Sample Data-Articles

 
   

 

 
   

25 Αυγούστου 2016

 

Εγκύκλιος ΥΠ.Π.Ε.Θ. «Προγραμματισμός άμεσων ενεργειών προς τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες»,κοινώς: τρεχάτε ποδαράκια μου...

 

                Το Υπουργείο Παιδείας με τη με αριθμό πρωτ.: 135933/E1/23-8-2016 εγκύκλιο του προσπαθεί, κινούμενο μέσα σε ασφυκτικά χρονικά πλαίσια, να φανεί συνεπές σύμφωνα με τις κατά καιρούς εξαγγελίες του περί ομαλής έναρξης της νέας σχολικής χρονιάςκαι καταστρατηγεί μέσω της συγκεκριμένης εγκυκλίου κάθε έννοια νομιμότητας.

                Καλεί τα υπηρεσιακά συμβούλια να συνεδριάσουν το αργότερο έως την Τρίτη 30/08 στις 14:00, προκειμένου να αποφασίσουν για την  τοποθέτηση των εκπαιδευτικών σε σχολικές μονάδες, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων των άρθρων 11 και 12 του ΠΔ  1/2003 (Α΄ 1), σύμφωνα με τα στοιχεία του ηλεκτρονικού συστήματος «myschool» υποχρεωτικά σε πραγματικά λειτουργικά κενά και να ολοκληρώσουν τις υπηρεσιακές μεταβολές (διαπίστωση λειτουργικών υπεραριθμιών, θετικές-αρνητικές δηλώσεις υπεράριθμων, τοποθετήσεις λειτουργικά υπεράριθμων, πρόσκληση και τοποθέτηση εκπαιδευτικών στα Τμήματα Ένταξης, προσωρινή τοποθέτηση εκπαιδευτικών που βρίσκονται στη διάθεση και των αποσπασμένων εντός και εκτός ΠΥΣΠΕ!!!). Όλα αυτά σε τρεις εργάσιμες ημέρες στο τέλος Αυγούστου!!

                Σε περίπτωση μάλιστα αδυναμίας(!!) συνεδρίασης των υπηρεσιακών συμβουλίων (για ποιο λόγο άραγε;), η προσωρινή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών θα πραγματοποιηθεί το αργότερο έως την Τρίτη 30/8  στις 14:00, με απόφαση των Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 18 της με αριθμό Φ.353.1./324/105657/Δ1/2002 υπουργικής απόφασης (το γνωστό μας καθηκοντολόγιο, της κατάργησης του οποίου υπέρμαχοι ήταν οι νυν κυβερνώντες...).

                Την Πέμπτη 1/9 καλούνται να πραγματοποιήσουνκοινές συνεδριάσεις τα ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ, προκειμένου να αποφασίσουν για τη συμπλήρωση του διδακτικού ωραρίου του συνόλου των κοινών ειδικοτήτων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (συμπλήρωση ωραρίου και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης σύμφωνα με την παρ.5 του άρθρου 33 του Ν.4386/2016).    Και το κερασάκι στην τούρτα...«εφόσον έχει προκύψει πλεονάζον εκπαιδευτικό προσωπικόπραγματοποιείται την Παρασκευή 2/9 η διαδικασία αποσπάσεων πλεοναζόντων εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις» (υποχρεωτικές αποσπάσεις με τον Ν.3848/2010, τον γνωστό μας και ως νόμο Διαμαντοπούλου;).

                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, καλεί το Υπουργείο Παιδείας να θυμηθεί έστω και για λίγο, όσα περί δημοκρατικών, συμμετοχικών διαδικασιών έλεγε στα εύκολα χρόνια της ανέμελης αντιπολίτευσης και να μην προχωρά σε αυταρχικές απαράδεκτες ενέργειες, χρησιμοποιώντας τα όργανα διοίκησης της εκπαίδευσης ως "μακρύ χέρι" της κυβερνητικής του προπαγάνδας για δήθεν κάλυψη των κενών (με την μέθοδο της εξαφάνισής τους!!).

                Ζητούμε να αποσύρει άμεσα τη συγκεκριμένη εγκύκλιο και να προχωρήσει στον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών στην εκπαίδευση.

                 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 
   

13 Μαΐου 2016

Και οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας είχαν "αυταπάτες"... Όχι μόνο ο Πρωθυπουργός!

Τώρα ζητούν να αποσυρθεί η Υπουργική απόφαση Φίλη που καταργεί τα ΕΑΕΠ και τα Ολοήμερα που μέχρι τώρα ζητούσαν να καταργηθούν!!

           

               Έχοντας ως βασική αρχή της δράσης και λειτουργίας τους, να λένε ότι θέλουν χωρίς να χρειάζεται και να προτείνουν κάτι, καθώς θεωρούν πως όποιος δηλώνει ανεξάρτητος (και ας είναι σκληρά ενταγμένος σε κομματικούς χώρους) και αντισυμβατικός (και ας είναι έτοιμος μόλις οι καταστάσεις γίνουν ευνοϊκές να συμβιβαστεί και να γίνει παρατρεχάμενος Υπουργών ή Διευθυντής εκπαίδευσης) έχει το γνωστό (εξευτελισμένο πια) αριστερό ηθικό πλεονέκτημα, για πολλά χρόνια επέβαλλαν στην συνδικαλιστική ζωή το "όχι σε όλα"!

               Όχι στην εξομοίωση, όχι στο Ολοήμερο, όχι στα σχολεία ΕΑΕΠ! Σκέτο ΟΧΙ, χωρίς αντιπρόταση, χωρίς εναλλακτική λύση, χωρίς πολλή σκέψη! Ταυτόχρονα την ώρα που έλεγαν τα δικά τους δήθεν μεγάλα ΟΧΙ διατηρούσαν και την δυνατότητά τους να είναι και με τα αντίθετα από όσα έλεγαν!

               Έτσι λοιπόν ενώ έλεγαν όχι στην εξομοίωση, τίποτα δεν τους εμπόδιζε να την παρακολουθήσουν κανονικά και στη συνέχεια να είναι πρώτοι και καλύτεροι στις μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές που χωρίς την εξομοίωση δεν μπορούσαν να πραγματοποιηθούν!

               Ενώ έλεγαν όχι στα Ολοήμερα που βρήκαν εργασία χιλιάδες δάσκαλοι με αποτέλεσμα μέχρι και τα μνημονιακά χρόνια, όποιος τελείωνε Παιδαγωγική σχολή να διορίζεται αμέσως, ήταν  ταυτόχρονα και υπέρ των μαζικών διορισμών που χωρίς την ύπαρξη του Ολοήμερου δεν υπήρχε περίπτωση να γίνουν!

               Ενώ έλεγαν όχι στα σχολεία ΕΑΕΠ που βρήκαν εργασία χιλιάδες εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, ήταν ταυτόχρονα υπέρ των μαζικών διορισμών εκπαιδευτικών ειδικοτήτων άσχετα αν χωρίς τα ΕΑΕΠ αυτοί δεν υπήρχε περίπτωση να βρουν εργασία στην εκπαίδευση!

               Έτσι νόμιζαν πως υπηρετούσαν τις παραταξιακές τους επιδιώξεις και ως ένα βαθμό το είχαν πετύχει. Όλα αυτά βέβαια μέχρι τη στιγμή που ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας Νίκος Φίλης, έκανε πράξη τα μεγάλα "όχι" που διατύπωναν και διεκδικούσαν οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας (Παρεμβάσεις-ΑΝΤΑΡΣΥΑ και ΕΡΑ) αλλά και το ΠΑΜΕ: Κατάργησε σε μια νύχτα για δημοσιονομικούς λόγους τα Ολοήμερα και τα σχολεία ΕΑΕΠ! Στη συνάντηση μάλιστα με την ΔΟΕ τους το είπε ξεκάθαρα: "Μη μου πείτε τώρα ότι θα υπερασπιστείτε αυτά τα σχολεία γιατί θυμάμαι καλά τι υποστηρίζατε για αυτά!!"

               Ας θυμηθούμε τι ακριβώς τους υπενθύμισε ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας, ας θυμηθούμε τι έλεγαν οι δυνάμεις της συνδικαλιστικής ανευθυνότητας για τα Ολοήμερα και τα σχολεία ΕΑΕΠ όλα αυτά τα χρόνια:

·        Η συνεχής παραμονή των μαθητών σε ένα σχολικό χώρο, όπου η μία δραστηριότητα διαδέχεται την άλλη με έναν αυστηρά προκαθορισμένο ρυθμό, επί 8 τουλάχιστον ώρες είναι αντίθετη με την ομαλή ψυχική ανάπτυξη των παιδιών αυτής της ηλικίας. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2003/ek160603.htm)

·        Σου μίλησαν τότε για το ολοήμερο, τα νέα γνωστικά αντικείμενα, τη συμβολή τους στην επίλυση των προβλημάτων των εργαζόμενων γονέων. Σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία σκέφτηκες. Και είδες παιδιά να εργάζονται 7 π.μ. με 4 μ.μ., σε ένα σχολείο ακατάλληλο για τέτοια παραμονή. Είδες τον ένα συνάδελφο να μετακινείται υποχρεωτικά - "περίσσευαν ώρες". Είδες τις ειδικότητες και τους νεότερους συναδέλφους να "στρατωνίζονται" μαζί με τα παιδιά. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2003/f19/n040203.htm)

·        Το σχολείο «ενιαίου αναμορφωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος», είναι ένα σχολείο απρόσωπο, ένα δημοτικό σχολείο που λειτουργεί με όρους γυμνασίου, όπου η παιδικότητα συντρίβεται κάτω από το βάρος του καθημερινού 7ωρου. Το χαοτικό εκπαιδευτικό περιβάλλον, η εντατικοποίηση, η κινηματογραφική αλλαγή διδασκόντων και γνωστικών αντικειμένων, η αβάσταχτη κούραση από τα εξαντλητικά καθημερινά ωράρια, έχουν ολέθρια αποτελέσματα, ιδιαίτερα για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. (http://www.paremvasis.gr/old-site/2010/n071210.htm)

·        Ένα σχολείο που κατακερματίζει τη γνώση, την υποβιβάζει σε δεξιότητες, εξοντώνει την παιδική ηλικία, καταστρατηγεί ωράρια και εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, γιγαντώνει στην εκπαίδευση την επισφαλή, ελαστική και κακοπληρωμένη εργασία, μειώνει τις οργανικές θέσεις των σχολείων. (http://www.e-proodos.gr/index.php/paratakseis/ane-riz-prwtob/87--800-961-.html)

·        τα σχολεία ΕΑΕΠ ήταν το πρώτο βήμα για το Νέο Σχολείο της αγοράς της ημιμάθειας και των επιχειρήσεων και δεν έγιναν για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης και την εξάλειψη των ανισοτήτων. (http://www.edupame.gr/content)

               Τώρα λοιπόν βρέθηκαν σε μια στιγμή, μπροστά σε όλα όσα για πολλά χρόνια υποστήριζαν. Τώρα βρέθηκαν μπροστά στις αυταπάτες τους. Τώρα βρέθηκαν εκτεθειμένοι στα μάτια αυτών που τους είχαν πιστέψει.

               Τώρα που δεν υπάρχει το Ολοήμερο και το ΕΑΕΠ σχολείο, μαζί με αυτά χάνονται και χιλιάδες θέσεις εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων! Χιλιάδες αναπληρωτές δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων τον ερχόμενο Σεπτέμβρη δεν θα έχουν δουλειά! Χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα μετακινηθούν μακριά από την οργανική τους θέση γιατί θα περισσεύουν ώρες διδασκαλίας! Χιλιάδες μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν θα πάρουν αποσπάσεις στον τόπο συμφερόντων τους! Πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί (και όχι μόνο ειδικοτήτων) θα μετακινούνται σε περισσότερα από ένα σχολεία για να συμπληρώνουν το ωράριό τους!

               Το ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο που προέβαλλαν όλες αυτές οι συνδικαλιστικές δυνάμεις ως τον τύπο του σχολείου που επιθυμούν, είναι ξεκάθαρο ότι δεν χωρά στο πρόγραμμά του (8:15-13:15) όλους τους εκπαιδευτικούς. Είναι σχολείο του παρελθόντος. Εκτός αν έχουν κάποιο καλά κρυμμένο μυστικό, το οποίο τους καλούμε αν το έχουν να το καταθέσουν. Να μας πουν αναλυτικά πώς θα χωρέσουν στο κουτσουρεμένο πρόγραμμα του σχολείου που ήθελαν και που δημιουργεί ο Υπουργός Φίλης οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Όχι γενικολογίες, αοριστίες παραμύθια, ψευδαισθήσεις, μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις και διατύπωση ευχών... Όλοι πάντως γνωρίζουμε πια ότι δεν υπάρχουν μαγικές λύσεις...

               Ενώ λοιπόν θα περίμενε κανείς ή να δηλώσουν και αυτοί τις αυταπάτες τους δημόσια, όπως ο Πρωθυπουργός, ή τουλάχιστον να παραδεχτούν δια της σιωπής το λάθος τους, θεωρούν πως μπορούν να συνεχίζουν την ίδια τακτική!

               Σα να μην συμβαίνει τίποτα, με μια μακροσκελή τους ανακοίνωση, αφού αραδιάζουν τα γνωστά ξεπερασμένα επαναστατικά τσιτάτα τους για έναν κόσμο που υπάρχει μόνο στο μυαλό τους και πουθενά αλλού, αφού περιγράφουν τις χιλιάδες απολύσεις και τις θέσεις που χάνονται λόγω του κλεισίματος των σχολείων που οι ίδιοι πολεμούσαν να κλείσουν, ζητούν την απόσυρση της Υπουργικής απόφασης Φίλη! Δηλαδή ζητούν, να μην καταργηθεί το Ολοήμερο και το σχολείο ΕΑΕΠ!! Δηλαδή να μην καταργηθούν τα σχολεία που πάλευαν οι ίδιοι να καταργηθούν και τα αποκαλούσαν παιδοφυλακτήρια και σχολεία κάτεργα!! Εκτός αν επιθυμούν με βάση τα όχι που έχουν διατυπώσει για τα πάντα, να επιστρέψουμε στο αλληλοδιδακτικό σχολείο, το οποίο απ όσο γνωρίζουμε (δεν είμαστε βέβαια και πολύ σίγουροι) είναι το μόνο σχολείο που δεν έχουν ακόμα ζητήσει την κατάργησή του...     

               Ο απόλυτος παραλογισμός, η απόλυτη διαστροφή της πραγματικότητας! Η ανευθυνότητα σε όλο της το μεγαλείο στην Χώρα των Λωτοφάγων και των σύγχρονων Σανοφάγων...

               Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ είναι η μόνη παράταξη που διαχρονικά στήριξε το θεσμό του ολοήμερου δημοτικού σχολείου και νηπιαγωγείου από το 1985 όταν με δική της πρόταση, που υιοθέτησε ο κλάδος, η καθιέρωσή του μπήκε στα αιτήματά του. Ως παράταξη στηρίξαμε και τα σχολεία ΕΑΕΠ διεκδικώντας τη γενίκευσή τους σε όλα τα δημοτικά της Χώρας. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι τόσο τα Ολοήμερα, όσο και τα ΕΑΕΠ δεν είχαν προβλήματα. Είναι άλλο όμως να ζητάς τη βελτίωσή τους κι άλλο την κατάργησή τους. Τώρα που ο κύριος Φίλης ως υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας αξιοποιεί τα επιχειρήματα των οπαδών του "Όχι σε όλα" τι έχουν να πουν όλοι αυτοί στους χιλιάδες συναδέλφους που του χρόνου θα είναι άνεργοι;  

               Το "Όχι σε όλα" μακροπρόθεσμα φέρνει εντελώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που επιδιώκει! Το "Όχι σε όλα" είναι μόνο για αυτούς που θέλουν να κρύψουν την γύμνια των επιχειρημάτων τους! Το "Όχι σε όλα" είναι μόνο για αυτούς που δεν έχουν πρόταση, που δεν ξέρουν ποιο σχολείο θέλουν! Το "Όχι σε όλα" δεν έχει θέση ανάμεσά μας!

               ΝΑΙ, στη σύνθεση, στην πρόταση, στην ενότητα, στον Αγώνα!  

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 
   

7 Μαΐου 2016

Για ποιες ίσες ευκαιρίες μάθησης μιλάτε κύριε Υπουργέ;

           

                 Με μια επικοινωνιακού τύπου προσπάθεια ο Υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, νομίζει πως μπορεί να ξεγελάσει όλη τη Χώρα παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο, πως μπορεί να κάνει όλους να πιστέψουν πως αυτό που αντιλαμβάνεται και ο πλέον αδαής περί τα εκπαιδευτικά διαβάζοντας τις ρυθμίσεις διάλυσης του σχολείου, δεν υπάρχει! Αυτή την ενέργεια που παλαιότερα την ονόμαζαν σκληρή και απαράδεκτη προπαγάνδα την μετονομάζει σε τάχα κοινωνικά ευαίσθητη αριστερή πολιτική!!

 

                Όταν ξέφτισαν τα "παραμύθια" που πουλούσε για δήθεν 20000 μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση για την επόμενη τριετία(!!), λέγοντας μάλιστα πως αν δεν μπορεί κάποιος να εξασφαλίσει πιστώσεις για την εκπαίδευση τότε καλύτερα να παραιτηθεί (τώρα βέβαια το έχει ξεχάσει!!), και κατάλαβε ότι τη νέα σχολική χρονιά δεν πρόκειται να λειτουργήσουν τα σχολεία με τόσες χιλιάδες κενά, συρρικνώνει και διαλύει τα σχολεία αντί να κάνει κάτι για να μην υπάρχουν κενά!

                Αυτή του την πολιτική μάλιστα,  η οποία ουσιαστικά διαλύει το Ολοήμερο, την ονομάζει "νέο Ολοήμερο σχολείο" με ίδιες ευκαιρίες για όλους τους μαθητές!! Δηλώνει μάλιστα πως: "... Τώρα όλα τα σχολεία -το τονίζω, όλα- θα τελειώνουν στις 13.15΄ και θα επακολουθεί το ολοήμερο, το οποίο θα είναι τρίωρο και αναβαθμίζεται με ένα σύνολο διδακτικών αντικειμένων, όπως πληροφορική, αγγλικά, αθλητισμό, εικαστικά, θεατρική αγωγή, μουσική, πολιτιστικούς ομίλους. Θα είναι μια ευκαιρία, επίσης, για να αποκτήσουν τα παιδιά ψυχοκινητικές και γνωστικές δεξιότητες όπως πρέπει σ’ αυτήν τη ηλικία".

                Το πόσο ψεύτικη και υποκριτική είναι η δήλωσή του περί ίδιων ευκαιριών σε όλα τα παιδιά είναι οφθαλμοφανές! Ρωτάμε τον κύριο Φίλη:

                Για ποιες ίδιες ευκαιρίες μιλάτε κύριε Υπουργέ, όταν το κουτσουρεμένο Ολοήμερο μπορούν να παρακολουθήσουν μόνο τα παιδιά που εργάζονται και οι δύο γονείς τους, (δηλαδή ελάχιστα έως καθόλου) στην Ελλάδα των εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων, υποαπασχολούμενων, εργαζόμενων ευκαιριακά και ανασφάλιστα; Πού θα αφήνουν το πρωί (7:00-8:00) τα παιδιά τους για να πάνε στις δουλειές τους τώρα που καταργήσατε την πρωινή ζώνη του Ολοήμερου;

                Πώς θα αποκτήσουν ψυχοκινητικές και γνωστικές δεξιότητες όπως πρέπει σε αυτή την ηλικία (όπως εσείς δηλώνετε):

  • τα παιδιά των ανέργων, που εσείς αποκλείετε από το ψευτο-ολοήμερo των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά που εργάζεται μόνο ο ένας γονέας τους, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερo των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των αγροτικών οικογενειών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερo των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των οικονομικών μεταναστών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερo  των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;
  • τα παιδιά των μονογονεϊκών οικογενειών, που εσείς αποκλείεται από το ψευτο-ολοήμερo των τάχα ίδιων ευκαιριών σας;

                Το σχολείο που θέλετε να δημιουργήσετε κύριε Υπουργέ, είναι βαθιά συντηρητικό, μίζερο, ταξικό, οπισθοδρομικό. Είναι σχολείο κουτσουρεμένο για να ταιριάξει με την Κυβερνητική ανικανότητα και τη νεομνημονιακή σας υποταγή.

                Με όση επικοινωνιακή "χρυσόσκονη" και να προσπαθήσετε να το επενδύσετε, όλοι καταλαβαίνουν τους σκοπούς σας. Τα μεγάλα λόγια και οι ανεκπλήρωτες υποσχέσεις σας, θα σας συνοδεύουν για πάντα.

                Σε μια Χώρα που φτωχαίνει διαρκώς είναι τραγικό να φτωχαίνετε και το δημόσιο σχολείο!

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

 
   

27 Απριλίου 2016

Υπουργός "προπαγάνδας" και διάλυσης της εκπαίδευσης!

Καταργεί τα κενά της εκπαίδευσης, καταργώντας και ισοπεδώνοντας τα σχολεία! Χιλιάδες αναπληρωτές στην ανεργία!

           

                Με μια απόφαση πρωτοφανή, αντιδεοντολογική, πολιτικά ανήθικη, ιδιαίτερα για πολιτικό που αυτοτοποθετείται στον χώρο της αριστεράς και προέβαλλε μάλιστα το ηθικό της πλεονέκτημα, ο Υπουργός Παιδείας και Προπαγάνδας Νίκος Φίλης, εν μέσω των αργιών του Πάσχα, χωρίς κανένα διάλογο, υπέγραψε μία ακόμα απόφαση ουσιαστικής διάλυσης του Δημόσιου σχολείου, οδηγώντας χιλιάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία και την εκπαίδευση στο παρελθόν!

                Για όλο αυτό το τραγικό του δημιούργημα, ως γνήσιος προπαγανδιστής, εμφανίζεται να πανηγυρίζει πως τάχα δημιουργεί εκπαίδευση ίσων ευκαιριών, παραλείποντας βέβαια να δηλώσει πως το κάνει μέσω της ισοπέδωσης προς τα κάτω. Τολμά μάλιστα να ονομάζει το νέο του σχολείο, νέου τύπου Ολοήμερο, ενώ στην ουσία το Ολοήμερο σχολείο συρρικνώνεται, υποβαθμίζεται, οδηγείται σε μαρασμό και κλείσιμο, αφήνοντας ένα δυσαναπλήρωτο κενό ιδιαίτερα για τα παιδιά των λαϊκών στρωμάτων, αυτών που καμώνεται πως ενδιαφέρεται να βοηθήσει.

                Όλα αυτά βέβαια, τα κάνει όπως πάντα, χωρίς καμία μελέτη, χωρίς καμία εισήγηση από επιστημονική επιτροπή, απλά και μόνο επειδή δεν του βγαίνουν οι αριθμοί και επειδή έτσι του εισηγήθηκαν οι κομματικοί του φίλοι.

                Έτσι λοιπόν, ένα παλιό αμαρτωλό σχέδιο, της αλήστου μνήμης εποχής για την εκπαίδευση Μπαλτά - Κουράκη, το οποίο μάλιστα όπως είχε γραφτεί στον τύπο της εποχής (8 Αυγούστου 2015, http://www.kathimerini.gr/826636/article/epikairothta/ellada/ston-aera-h-leitoyrgia-twn-olohmerwn-dhmotikwn) είχε προταθεί από συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ και εκπροσώπους του τομέα Παιδείας του κόμματος, δίνει τη λύση στα χιλιάδες κενά που θα υπάρχουν την επόμενη σχολική χρονιά, καταργώντας όχι τα κενά, αλλά τα σχολεία!! Μεγαλοφυές! Ασύλληπτο!!

                Συγκεκριμένα όπως αναφερόταν τότε: "Όμως, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», σε επανειλημμένες διευρυμένες συσκέψεις στο υπουργείο Παιδείας με τη συμμετοχή του επιτελείου του αρμόδιου αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη και των συνδικαλιστών και εκπροσώπων του τομέα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, τέθηκε ως ύψιστη προτεραιότητα -«πάση θυσία» όπως ελέχθη- για να καλύψουν τις ελλείψεις εκπαιδευτικών να βρεθούν πόροι από τον κρατικό προϋπολογισμό, τα προγράμματα ΕΣΠΑ και το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, έστω και με την κατάργηση προγραμμάτων όπως του ολοήμερου Δημοτικού με ΕΑΕΠ και των σχολικών εξοπλισμών (π.χ. κατάργηση προγράμματος αγοράς Η/Υ για τα σχολεία στο πλαίσιο του Ψηφιακού Σχολείου).
Οι συνδικαλιστές υπογράμμισαν ότι διαφωνούν σε οποιαδήποτε συζήτηση για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών (την πρόταση έκανε διερευνητικά ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς). Αντίθετα, προκρίνουν να καταργηθεί το ΕΑΕΠ ώστε να μη γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών ειδικοτήτων."

                Η Υπουργική απόφαση Φίλη λοιπόν, υλοποιεί αυτόν τον σχεδιασμό, καταργεί σε μία νύχτα το Ολοήμερο σχολείο ΕΑΕΠ, στέλνει χιλιάδες αναπληρωτές στον καιάδα της ανεργίας και ταυτόχρονα ο Υπουργός εμπαίζει ξεδιάντροπα την ελληνική κοινωνία παρουσιάζοντας το μαύρο ως άσπρο και το βαθύ σκοτάδι ως φως!

                Το Ολοήμερο σχολείο ουσιαστικά διαλύεται αφού:

  • καταργείται η πρωινή ζώνη (7-8πμ)όπου οι εργαζόμενοι γονείς μπορούσαν να αφήσουν τα παιδιά τους ώστε να μπορούν να πάνε στην εργασία τους.
  • απαιτείται ελάχιστος αριθμός 14 μαθητών, οι οποίοι όμως θα έχουν και τους δύο γονείς εργαζόμενους και θα προσκομίζουν σχετικό παραστατικό για αυτό.Αντιλαμβάνεται κανείς εύκολα ότι σε μια Χώρα με εκατοντάδες χιλιάδες άνεργους και με μεγάλο ποσοστό ευκαιριακής μαύρης και αδήλωτης εργασίας, πόσοι γονείς μπορούν να προσκομίσουν τα παραστατικά αυτά και σε ποιους πραγματικά απευθύνεται το σχολείο που πανηγυρίζει ότι δημιουργεί ο Υπουργός προπαγάνδας.
  • καταργείται ο δάσκαλος - υπεύθυνος Ολοήμερου σχολείουκαι αυτό θα γίνεται εκ περιτροπής από τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, ανάλογα με το πως ταιριάζει το πρόγραμμά τους! Οι εκπαιδευτικοί μάλιστα θα υποχρεώνονται να μένουν από το πρωί μέχρι και το τέλος της ζώνης του Ολοήμερου ελαστικοποιώντας το ωράριο εργασίας τους.
  • το σχολείο θα λειτουργεί χωρίς κεντρική εκπαιδευτική κατεύθυνση, αφού ο κάθε Σύλλογος διδασκόντων θα ορίζει τις ειδικότητες που θα εργάζονται στο Ολοήμερο, όχι με βάση έναν κεντρικό σχεδιασμό αλλά στη λογική του τι ώρες περισσεύουν και πρέπει να καλυφθούν, από τους διαθέσιμους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων! Είναι ξεκάθαρο λοιπόν πως στόχος του Υπουργείου είναι όχι ένα σχολείο με στόχους, πρόγραμμα και προσανατολισμό αλλά ένα σχολείο απασχόλησης των μαθητών. Όσων τελικά μπορέσουν να φοιτήσουν σε αυτό μετά τους αποκλεισμούς Φίλη!

Με το νέο σχολείο του κυρίου Φίλη:

  • Χιλιάδες εκπαιδευτικοί θα οδηγηθούν στην ανεργία,αφού το νέο σχολείο, έρχεται για να υπηρετήσει τις πιο σκληρές μνημονιακές πολιτικές περικοπών, καθώς έχει σημαντικά λιγότερες ώρες διδασκαλίας, τόσο για τους δασκάλους όσο και για τις ειδικότητες. Είναι χαρακτηριστικό πως ένα δωδεκαθέσιο σχολείο ΕΑΕΠ είχε 65 ώρες την εβδομάδα (μαζί με την πρωινή ζώνη) περισσότερες ώρες από το νέο σχολείο!
  • Κάποια εκπαιδευτικά αντικείμενα (θεατρική αγωγή, εικαστικά, πληροφορική) είναι βέβαιο πως οδηγούνται σε έξοδο από το σχολείο,αφού εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος πως με τόσες χιλιάδες κενά στην εκπαίδευση, δεν θα αποτελεί προτεραιότητα η πρόσληψη αναπληρωτών με τις συγκεκριμένες ειδικότητες. Αυτό αποτελεί μία αθέατη (για τους μη γνώστες) αλλά υπαρκτή πλευρά του ζητήματος.
  • Χιλιάδες οργανικές θέσεις θα χαθούνδημιουργώντας προβλήματα στους εκπαιδευτικούς που τις κατέχουν, οι οποίοι θα βρεθούν σε νέο καθεστώς ανασφάλειας και πολλοί, ιδιαίτερα σε κορεσμένες περιοχές, θα αναγκαστούν να μετακινηθούν ακόμα και εκτός νομού.
  • Εξ αιτίας της μείωσης των ωρών πολλοί εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και ειδικότητες) θα βρίσκονται σε αδυναμία να καλύπτουν το ωράριό τους σε μία σχολική μονάδα και θα αναγκάζονται να μετακινούνται σε γειτονικές.
  • Οποιοδήποτε σχέδιο για διαδικασίες μελλοντικής πιστοποίησης εντός του δημόσιου σχολείου της επάρκειας σε γνώση ξένων γλωσσών, πληροφορικής κλπ, δεν μπορεί να υφίσταταιπια και η ελληνική οικογένεια θα συνεχίσει να αιμορραγεί πληρώνοντας δυσβάσταχτα ποσά σε εξωσχολικούς φορείς.

                Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ακόμα και στις σκληρές εποχές του συνδικαλιστικού λαϊκισμού, δεν δίστασε να υψώσει φωνή υποστήριξης του Ολοήμερου και του σχολείου ΕΑΕΠ. Το ίδιο κάνει και τώρα. Παρά το γεγονός ότι τα σχολεία είχαν πολλά προβλήματα, είναι βέβαιο πως χρειάζονταν βελτιώσεις και όχι κατάργηση.

                Καλούμε, όλους τους εκπαιδευτικούς, όλη την ελληνική κοινωνία που πλήττεται από αποφάσεις σας αυτή, να υψώσει φωνή αντίστασης. Ως εδώ, κύριε Φίλη! Ως εδώ, κύριοι και κυρίες της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ! Αφήστε το σχολείο έξω από τα πολιτικά δείγματα πλήρους υποτέλειας και υποταγής τα οποία πρόθυμα παρουσιάζετε, προκειμένου να κρατηθείτε στις κυβερνητικές σας καρέκλες.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

23 Φεβρουαρίου 2016

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!

6ο θέμα διαλόγου: Διαπολιτισμική εκπαίδευση

           

    

                                                               

  Η Ελλάδα από τις αρχές της δεκαετίας του ’90 εξ’ αιτίας των κοινωνικοπολιτικών εξελίξεων στην περιοχή του βαλκανικού χώρου, της Εγγύς και Μέσης Ανατολής, καθώς και των πολιτικών ανακατατάξεων στην ευρύτερη περιο

χή της Ανατολικής Ευρώπης έγινε χώρα εισροής χιλιάδων μεταναστών γεγονός που είχε ως συνέπεια από χώρα εξαγωγής μεταναστών να γίνει χώρα υποδοχής.

                Μπροστά στη νέα πραγματικότητα που δημιούργησε η αυξανόμενη δυναμική του φαινομένου της μετανάστευσης στο χώρο της εκπαίδευσης, το Υπουργείο Παιδείας από το 1996 και στο εξής προχώρησε στην κατοχύρωση και ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης με βάση σχετικούς νόμους και υπουργικές αποφάσεις.

Το πλαίσιο για την εκπαιδευτική πολιτική της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης αποτελεί ο Νόμος 2413/96 με βάση τον οποίον ιδρύθηκαν 26 σχολεία διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και προσδιορίστηκε ο σκοπός και το περιεχόμενο της λειτουργίας τους. Ο νόμος αυτός όμως στην πραγματικότητα έμεινε ανενεργός γι’ αυτό ακριβώς τα σχολεία αυτά αφέθηκαν στην τύχη τους.

Ταυτόχρονα, όλη αυτήν την περίοδο, θεσμοθετήθηκαν οι τάξεις υποδοχής, τα φροντιστηριακά τμήματα και εφαρμόστηκαν ποικίλα προγράμματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης πιλοτικού χαρακτήρα με κονδύλια του Β΄ και Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης και φορείς υλοποίησης τα Πανεπιστήμια Αθηνών και Ιωαννίνων. Οι δράσεις των παραπάνω  προγραμμάτων είχαν παρεμβατικό χαρακτήρα και πρακτικό προσανατολισμό και αφορούσαν την παραγωγή ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, την επιμόρφωση δασκάλων και την τοποθέτηση στα σχολεία μας δίγλωσσων ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.

Τα προγράμματα αυτά όμως δεν είχαν συνέχεια αλλά και η πολιτική του Υπουργείου Παιδείας στα θέματα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης κινήθηκε σε αποσπασματικό επίπεδο και συχνά αντιφατικό και ανακόλουθο με αποτέλεσμα οι αρχικές προσδοκίες για την ποιοτική ανάπτυξη της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στη χώρα μας να μην ευοδωθούν και τα προβλήματα στο χώρο αυτό να ενταθούν.

Οφείλουμε πάντως να παραδεχτούμε ότι η διαπολιτισμική εκπαίδευση που γεννήθηκε από την ανάγκη εξεύρεσης λύσης στα πολλά εκπαιδευτικά προβλήματα και γενικότερα στα προβλήματα κοινωνικοποίησης των παιδιών των μετακινούμενων πληθυσμών, που στην συντριπτική πλειοψηφία τους προέρχονται από τα κατώτερα κοινωνικά στρώματα, δεν πρέπει να εξαντλείται σε συγκεκριμένα θεσμικά εκπαιδευτικά μέτρα, αλλά πρέπει να διαπερνά όλη τη σχολική ζωή. Γι’ αυτό το λόγο είναι αναγκαίες οι θεσμικές αλλαγές στο περιεχόμενο της λειτουργίας του σχολείου έτσι ώστε να προκύπτουν πολιτισμικές συνθέσεις που να δίνουν τη δυνατότητα στο μαθητή να ανταποκρίνεται στα νέα δεδομένα μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας.

Συμπεράσματα-Προτ

άσεις

Για να ανταποκριθούν τα διαπολιτισμικά σχολεία στον πολυεπίπεδο ρόλο τους απαιτούνται μια σειρά μέτρα όπως:

·         Άμεση ενεργοποίηση του νόμου για την διαπολιτισμική εκπαίδευση που αφορούν στην εφαρμογή ειδικών αναλυτικών προγραμμάτων, την προσθήκη εναλλακτικών μαθημάτων και τον μικρό αριθμό μαθητών ανά τμήμα.

·         Λειτουργία ειδικών επιμορφωτικών προγραμμάτων για θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η διαμόρφωση θετικών στάσεων στους εκπαιδευτικούς προϋποθέτει και την κατάλληλη ενημέρωση, ευαισθητοποίηση και επιμόρφωσή τους σε άλλες κουλτούρες και άλλους τρόπους ζωής.

·         Σύνδεση του σχολείου με επιστημονικό φορέα για συμβουλευτική καθοδήγηση. Ορισμός ενός Σχολικού Συμβούλου με εμπειρία σε θέματα διαπολιτισμικής εκπαίδευσης ανά Περιφέρεια Εκπαίδευσης για το συντονισμό και την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού έργου.

·         Απαραίτητη η ψυχοκοινωνική στήριξη των μαθητών και των οικογενειών τους. Τοποθέτηση συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα μεσολαβούν για την επίλυση προβλημάτων που προκύπτουν.

·         Τοποθέτηση δίγλωσσων εκπαιδευτικών.

·         Διάχυση της πολυπολιτισμικότητας μέσα από τα κείμενα της λογοτεχνικής ανθολογίας, της μουσικής της αισθητικής αγωγής, του παραμυθιού. Δυνατότητα εναλλακτικής διδασκαλίας τους στο σχολικό πρόγραμμα.

·         Επιλογή βιβλίων και παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες και θα έχουν αφετηρία το μορφωτικό κεφάλαιο των μαθητών.

·         Δημιουργία κέντρου πληροφόρησης με τη μορφή εξειδικευμένων βιβλιοθηκών για μαθητές και εκπαιδευτικούς, καθώς και τη δημιουργία ιστοσελίδων για άντληση πληροφοριών.

·         Εφαρμογή καινοτόμων δραστηριοτήτων μέσα από τις περιοχές των προγραμμάτων αγωγής υγείας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και των δράσεων των ευρωπαϊκών προγραμμάτων Erasmus+.

·          Συνεργασία με υπηρεσίες υγείας, κοινωνικές υπηρεσίες και κοινωνικούς λειτουργούς.

·         Συνεργασία με την επόμενη βαθμίδα εκπαίδευσης στην οποία προωθούνται οι μαθητές για παρακολούθηση της φοίτησής τους.

·         Τοποθέτηση ειδικών συνεργατών που θα συνδέουν την οικογένεια με το σχολείο και θα παρέχουν κάθε μορφής υποστήριξη (ψυχοκοινωνική, μεταφραστική, επικοινωνιακή κλπ)

·         Να δοθούν κίνητρα για τη συνεχή συνεργασία των διαπολιτισμικών σχολείων με τα παιδαγωγικά τμήματα των Πανεπιστημίων, πάνω σε εξειδικευμένα προγράμματα του τομέα της διαπολιτισμικής αγωγής.

·         Συνεργασία των σχολείων σε τακτικό επίπεδο μέσα από πανελλαδικές συναντήσεις για ανατροφοδότηση και ανταλλαγή εμπειριών.

·         Οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων που θα απευθύνονται σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς για να τονιστεί η δυνατότητα συνύπαρξης ατόμων με διαφορετικά πολιτικά χαρακτηριστικά.

Ανάλογες παρεμβάσεις απαιτούνται και σε σχολικές μονάδες στις οποίες φοιτά υψηλό ποσοστό αλλοδαπών μαθητών προκειμένου να γίνει πιο αποτελεσματική η ενσωμάτωση αυτών των μαθητών στο εκπαιδευτικό γίγνεσθαι της χώρας μας. Επίσης είναι απαραίτητη η ολοκληρωμένη αντιμετώπιση θεμάτων που συνδέονται με τον τρόπο λειτουργίας των τάξεων υποδοχής και των φροντιστηριακών τμημάτων.

 

Δημοκρατική Συνεργασία

 

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

 

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click