Άρθρο του Αλέξανδρου Κουπατσιάρη, αναπληρωτή δασκάλου, στελέχους της ΔΗΣΥ, για το σύστημα διορισμών!!
Πίνακες Διορισμών και Αναπληρωτών και άλλα ευτράπελα...
Μόνο ως φάρσα και αστείο θα μπορούσε να εκλάβει κανείς τον "αγώνα" που δήθεν δίνει η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας για να λάβει τέλος η αδιοριστία επί δεκαετία των εκπαιδευτικών της χώρας και να μπει σε τάξη η κατάσταση που δημιουργήθηκε στους αξιολογικούς πίνακες.
Πριν από όλα όμως να αναφέρουμε συνοπτικά ότι η κυβέρνηση στο τέλος της τετραετούς θητείας της εξήγγειλε, ως συνέχεια του πολιτικού αφηγήματος "περί εξόδου από τα μνημόνια και άλλες ιστορίες", ότι προτίθεται να καταρτίσει σύστημα διορισμών σε βάθος τριετίας με 4500 διορισμούς στην ειδική αγωγή για το 2019, και άλλους 5250 για τη γενική αγωγή το 2020 και 2021 αντίστοιχα!
Παρατήρηση 1: Μιλάμε για σχεδιασμό, όχι αστεία! Απλά χρειάστηκαν 4 χρόνια για να "σχεδιάσουν" τα επόμενα 4!
Λαϊκισμός 1: Η ευαισθησία της κυβέρνησης για την ειδική αγωγή και η πρόταξή τους σε πιθανούς διορισμούς, όπως άλλωστε σημειολογικά πράττει και στην κλήση των αναπληρωτών τους τελευταίους Σεπτέμβρηδες. Όλα στο βωμό της επικοινωνίας και του προφίλ των κοινωνικά ευαίσθητων! Στην ουσία τίποτα.
Η συγκυβέρνηση βλέποντας ότι ο χρόνος στερεύει, όχι μόνο ο πολιτικός της, αλλά ακόμα και ο γραφειοκρατικός, 24/12 (παραμονή Χριστουγέννων, βρε ούτε Xmas στις Άλπεις δεν κάνουν οι άνθρωποι, άντε καμιά Άρτα το πολύ) έδωσαν το σχέδιο νόμου για διαβούλευση μέχρι 4/1.
Φάουλ 1: Αν υπήρχε η πραγματική διάθεση θα είχε γίνει μια ουσιαστική συζήτηση και δεν θα κατατίθεντο ν/σ μέσα στις εορτές των Χριστουγέννων.
Φάουλ 2: Το κάλεσμα των ομοσπονδιών των εκπαιδευτικών (ΔΟΕ-ΟΛΜΕ) αφού είχε εγκριθεί το σχέδιο από το υπουργικό συμβούλιο. Έτσι, μπαίνει η "βούλα" και μετά ζητούν επικύρωση από το συνδικαλιστικό κίνημα. Δε γίνονται έτσι οι δουλείες. Καλά έκαναν και δεν πήγαν στη συνάντηση!
Η ιστορία στη συνέχεια γνωστή, εξπρές νόμος στη Βουλή, κατάθεση τροπολογίας, κτλ.
Παρατήρηση 2: Αφού δόθηκε στη διαβούλευση έγιναν κοσμοϊστορικές αλλαγές. Το 2ο μεταπτυχιακό πήρε 1 μονάδα μοριοδότησης παραπάνω και στο βασικό πτυχίο αφαιρέθηκε μια μονάδα στο άριστα. Α, ναι και το τέκνο θα λαμβάνει από 2 πια 3 μόρια! Καλά δήλωσε ο Υπουργός ότι "διαβουλεύτηκε 14 μήνες" και ότι "από το 1974 έχει να γίνει τόση συστηματική διαβούλευση". Γελάνε και τα τσιμέντα στο προαύλιο του τελευταίου μονοθέσιου σχολείου!
Ας προχωρήσουμε και στο νομοσχέδιο και στη σχετική μοριοδότηση που προτείνεται. Για όποιον δεν γνωρίζει αυτή περιλαμβάνει τους παρακάτω τρεις πυλώνες μοριοδότησης:
α) η προϋπηρεσία ως αναπληρωτής εκπαιδευτικός, έως και τους 120 μήνες, με μία (1) μονάδα για κάθε μήνα.
β) τα ακαδημαϊκά προσόντα με μέγιστο τα 120 μόρια:
• Διδακτορικό δίπλωμα: 40 μονάδες.
• Μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 20 μονάδες.
• Δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός (1) τουλάχιστον ακαδημαϊκού έτους: 8 μονάδες.
• Δεύτερο πτυχίο: 16 μονάδες
• Ο βαθμός του πτυχίου έως 20 μονάδες: για πτυχία με βαθμολογική κλίμακα από ένα (1) έως δέκα (10) υπολογίζεται τέσσερις (4) μονάδες για κάθε βαθμό του πτυχίου πάνω από το βαθμό πέντε (5), καθώς και κλάσματα αυτής με στρογγυλοποίηση στο δεύτερο δεκαδικό ψηφίο
• Γνώση μιας (1) ξένης γλώσσας: Άριστη : 8 μονάδες. Πολύ καλή: 6 μονάδες. Καλή: 4 μονάδες.
• Πιστοποιημένη γνώση χειρισμού ηλεκτρονικού υπολογιστή Α΄ επιπέδου (ενότητες Επεξεργασία Κειμένου, Υπολογιστικά Φύλλα και Υπηρεσίες Διαδικτύου): 4 μονάδες.
• Πιστοποιημένη Επιμόρφωση Α.Ε.Ι διάρκειας τουλάχιστον τριακοσίων (300) ωρών και επτά (7) μηνών: 4 μονάδες.
γ) τα κοινωνικά κριτήρια:
• ο αριθμός των τέκνων: 3 μονάδες για κάθε τέκνο.
• η αναπηρία 67% και άνω του υποψηφίου ή του/της συζύγου ή τέκνου: 20 μονάδες.
Ψέμα 1: Η "καλή" μας κυβέρνηση κόντρα σε όλους έβαλε ταβάνι 120 μήνες, και μάλιστα τόνιζε "κόντρα στα παπαγαλάκια που έλεγαν για 84 μήνες" με το σκεπτικό ότι αφορά τη δεκαετία της αδιοριστίας. Δηλαδή 1 σχολικός χρόνος σύμβασης (9μηνης) είναι 1 χρόνος προϋπηρεσίας; Προφανώς και επειδή οι πίνακες θα κλειδωθούν σε πρώτη φάση για 3 χρόνια θέλουν να γλιτώσουν το ταβάνιασμα περίπου 2-3 γενιών. Είναι ισότητα και αξιοκρατία να σε έχει χρησιμοποιήσει το σύστημα 10 χρόνια και παραπάνω και να "πρέπει" να δώσει τώρα δικαίωμα ισότιμης δυνατότητας και αυτών με καθόλου χρόνο προϋπηρεσίας;
Παρατήρηση 3: Τα δυσπρόσιτα που μετρούσαν διπλά κι έπειτα δε μετρούσαν και ξαναμέτρησαν και δε θα μετράνε τώρα! Ναι ρε φίλε! Τζακ ποτ είναι!
Παρατήρηση 4: Σαφώς και το νομοσχέδιο επικαλείται γενικά και αόριστα τη νομολογία, το Σύνταγμα και τις αποφάσεις του ΣΤΕ και δεν υπάρχει κανένα νομικοτεχνικό δημόσιο κείμενο που να στηρίζει όσα προτείνει. Οι τύποι αυτοί, γιατί σε αυτό είναι γάτοι, ζύγισαν τις λιγότερες δυνατές νομικές προσφυγές επί του όποιου πιθανού προτεινόμενου συστήματος διορισμών και κατάρτισης πινάκων και αυτό πρότειναν! Ωμά και ξεδιάντροπα!
Λαϊκισμός 2: Το αμίμητο επιχείρημα του Υπουργείου ότι οι επιτυχίες στον ΑΣΕΠ και τα δυσπρόσιτα πριμοδότησαν τους εκπαιδευτικούς για να καταλάβουν τη θέση τους στον πίνακα. Δηλαδή, τόσο καιρό έχουμε 5-6 διαφορετικών ταχυτήτων εκπαιδευτικούς που ξαφνικά θα τσουβαλιαστούν όλοι! Με ΑΣΕΠ, με παράλληλη, με μεταπτυχιακό, με δυσπρόσιτα, με παιδιά, με 10 χρόνια κ.ά. Πήγες δυσπρόσιτο, κλείδωσε ο πίνακας έμεινες ψηλά! Πήγες παράλληλη, μετέφερες την προϋπηρεσία! Έκανες μεταπτυχιακό στην ειδική διορίζεσαι στη γενική!
Ελαφρυντικό 1: Σαφώς και δεν ευθύνεται αποκλειστικά η τελευταία κυβέρνηση, αλλά και όλες οι προηγούμενες που δεν έσκυψαν πάνω στη "Λερναία Ύδρα" που φτιάχνονταν στο πεδίο της εκπαίδευσης. Υπήρχε κάποια βούληση, κατά τη γνώμη μου, σε κάποια στιγμή που όμως δεν εφαρμόστηκε, άρα και δεν μπορεί ούτε να κατηγορηθεί ούτε να αγιοποιηθεί! Βλέπε κριτική στο νόμο Διαμαντοπούλου! Προφανώς και αναφέρομαι στο κομμάτι των διορισμών, που προέβλεπε μεταβατική περίοδο απορρόφησης και έπειτα κοινή αφετηρία, έστω με τις όποιες στρεβλώσεις, για τους περισσότερους.
Το ζήτημα των διορισμών έγκειται στο αν θα γίνουν από το ΑΣΕΠ, αλλά στην παρούσα φάση ο οργανισμός γίνεται πολιτικό εργαλείο στα χέρια της κυβέρνησης.
Λαϊκισμός 3: Ναι, να συμφωνήσω ότι ο γραπτός διαγωνισμός δεν είναι τέτοιος που να μπορεί να διασφαλίσει την κατάρτιση ενός επιστήμονα! Δηλαδή, τι επιστήμονες κάνουν μάθημα που διορίστηκαν με ΑΣΕΠ από το 1998 μέχρι το 2008; Α πα πα! Δηλαδή, αν το καλοσκεφτείς, ακόμα και οι πανελλαδικές κάτι τέτοιο ήταν! Μάλλον από τύχη γίναμε όλοι επιστήμονες! Αλλά, ναι θα καταργηθούν όλα όπως λέει ο υπουργός. Μια σοβαρή συζήτηση θα ήταν τι είδους διαγωνισμός πρέπει να υπάρξει! Σαφώς και δεν μπορούν 5 πολλαπλής επιλογής να δίνουν το 25% της βαθμολογίας. Συστήματα υπάρχουν, θέληση δεν υπάρχει.
Φάουλ 3: Κατηγοριοποίηση βασικού πτυχίου! Από πότε μοριοδοτείται ο βαθμός πτυχίου και συνδέεται ο βαθμός με την επιστημονική κατάρτιση; Ο πτυχιούχος με 6 που εργάζεται είναι λιγότερο καταρτισμένος από αυτόν με 9; Το πτυχίο δεν κατοχυρώνει τα εργασιακά δικαιώματα; Και στην τελική υπάρχει κάθετη και οριζόντια διασύνδεση των τμημάτων; Οι "παλαιές" σχολές και τα κεντρικά πανεπιστήμια λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο με τα περιφερειακά; Ευτυχώς που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κατά τις αριστείας!
Παράδοξο 1: Βασικό πτυχίο (ναι αυτό με το οποίο θα δουλέψεις) με βαθμό 5 = 4 μόρια. Δεύτερο πτυχίο με άριστα 10 (άσχετο με το αντικείμενο εργασίας)=16 μόρια! Ναι, θέλουμε αυξημένα προσόντα, βλέπεις οι ανάγκες είναι τέτοιες... Εκτός αν έχεις σπουδάσει 2 φορές το ίδιο γνωστικό αντικείμενο!
Φάουλ 4: Εξίσωση όλων των μεταπτυχιακών. Είναι το ίδιο ένα μεταπτυχιακό μονοετές με ένα τριετές; Έχει τις ίδιες πιστωτικές μονάδες; Πόσα μεταπτυχιακά έχουν πια υποχρεωτική την εκπόνηση διπλωματικής διατριβής; Στα μεταπτυχιακά ο βαθμός δεν έχει ρόλο; Είναι ίδιο αν έχεις 6 και να έχεις 10; Καλά ρε, αθεόφοβοι, 20 μόρια στο μεταπτυχιακό; 2,5 χρόνια δουλειάς; Και η μπαρούφα ότι ναι είναι από δημόσια πανεπιστήμια, αυτό έλειπε να είναι και από ΙΕΚ; Πού ακούστηκε υπουργείο να καλεί να γίνουν καταγγελίες αν υπάρχουν μαϊμού μεταπτυχιακά; Ποιος είναι δηλαδή ο ρόλος των υπηρεσιών και φορέων του υπουργείου; Και στο τελευταίο, κατά μέσο όρο ένα μεταπτυχιακό κοστολογείται 5000€, όσο δηλαδή το μισό εισόδημα ενός αναπληρωτή! Ευτυχώς που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κατά των ιδιωτικών Πανεπιστημίων!
Φάουλ 5: Δεύτερο μεταπτυχιακό... Με λίγα λόγια προωθείται με τον πλέον ύπουλο τρόπο η φάμπρικα των μεταπτυχιακών. Να έχουν δουλειά καμιά 30.000 διδάκτορες τα παιδιά και να παράγεται και προάγεται η γνώση! Προφανώς και αυτά είναι αστεία πράγματα! Ας πούνε ξεκάθαρα θέλουμε να δώσουμε δουλειά στο πανεπιστημιακό συνάφι μας και να πληρώνετε κορόιδα! Εδώ το Σύνταγμα δεν υπάρχει; Έχουν όλοι δωρεάν πρόσβαση και δυνατότητα;
Φάουλ 6: Γνώση 1 ξένης γλώσσας. Γιατί τέτοιος εμπαιγμός; Οι άλλες γλώσσες; Κρίμα...
Φάουλ 7: Χειρισμός κομπιούτερ...πιστοποιημένος! Ναι, όλοι οι 40+ γνωρίζουν από υπολογιστές στα σχολεία και πρέπει οι νέοι να ξέρουν! Να μου πεις κάποιος πρέπει να συνδέει τα μηχανήματα, να φτιάχνει το blog του σχολείου και πόσα άλλα... Γιατί σε αυτήν τη χώρα η πιστοποίηση μετράει!
Φάουλ 8: Τα σεμινάρια 300 ωρών... Προτείνω και αυτά των 25 και αυτά των 30 και άλλα και οι ημερίδες και τα σεμινάρια... Τσάμπα τόσα χαρτιά;
Φάουλ 9: Για πρώτη φορά στο δημόσιο δεν μοριοδοτείται ο γάμος ή το σύμφωνο! Δηλαδή, κάτι που θεωρείται από την πολιτεία ή την εφορία ως δεσμός και λαμβάνεται ως "ένα" δεν αναγνωρίζεται. Βέβαια αυτά είναι μικροαστικά στερεότυπα. Έχω ήδη αρχίσει να καλώ τη γυναίκα μου ως συμβία ή ως σύντροφο! Βλέπεις η φιλελεύθερη συμβίωση είναι must! Και για να σοβαρευτούμε με το γάμο πήγε περίπατο και η μονογονεϊκή οικογένεια και άλλες περιπτώσεις!
Φάουλ 10: 3 μόρια το παιδί! Αν είναι δυνατόν! Αν ζούσαμε στην Κίνα που απαγορεύεται να κάνεις πάνω από 1 θα ήταν τέλειο! Αλλά στη χώρα μας, που οι γεννήσεις φτάσανε στα μεταπολεμικά δεδομένα; Σιγά τώρα μη δώσουμε μόρια στα παιδιά! Από τους διορισμούς των πολυτέκνων επί ΝΔ και Καραμανλή φτάσαμε στην πλήρη απαξίωση της οικογένειας. Σε αυτή τη χώρα η έννοια σχέδιο για το θέμα της υπογεννητικότητας είναι άγνωστη! Άλλωστε το ατού του πρωθυπουργού κατά πρόσφατη δήλωσή του είναι η οικονομία! Να μαζευτούν λοιπόν μια μέρα οι Υπουργοί να παίξουν Υπερατού! Κρίμα για τούτο το λαό!
Φάουλ 11: Η αναπηρία 67% και άνω... Και καλά κάνει και μοριοδοτείται! Η αναπηρία 50%; Α, δεν έχεις τίποτα, καλύτερα να μην το πεις κιόλας μην έχεις και κανένα κόλλημα στο διορισμό! Δεν είναι κοινωνικό το κράτος μας; Πώς; Αφού δίνει τόσα επιδόματα!
Και τέλος, ας πούμε ότι το ψηφίζουν, ότι προλαβαίνουν το ΦΕΚ, την προκήρυξη το ΑΣΕΠ και οι πίνακες και όλα.
Παράδοξο 2: "Ο γέγονε γέγονε", αφού καταθέσουμε χαρτιά και τα ρέστα όταν κληθούμε! Θα μας ακολουθούν για μια τριετία, όσο και το βάθος διορισμών! Αλλά να μου πεις αυτοί δεν έχουν προσδιορίσει ούτε τον αριθμό κατά κλάδο ούτε τη βαθμίδα. Δηλαδή αντιμετωπίζουν το θέμα αριθμητικά και όχι ποιοτικά ως προς τις ανάγκες της εκπαίδευσης.
Φάουλ 11+1: Η φάση με την ιδιωτική προϋπηρεσία... Κάθε έννοια του δημόσιου σχολείου, του σεβασμού στον εργαζόμενο στο δημόσιο τομέα, έστω και συμβασιούχου καταλύεται! Αυτή η προϋπηρεσία μπορεί να αναγνωρίζεται ασφαλιστικά, μισθολογικά, συνταξιοδοτικά, αλλά όχι να προσμετράται σαν να αποκτήθηκε στο δημόσιο σχολείο!
Ερώτημα 1: Και αν εφαρμοστεί και σκάσει μύτη ο άλλος με 7-8 χρόνια προϋπηρεσίας, διδακτορικό, μεταπτυχιακό, 2ο πτυχίο,, υπολογιστές, ξένη γλώσσα, παιδιά, θέλω να δω πια το κλίμα μέσα στα σχολεία! Εκεί, Υπουργέ μου, να δούμε το γέλιο που θα 'χει! 30άρηδες με προσόντα που δεν θα έχουν όλοι οι 50άρηδες ενός σχολείου! Και τότε θέλω να δω τη νέα τάξη πραγμάτων και θα αξιολογηθούν όλοι και όλα! Μόνιμε ακούς; Να στο αναλύσω παραπάνω;
Πολλά έγραψα και πολλά είπα, αλλά πώς να αποδομήσεις αυτό το νομοσχέδιο με 2 γραμμές; Άλλα τόσα θα μπορούσαν να γραφτούν... Και αν το καλοσκεφτείς ξεπερνούν σε έκταση κάποιες εργασίες μεταπτυχιακών! Μου...χα...χα... Τέλος, σαφώς και όλα αυτά εκφράζουν τον γράφοντα και κανέναν άλλο και σκοπό έχουν, με αφορμή την απεργία της 11/1, να διασκεδάσουν τις καταστάσεις στην έκταση της τραγικότητας και των ανακατατάξεων που προκαλεί το νομοσχέδιο στις ζωές των 30.000 υπηρετούντων αναπληρωτών εκπαιδευτικών και των 150.000 εκπαιδευτικών των πινάκων.
Αλέξανδρος-Αριστοτέλης Κουπατσιάρης, Σητεία, 10/1/2019
Αναπληρωτής Δάσκαλος, Αριθμός μορίων 140-150
Υ.Γ. Στο δια ταύτα αν θα μπορούσα να στοιχειοθετήσω μια πρόταση για το σύστημα διορισμών, χωρίς να έχω βέβαια τη νομικοτεχνική δυνατότητα, (γι αυτό υπάρχουν ένα κάρο αρμόδιοι φορείς και υπηρεσίες), θεωρώ ότι ένα μεικτό σύστημα διορισμών στην κλίμακα του 50%-50% ή 60%-40% που θα απορροφά τους έχοντες μακρά προϋπηρεσία (40%) και θα δίνει τη δυνατότητα και σε όλους τους υπόλοιπους (60%) είτε με ενός νέου τύπου (γραπτό) διαγωνισμό είτε (και) με προσμέτρηση όλων των τυπικών προσόντων θα μπορούσε να αποτελέσει τη μαγιά συζήτησης για μια ενδεχόμενη πρόταση!