαιδευτικών σε φορείς (εκκλησία, βιβλιοθήκες, διευθύνσεις εκπαίδευσης κλπ) χωρίς μόρια, με αδιαφανείς, ρουσφετολογικές διαδικασίες
Δεν μπόρεσαν να έχουν στοιχειώδη οργάνωση και σχεδιασμό, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών προβλημάτων των προσφύγων - μαθητών. Στα νησιά πρώτης υποδοχής, όπου βρίσκεται εγκλωβισμένος μεγάλος αριθμός προσφυγόπουλων, δεν έχουν δημιουργήσει καμία δομή με το "επιχείρημα" ότι οι πρόσφυγες θα απομακρυνθούν από εκεί
Δεν χορήγησαν κανένα μέχρι στιγμής επιπλέον κονδύλι για θέρμανση και λειτουργικές δαπάνες στα σχολεία που λειτουργούν ΔYΕΠ. Οι ΔΥΕΠ δηλαδή λειτουργούν με το ελάχιστο πετρέλαιο και τα ελάχιστα υλικά του σχολείου
Διόρισαν στα ΠΥΣΠΕ τους κομματικούς τους φίλους με μοναδικό προσόν τα 15 χρόνια υπηρεσίας (άρθ.42, Ν.4342/2015). Κατάργησαν την πρόβλεψη για επιπλέον πτυχία, διοικητική εμπειρία κλπ
Διαχώρισαν αυθαίρετα αναπληρωτές που προσλήφθηκαν στην ίδια φάση διορισμών, σε ΕΣΠΑ και ΠΔΕ, με αποτέλεσμα την καταστρατήγηση κάθε έννοιας δικαίου στις τοποθετήσεις
Φορολόγησαν 29% και μάλιστα αναδρομικά τις σχολικές επιτροπές. Φορολογούν ακόμα και έσοδα από τα σχολικά κυλικεία
Προσοχή!
* Επειδή το έργο είναι τεράστιο, ξεκαθαρίζουμε πως ανήκει ολόκληρο στην κυβέρνηση Τσίπρα - Καμμένου!! Είναι έργο των "περήφανων σκληρών διαπραγματευτών"!! Αυτοί πέτυχαν όλα αυτά τα σπουδαία, κάνοντας πράξη όλα όσα υπόσχονταν προεκλογικά! Φάνηκε ξεκάθαρα ότι είχαν "όραμα" για την Παιδεία!! Το ηθικό πλεονέκτημα που ισχυρίζονταν ότι διέθεταν, δεν ήταν απλά λόγια του αέρα"...
* Μόλις μάθουν όλο το "μεταρρυθμιστικό" έργο, οι πρώην αγανακτισμένοι και οι παλιοί ασυμβίβαστοι αντιμνημονιακοί ανεξάρτητοι(!!) συνδικαλιστές (ακόμη και αν φόρεσαν κοστούμια εξουσίας ή βρίσκουν θαλπωρή στα πλαίσια των πολιτικών τους περιπλανήσεων... σε κυβερνητικές πολιτικές αγκαλιές), είναι βέβαιο ότι θα ξανααγανακτήσουν και θα κατακεραυνώσουν την Κυβέρνηση!!
Η πρότασή μας για την αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων
Η μοριοδότηση των σχολικών μονάδων ίσως για κάποιους που δεν έχουν μεγάλη επαφή με την εκπαιδευτική πραγματικότητα να φαίνεται ως ένα θέμα μικρής σημασίας, σε σχέση μάλιστα με τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η ελληνική εκπαίδευση στα χρόνια της οικονομικής κρίσης. Για ένα μεγάλο όμως τμήμα της εκπαιδευτικής κοινότητας αποτελεί δικαιολογημένα κορυφαίο ζήτημακαθώς συναρτάται με αυτό, μια σειρά ζητημάτων που σχετίζονται με την οικογενειακή, κοινωνική και οικονομική ζωή των εκπαιδευτικών.
Η προσέγγιση του ζητήματος θα πρέπει να γίνει με σοβαρό, υπεύθυνο και τεκμηριωμένο τρόπο, ώστε να δημιουργηθούν οι καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις να μην υπάρχει αίσθημα αδικίας.
Η αναμοριοδότηση των σχολικών μονάδων που έχει εξαγγελθεί από το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει να αξιοποιηθεί σωστά ώστε να μπορέσουν να διορθωθούν στρεβλώσεις και λάθη, τα οποία έχουν αναδειχτεί στα προηγούμενα χρόνια. Για να συμβεί κάτι τέτοιο, θα πρέπει όλοι οι εμπλεκόμενοι παράγοντες (Υπουργείο, υπηρεσιακά συμβούλια, σύλλογοι εκπαιδευτικών) να σταθούμε στο ύψος των περιστάσεων. Το συγκεκριμένο θέμα δεν προσφέρεται ούτε για αντιπαραθέσεις ούτε για πολιτικά ή μικροπαραταξιακά παιχνιδάκια. Όλοι θα πρέπει να αντιληφθούμε το βάρος της ευθύνης που αναλαμβάνουμε και να φανούμε αντάξιοι του ρόλου μας.
Είναι βέβαιο, πως αν κάποιοι προσπαθήσουν να προσεγγίσουν το θέμα έχοντας στο πίσω μέρος του μυαλού τους προσωπικά ή τοπικιστικά χαρακτηριστικά, θα οδηγηθούμε σε εντελώς λανθασμένες αποφάσεις που θα δημιουργούν αδικίες μεταξύ συναδέλφων. Στόχος όλων πρέπει να είναι ένα δίκαιο, διάφανο και καθόλου γραφειοκρατικό σύστημα που δεν θα αφήνει καμία απολύτως σκιά ή πικρία.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, θέλοντας να συμβάλλει στην προσπάθεια που πρέπει να καταβληθεί από όλους, καταθέτει στο διάλογο που πρέπει να γίνει, την πρότασή της, η οποία δεν θεωρεί ότι είναι η μόνη σωστή, η οποία μπορεί να τροποποιηθεί, να συμπληρωθεί, καθώς δεν διακατεχόμαστε από την αντίληψη ότι είμαστε οι κομιστές της μοναδικής και αλάνθαστης αλήθειας. Προτείνουμε:
· Το Υπουργείο Παιδείας, θα πρέπει ως αφετηρία, να εισηγηθεί τα δυσπρόσιτα σχολεία τα οποία θα λάβουν 14 μόρια καθώς και τον ανώτατο αριθμό μορίων που θα έχει ο κάθε νομός, λαμβάνοντας υπόψη τις δυσκολίες και τις ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στον κάθε τόπο. Ταυτόχρονα θα πρέπει να καταργήσει από το επόμενο σχολικό έτος τη διάταξη του Νόμου 4283/2014 σύμφωνα με την οποία όποιος υπηρετήσει δύο συνεχόμενα έτη σε σχολεία Θ και Ι κατηγορίας διπλασιάζει τα μόρια συνθηκών διαβίωσης. Είναι προφανές πως δεν είναι δυνατόν η ΙΓ κατηγορία να παίρνει 14 μόρια και οι κατηγορίες Θ και Ι να συνεχίζουν να διπλασιάζουν τα μόριά τους.
· Τα ΑΠΥΣΠΕ της Χώρας μετά από διαβούλευση των στελεχών και των συλλογικοτήτων, θα πρέπει να εγκρίνουν, συμφωνήσουν, τροποποιήσουν, την κεντρική εισηγητική πρόταση για τα δυσπρόσιτα και για το ανώτατο όριο μορίων.
· Η ΔΟΕ σε συνεργασία με την ΟΛΜΕ θα πρέπει να εισηγηθούν το σκεπτικό που θα πρέπει να διακατέχει τις διαδικασίες και το οποίο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη από τους εκπαιδευτικούς που θα καταθέτουν τις προτάσεις τους (πληθυσμιακά κριτήρια, οργανικότητα σχολείων, οδικό δίκτυο, νησιωτικότητα, απόσταση από το κέντρο, ιδιαίτερες συνθήκες κλπ).
· Οι Σύλλογοι εκπαιδευτικών Π.Ε. με εσωτερικές διαδικασίες θα πρέπει να εισηγηθούν τα μόρια που θα πρέπει να έχουν τα σχολεία του χώρου ευθύνης τους. Με δεδομένο τον ενιαίο χαρακτήρα του ζητήματος για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία και με τις τοπικές ΕΛΜΕ.
· Τα ΠΥΣΠΕ της Χώρας να εγκρίνουν τις προτάσεις - εισηγήσεις, των Συλλόγων ΠΕ.
· Το ΚΥΣΠΕ, να εγκρίνει το τελικό προϊόν της Πανελλαδικής διαβούλευσης, το οποίο στη συνέχεια θα πρέπει το Υπουργείο Παιδείας να θεσμοθετήσει.
Για να συμβούν όλα αυτά χρειάζεται συντονισμός, χρονοδιάγραμμα που θα δίνει την δυνατότητα ουσιαστικού διαλόγου της βάσης και σωστή καθοδήγηση κεντρικά από το ΔΣ της ΔΟΕ. Το Υπουργείο Παιδείας θα πρέπει να παρατείνει τις διαδικασίες για όσο χρόνο χρειάζεται προκειμένου να ολοκληρωθούν με τον καλύτερο τρόπο. Με δεδομένο το ότι αποφασιστεί δεν θα ισχύσει από φέτος δεν υπάρχει κανένας λόγος βιασύνης. Σε κάθε άλλη περίπτωση, μια σημαντική ευκαιρία θα έχει πάει χαμένη και τα προβλήματα θα εξακολουθήσουν να παραμένουν και να δυσκολεύουν τις ζωές των εκπαιδευτικών.