Καταλάβαμε καλά τι υπογράψατε κύριε Υπουργέ Παιδείας...
Σταματήστε να υποτιμάτε τη νοημοσύνη των εκπαιδευτικών και της ελληνικής κοινωνίας
Με δελτίο τύπου που εξέδωσε ο υπουργός Παιδείας προσπαθεί να διασκεδάσει την οργή του εκπαιδευτικού κόσμου από τα μέτρα που υπέγραψε για τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς, στην τρίτη "περήφανη" αριστερή αξιολόγηση, ισχυριζόμενος ότι πρόκειται για ψεύδη των ΜΜΕ.
Τους ισχυρισμούς του υπουργού, έσπευσαν ξεδιάντροπα να υιοθετήσουν και να αναπαράξουν για ακόμη μια φορά ως γνήσια "κυβερνητικά παπαγαλάκια" στο συνδικάτο, οι "αυθεντικοί" κυβερνητικοί απολογητές και οι συνοδοιπόροι τους, οι "συνδικαλιστικοί ανεμόμυλοι" που πηγαίνουν όπου φυσά "κυβερνητικό αεράκι"!
Όλοι αυτοί από κοινού, προσπαθούν να μας πείσουν ότι δεν καταλάβαμε καλά, ότι πρόκειται για σκευωρία, για ψεύδη που θέλουν να αμαυρώσουν το φιλολαϊκό προφίλ της συγκυβέρνησης των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ!
Ας δούμε όμως τι υπέγραψε ο υπουργός παιδείας και η κυβέρνηση, σύμφωνα με τις δικές τους ανακοινώσεις:
1. Υπέγραψε -όπως δήλωσε- την υποχρεωτική παραμονή όλων των εκπαιδευτικών στο σχολείο, στο εργασιακό 30ωρο.
Ισχυρίζεται, όμως, ότι αυτό ίσχυε με τον νόμο 1566/85 και δεν αλλάζει κάτι! Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από αυτό! Ο Ν1566/85 προέβλεπε τη δυνητική παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο, πέραν του διδακτικού ωραρίου και μέχρι 30 ώρες την εβδομάδα, μόνο εφόσον τους είχε ανατεθεί συγκεκριμένη διοικητική εργασία από τα όργανα διοίκησης του σχολείου. Πρακτικά αυτό σημαίνει -για 32 χρόνια τώρα- ότι μετά τη λήξη του διδακτικού ωραρίου αποχωρούσαν όλοι από το σχολείο, πλην των ελάχιστων εξαιρέσεων ανάθεσης συγκεκριμένου έργου.
Με τη ρύθμιση που υπέγραψε ο υπουργός -για το υποχρεωτικό, πλέον, 30ωρο- οι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα παραμένουν από 6 έως 9 ώρες τη βδομάδα παραπάνω στη σχολική μονάδα!!
2. Υπέγραψε νέες συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι από του χρόνου θα μειωθούν ακόμη περισσότερο οι οργανικές θέσεις και οι προσλήψεις αναπληρωτών. Ο ίδιος, βέβαια, και τα "συνδικαλιστικά του παρακολουθήματα" που τώρα παριστάνουν πως δεν καταλαβαίνουν. κατακεραύνωναν παλιότερα τις συγχωνεύσεις που είχαν γίνει.
3. Υπέγραψε την αξιολόγηση των στελεχών εκπαίδευσης (Διευθυντών, Υποδιευθυντών, Προϊσταμένων ολιγοθέσιων δημοτικών και νηπιαγωγείων) και την αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων.
Ταυτόχρονα η κυβέρνησή του υπέγραψε στο 3ο μνημόνιο την αξιολόγηση όλων των δημοσίων υπαλλήλων, χωρίς καμιά εξαίρεση. Αν έχει πετύχει εξαίρεση για τους εκπαιδευτικούς, ας μας υποδείξει το σχετικό άρθρο της συμφωνίας. Κι επειδή δεν υπάρχει τέτοιο άρθρο, όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η αξιολόγηση αφορά όλους τους εκπαιδευτικούς. Περιττό είναι να θυμίσουμε τι ακριβώς έλεγαν για όλα αυτά τα εύκολα και ανέμελα αντιπολιτευτικά τους χρόνια.
4. Υπέγραψε -κατόπιν υπόδειξης της Τρόικα- για τη συμμετοχή του ΑΣΕΠ στις κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης, αποδεικνύοντας για μια φορά ακόμη ότι είναι ανίκανοι να παρουσιάσουν μόνοι τους και να ψηφίσουν ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Τρία χρόνια τώρα "βολοδέρνουν" τροποποιώντας άρθρα του 3848/2010 -του νόμου που τάχα θα καταργούσαν- χωρίς να καταφέρουν να καταλήξουν κάπου, αφού και οι προτάσεις που έδωσαν πρόσφατα στη δημοσιότητα δεν περιέχουν τίποτε άλλο παρά αοριστολογίες και γενικότητες.
5. Υπέγραψε τη μη προσμέτρηση της ώρας σίτισης ως διδακτικής, την οποία τρεις μήνες πριν ο ίδιος είχε νομοθετήσει να προσμετράται ως διδακτική!! Η αστειότητα, σε όλο της το μεγαλείο! Νομοθετήματα με χρόνο διάρκειας τρεις μήνες!!
Πάνε χαμένα και τα "πανηγύρια" που είχαν στήσει οι κυβερνητικοί απολογητές και οι συνδικαλιστικοί ανεμόμυλοι, για το τεράστιο έργο που είχε επιτελέσει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και η υπερηφάνεια τους για τον αγώνα τους που είχε δικαιωθεί!!
Αυτά υπογράψατε κύριε Υπουργέ και καμιά διαστρέβλωση δεν έγινε. Οι εκπαιδευτικοί κατάλαβαν πάρα πολύ καλά τι τους περιμένει και για το ωράριο και για την αξιολόγηση και για τις προσλήψεις. Θα πρέπει επιτέλους να καταλάβετε ότι δεν μπορείτε να υποτιμάτε άλλο τη νοημοσύνη μας με τα έργα σας και με τα δελτία τύπου σας.
Απλά καλό θα ήταν, όταν υπογράφετε να αναλαμβάνετε και την ευθύνη της υπογραφής σας και να μην καταφεύγετε σε αστείες δικαιολογίες. Εξάλλου, γι αυτό ο σοφός λαός μας λέει προσέχουμε πού βάζουμε την υπογραφή μας...
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Όλοι οφείλουν να πάρουν θέση για την παράνομη εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας.
Η σιωπή είναι συνενοχή!
Σύμφωνα με το ΠΔ79/2017, η ώρα της σίτισης - χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και θεωρείται ως διδακτική ώρα για τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι ορίζονται με σχετική πράξη του Συλλόγου Διδασκόντων ως υπεύθυνοι Ολοήμερου Προγράμματος τη συγκεκριμένη ημέρα καθώς και για τους εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν την επίβλεψη της διαδικασίας σίτισης των μαθητών και διδάσκουν την επόμενη 2η ώρα του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η εγκύκλιος του υπουργείου 184795/Δ1/30-10-2017, επισημαίνει ότι ο αριθμός των εκπαιδευτικών, συμπεριλαμβανομένου και του υπεύθυνου του Ολοήμερου Προγράμματος, για τους οποίους η ώρα της σίτισης-χαλάρωσης θεωρείται διδακτική δεν υπερβαίνει τον αριθμό των λειτουργούντων τμημάτων της 2ης διδακτικής ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, άμεσα αντέδρασε και με ανακοίνωσή της δήλωσε, πως η εγκύκλιος είναι παράνομη, καθώς δεν ερμηνεύει το ΠΔ 79, αλλά το αλλάζει στο συγκεκριμένο θέμα που αναφέρουμε. Κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει. Μέχρι στιγμής καμία άλλη παράταξη δεν έχει τοποθετηθεί για το συγκεκριμένο θέμα, ούτε το Υπουργείο Παιδείας. Όλοι σιωπούν μπροστά στην παρανομία.
Ενώ λοιπόν για την παρανομία δεν μιλάει κανένας απολύτως, πλην ΔΗΣΥ, κάποιοι ανήκοντες σε συγκεκριμένους συνδικαλιστικούς χώρους σιγοψιθυρίζουν κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πως η εγκύκλιος τάχα "νοικοκυρεύει" τα πράγματα.
Όσοι διακινούν τέτοιες απόψεις το κάνουν για να δικαιολογήσουν την παρανομία του υπουργείου Παιδείας. Σε κάθε περίπτωση βέβαια καλό θα ήταν πριν παίξουν τον ρόλο του εκπροσώπου του υπουργείου παιδείας, απαντώντας στην ανακοίνωσή της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ αντί αυτού, να το αφήσουν να απαντήσει το ίδιο. Καλό θα ήταν οι διευκρινίσεις να δίνονται από τους αρμόδιους και όχι από τους εκπροσώπους τους...
Μια ξεχωριστή συζήτηση γίνεται από αυτούς που ψάχνουν να βρουν άλλοθι στους χειρισμούς του υπουργείου παιδείας, για το ποιες είναι οι διδακτικές ώρες του Ολοήμερου. Κάποιοι μάλιστα, πάντα από το διαδίκτυο γιατί τέτοιοι "αγωνιστές" υπάρχουν πολλοί, πρόχειροι και "αβαθείς" στη σκέψη και την επιχειρηματολογία όπως πάντα, κάνουν μαθήματα περί του τι ακριβώς ορίζεται ως διδακτική ώρα στο Ολοήμερο και πάντα καταλήγουν σε αυτό που οι φίλοι τους κυβερνητικοί βουλευτές ή οι φίλοι τους που είναι στελέχη του υπουργείου, τους λένε. Στη συνέχεια χωρίς να σκεφτούν ούτε καν τον διακριτό συνδικαλιστικό ρόλο που κατέχουν, γίνονται "παπαγαλάκια" των κυβερνητικών δικαιολογιών.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ερμηνεύει οτιδήποτε γίνεται με βάση αυτό που αναφέρεται στα έγγραφα. Δεν μας ενδιαφέρει να μεταφέρουμε τις προθέσεις όσων δεν ξέρουν να γράφουν σωστά Προεδρικά διατάγματα ή και εγκυκλίους που ενδεχομένως υποκρύπτουν σκοπιμότητες και επιχειρούν να "ψαρέψουν" σε θολά νερά.
Ξεκαθαρίζουμε λοιπόν, ότι οι διδακτικές ώρες στο Ολοήμερο είναι δύο (η 2η και η 3η του προγράμματος, όπως καθορίζονται στο ΠΔ 79/2017, άρθρο11Α, παρ 16, στ).Η ώρα σίτισης δεν είναι διδακτική, θεωρείται ως διδακτική αλλά διδακτική δεν είναι. Είναι ώρα σίτισης - χαλάρωσης και έτσι αναφέρεται και στο ΠΔ και στην επίμαχη εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας.
Διεκδίκηση του κλάδου ήταν να προσμετρηθεί στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών, πράγμα που σωστά έγινε με το ΠΔ 79, του οποίου για αυτό τον λόγο ως Παράταξη δεν ζητούμε την απόσυρση (όπως κάνουν ΔΑΚΕ, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και ΠΑΜΕ), αλλά τη βελτίωση. Αλήθεια όλοι αυτοί που ζητούν την απόσυρση του ΠΔ και όχι τη βελτίωση, μπορούν να μας πουν τι θα γίνει με την ώρα σίτισης; Θα αποσυρθεί και η προσμέτρησή της;
Αν το υπουργείο Παιδείας, έχει διαφορετική πρόθεση για το θέμα (όπως λένε όσοι το ερμηνεύουν γιατί νιώθουν ότι το ξέρουν καλύτερα...) και άλλα θέλει να κάνει και άλλα εννοεί, ή αν άλλαξε γνώμη, να φροντίσει να γράφει σωστά. Άλλωστε δεν είμαστε υποχρεωμένοι όλοι να έχουμε φίλους βουλευτές ή υπηρεσιακούς παράγοντες για να μας λένε την "αλήθεια" τους. Και ασφαλώς αν θέλει κάτι να διορθώσει να το κάνει με τον σωστό τρόπο. Προεδρικό διάταγμα δεν αλλάζει με εγκύκλιο.
Μπροστά σε όλο αυτό το αλαλούμ οι υπόλοιπεςσυνδικαλιστικές παρατάξεις βέβαια "σφυρίζουν" αδιάφορα, γιατί όσες ζητούν την απόσυρση του ΠΔ 79, θεωρούν ότι αν αναδείξουν την παρανομία της εγκυκλίου, θα γίνει φανερό σε όλους ότι η συγκεκριμένη τους θέση για το ΠΔ είναι λανθασμένη, ενώ κάποιες άλλες, επειδή δεν μπορούν να δεχτούν ότι η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ κάνει λάθη... Όλοι μαζί λοιπόν προτιμούν να κλείσουν τα στόματα και να "καταπιούν" τα πάντα!!!
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ δεν πρόκειται να μπει σε τέτοια "μυωπικά" συνδικαλιστικά παιχνιδάκια. Επικροτούμε ότι θεωρούμε σωστό (πχ τη συγκεκριμένη διάταξη του ΠΔ 79 που το υπουργείο έφτιαξε πριν λίγο διάστημα και όχι όλο το ΠΔ) και καταγγέλλουμε ότι θεωρούμε λάθος (πχ την παράνομη εγκύκλιο).
Καλούμε το ΔΣ της ΔΟΕ, να πάρει θέση για το θέμα. Η σιωπή είναι συνενοχή σε μία ακόμη προσπάθεια της συγκυβέρνησης να βγάλει "από τη μύγα ξύγκι"...
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Νέο δίκτυο δομών υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου:
Πολιτική συνενώσεων και συγκεντρωτισμού
Με μια "πανηγυρική" εκδήλωση - ημερίδα, παρουσίασε το Υπουργείο Παιδείας την πρότασή του για το Νέο Δίκτυο Δομών Υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου και αφού είχε στείλει την πρόταση μόλις μία ημέρα πριν, στις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, προκειμένου να την επεξεργαστούν(!!) και να τοποθετηθούν επί του σχεδίου της κυβέρνησης. Στην εκδήλωση δεν δόθηκε καμία ερμηνεία για τις ασάφειες και τις γενικότητες του κειμένου και ουσιαστικά παρουσιάστηκαν μόνο όσα αναφέρονται στο κείμενο.
Ανεξάρτητα όμως από την στάση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και του κ. Γαβρόγλου, η πρόταση που κατατέθηκε επί της ουσίας είναι πρόχειρη, προβληματική και υπονομεύει τη λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης. Διαπνέεται από μία λογική συγχωνεύσεων και συγκεντρωτισμού και φαίνεται ότι έρχεται για να χωρέσει στο "μνημονιακό κοστούμι" που έχει ράψει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ για την εκπαίδευση.
Μία πρόταση, που δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα, δεν υπογράφεται από καμία επιστημονική ομάδα, δεν τεκμηριώνεται με παράθεση βιβλιογραφίας, δεν αναφέρεται σε καλές πρακτικές που τυχόν έχουν προκύψει από την εφαρμογή της σε κάποιο περιβάλλον. Είναι προφανές πως κάποιοι "ξερόλες" παρατρεχάμενοι, αποφάσισαν να ολοκληρώσουν το έργο, ερήμην της Πανεπιστημιακής αλλά και της εκπαιδευτικής κοινότητας, λες και η εκπαίδευση αφορά μόνο τους ίδιους και τις ιδεοληψίες τους.
"Ανακαλύπτουν" την αποκέντρωση και την αυτονομία της σχολικής μονάδας, με καθυστέρηση πολλών χρόνων και ξανά λανθασμένα και αφού παλαιότερα στα "ξέγνοιαστα" χρόνια της "ανέμελης" αντιπολίτευσης στα πλαίσια της επαναστατημένης τους αριστεροσύνης, προσπαθούσαν να ερμηνεύσουν τους όρους, διαστρεβλώνοντάς τους, κακοποιώντας και στοχοποιώντας τους.
Μιλούν στο σχέδιο κειμένου για αποκέντρωση και στην ουσία κάνουν το αντίθετο. Με τη δημιουργία και λειτουργία των ΠΕ.ΚΕ.Σ. δίπλα στην Περιφέρεια της Εκπαίδευσης και την κατάργηση του θεσμού των Σχολικών Συμβούλων που λειτουργούσαν ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης, υποβαθμίζουν τον αποκεντρωτικό και υποστηρικτικό ρόλο που θα μπορούσε να έχει προς τις σχολικές μονάδες οποιαδήποτε δομή. Η παιδαγωγική καθοδήγηση εξ αποστάσεως, δεν μπορεί να λύσει ζητήματα ενώ η επιμόρφωση που ουσιαστικά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε την κατεύθυνση της, παραμένει σύνθημα και ευχή.
Μιλούν στο σχέδιο κειμένου για αυτονομία και στην ουσία κάνουν το αντίθετο. Αναθέτουν ένα σημαντικό κομμάτι των δομών σε μια περιφερειακή διοίκηση που ο ρόλος της έως τώρα, δεν μας αφήνει περιθώρια να ελπίζουμε ότι και η νέα δομή θα έχει άλλο προσανατολισμό πέρα από την προώθηση του σχεδιασμού της κυβερνητικής εκπαιδευτικής πολιτικής, όπως στενά θέλουν να προωθούν οι εκάστοτε υπουργοί παιδείας, σε μια περιφερειακή διεύθυνση εκπαίδευσης που ουσιαστικά δεν απαντά στις πραγματικές ανάγκες και σε αρκετές περιπτώσεις λειτουργεί και ως τροχοπέδη.
Υλοποιούν σκληρή πολιτική συγχωνεύσεων - συνενώσεων δομών, χωρίς ουσιαστική επεξεργασία, απλά και μόνο για να εξοικονομηθεί προσωπικό. Τα ΚΕ.ΣΥ ουσιαστικά καταργούν και συγχωνεύουν τα ΚΕΔΔΥ, τα ΚΕΠΛΗΝΕΤ, τα ΚΕΣΥΠ, τους Σταθμούς Συμβουλευτικής Νέων και με τη σύνθεση που αποκτούν από τα πρώην στελέχη αυτών των φορέων καθώς και την «επιλογή» με οργανική θέση ή με απόσπαση εκπαιδευτικών με μόλις πενταετή θητεία, αποκτούν μια «χύμα» λειτουργία. Θα έχει πραγματικό ενδιαφέρον να μας τεκμηριώσουν τη συνύπαρξη των διαγνωστικών διαδικασιών Ειδικής Αγωγής και της Πληροφορικής υποστήριξης των εργαστηρίων των Η/Υ σε αυτή τη δομή. Πώς ταιριάζουν μεταξύ τους;
Ξαναβαπτίζουν τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε ΚΕΑ "χώνοντας" εκεί τους υπεύθυνους των άλλων καινοτόμων δράσεων με μοναδικό σκοπό την εξοικονόμηση θέσεων εργασίας.
Μας ανησυχεί ιδιαίτερα η "πρόβα" συνενώσεων της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με το πρόσχημα των κοινών υποστηρικτικών δομών, όπως και η συμμετοχή στον Προγραμματισμό και Απολογισμό των σχολικών μονάδων, που πραγματοποιεί ο Σύλλογος Διδασκόντων, μελών ΔΕΠ, κοινωνικών και πολιτιστικών φορέων(!!). Η συμμετοχή των γονέων μέσα από τα συλλογικά τους όργανα είναι προϋπόθεση ολοκληρωμένης λειτουργίας στην εκπαίδευση, αποκτά όμως διαφορετική διάσταση όταν λαμβάνουν μέρος στην αυτοαξιολόγηση και στις προτάσεις παιδαγωγικού σχεδιασμού και δράσεων των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας.
Συνενώσεις, συγκεντρωτισμός, γραφειοκρατία και «περίεργοι συνεταίροι» αποτελούν την πολιτική για τις Νέες Δομές, που θα φέρει ανασφάλεια, αναποτελεσματικότητα και υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης. Με αυτή την πολιτική δεν μπορεί να δημιουργηθεί ισχυρή δημόσια εκπαίδευση που να λειτουργεί προς όφελος των μαθητών και της ελληνικής κοινωνίας.
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.
Άμεση θεσμοθέτηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευση !
Όχι αντιεπιστημονικές παρεμβάσεις στην εκπαίδευση!
Στην Σύνοδο των Προέδρων και Κοσμητόρων των Παιδαγωγικών Τμημάτων και Σχολών, που πραγματοποιήθηκε στις 7 και 8 Οκτωβρίου 2017, συζητήθηκε η δημιουργία διευρυμένων Σχολών Αγωγής και Εκπαίδευσης, συνδεδεμένη με την παράλληλη ενοποίηση του χώρου εκπαίδευσης από τη βρεφική ηλικία έως τη διά βίου εκπαίδευση και κατάρτιση.
Οι Πρόεδροι των Παιδαγωγικών Τμημάτων Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων εκφράστηκαν στην πλειονότητά τους θετικά για την ένταξη τμημάτων ΤΕΙ Προσχολικής Αγωγής, με την προϋπόθεση ότι η ενδεχόμενη ένταξη τμημάτων ΤΕΙ σε Πανεπιστήμια θα γίνει αποδεκτή με όρους που περιλαμβάνουν τη θεσμική διασφάλιση των διαφορετικών τύπων επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων τους, τη δυνατότητα δημιουργίας αντίστοιχων τμημάτων ή κατευθύνσεων σε όλες τις Σχολές Αγωγής και Εκπαίδευσης των Πανεπιστημίων και την εξασφάλιση ανθρώπινου δυναμικού και οικονομικών πόρων.
Ταυτόχρονα, το "Δίκτυο πρακτικών ασκήσεων τμημάτων προσχολικής εκπαίδευσης" με ανακοίνωσή του αναφέρει πως η εκπαίδευση στην Χώρας μας κατηγοριοποιεί τις ανάγκες μικρών παιδιών και δεν αντιμετωπίζει ολόπλευρα την εκπαίδευσή τους και ουσιαστικά προτείνει η εκπαίδευση στις μικρές ηλικίες να αντιμετωπίζεται ενιαία στις ηλικίες 0-8!!
Είναι ακατανόητο όμως να μην προτείνεται η ενοποίηση της παρεχόμενης προσχολικής αγωγής, στην βρεφική, προνηπιακή και νηπιακή ηλικία, μέσω της κοινής στοχοθεσίας και των ενιαίων προγραμμάτων σπουδών και να προβάλλεται η "οργανωτικού" τύπου ενοποίηση των τμημάτων και των σχολών, στη λογική της εξυπηρέτησης συντεχνιακών συμφερόντων και επαγγελματικών δικαιωμάτων.
Είναι πραγματικά τραγικό, η Πανεπιστημιακή κοινότητα που στο μεγαλύτερο ποσοστό της, αδιαφορεί για τα προβλήματα της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, που με ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις έμεινε, βουβή, και άφαντη σε αυτό που συντελείται τα τελευταία χρόνια στην εκπαίδευση, για το μόνο που δείχνει να ενδιαφέρεται είναι να διευρύνει συντεχνιακά και αντιεπιστημονικά, το πεδίο επιρροής της και να εμπλακεί με κάθε τρόπο σε όσα περισσότερα προγράμματα προκειμένου να εξασφαλίσει μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις!
Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα, το Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας μέσω ψηφίσματός του να τονίζει: "Η ενοποίηση δύο διακριτών επιστημονικών χώρων αποτελεί το έναυσμα για την περαιτέρω απορρύθμιση και την αποδιοργάνωση των επαγγελματικών προσόντων και κατ επέκταση των επαγγελματικών δικαιωμάτων τα οποία απορρέουν από τους εν λόγω χώρους. Αυτό σημαίνει πως μια τέτοια στρατηγική επιλογή, αλλάζει άρδην το τοπίο των εργασιακών προοπτικών και σχέσεων των αποφοίτων μας αλλά και των επιστημονικών πεδίων στα οποία δραστηριοποιούμαστε. Πέραν λοιπόν του ότι δεν βοηθάει κανέναν από τους δύο, επιπλέον βλάπτει αυτούς που πρέπει να υπηρετεί: στην περίπτωσή μας τα παιδιά" και ταυτόχρονα η Σύνοδος των Προέδρων και Κοσμητόρων να συμφωνεί στα εντελώς αντίθετα, με μοναδική εξαίρεση το Παιδαγωγικό τμήμα προσχολικής του Πανεπιστημίου Κρήτης που εναντιώθηκε στην απόφαση!
Αυτοί που έχουν ως αποστολή την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών των παιδιών του ελληνικού λαού, δεν έχουν το δικαίωμα να φέρονται με αυτό τον τρόπο, όταν μάλιστα στις θέσεις που κατέχουν βρέθηκαν εξαιτίας των διαχρονικών αγώνων του κλάδου για την ανωτατοποίηση των σπουδών των εκπαιδευτικών.
Όλα αυτά, σε ένα εντελώς διαφορετικό πολιτικό περιβάλλον θα συζητιούνταν πιθανώς κάτω από άλλους όρους. Τη στιγμή όμως που με τεράστια κυβερνητική ευθύνη, το ζήτημα της προσχολικής εκπαίδευσης από δεδομένο μέχρι σήμερα, έχει γίνει αντικείμενο αντιπαράθεσης και θέμα προς διερεύνηση και διάλογο, όπως δηλώνει και ο Υπουργός Παιδείας, θεωρούμε ότι όλες αυτές οι σκέψεις και συζητήσεις έχουν συγκεκριμένη στόχευση, η οποία μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους.
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Π.Ε. καλεί:
Δημοκρατική Συνεργασία
Εκπαιδευτικών Π.Ε.