ΒΕΤΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΥ , αντιπρόσωπος της ΔΗΣΥ από το Σύλλογο Δασκάλων- Νηπιαγωγών Χαλκίδας- Ομιλία στην 86η Γ.Σ. της ΔΟΕ

 

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι , είναι τουλάχιστον προκλητικό να προσκαλείται στον χώρο της Γενικής συνέλευσης του κλάδου εκπρόσωπος της κυβέρνησης, που διέλυσε το ολοήμερο νηπιαγωγείο και να καλούνται οι νηπιαγωγοί να συμμετέχουν σε συνάντηση μαζί της, ενώ συγκεκριμένη παράταξη της ΕΡΑ στηρίζει μια τέτοια πρωτοβουλία.

Είναι τυχεροί συνάδελφοι οι παρατρεχάμενοι αυτής της κυβέρνησης. Εφαρμόζεται μια σκληρή μνημονιακή αντιεκπαιδευτική πολιτική και «δεν κουνιέται φύλλο».  Έχουν απέναντί τους την εκπαιδευτική κοινότητα ως μια έρημη χώρα. Η δική τους ακόρεστη δημαγωγία και η άνετη καθημερινή επικοινωνία με χαριτωμένες ατάκες και υποτιμητικους σχολιασμούς για ψηλα τακούνια , δεν υποβαθμίζουν όμως τους εκπαιδευτικούς αλλά αναδεικνύουν την ελαφρότητα και την κενότητα των ιδεολογημάτων  και των πράξεών τους…

Μπορούν να απολαύσουν την εξουσία τους χωρίς καμιά ανησυχία. Τα κατάφεραν ως αριστερά, να μην υπάρχει ούτε καν υποψία συνδικαλισμού!  Καταφέρανε η πολυδιασπασμένη σε όλο και μικρότερες ομάδες εκπαίδευση, συσπειρωμένες, να διεκδικούν φανατικά μικροσυμφέροντα και να κάνουν σημαία αγώνων δεδομένα και κεκτημένα του κλάδου.

Το πρόβλημα του συνδικάτου δεν είναι κλαδικό και εκπαιδευτικό ούτε συνδικαλιστικό ούτε πολιτικό. Είναι υπαρξιακό! Και μόνο αν το συνειδητοποιήσουμε απόλυτα, μπορούμε να θέσουμε κάποιο αρχιμήδειο σημείο για την επίλυσή του!

Είναι βαριά προσβολή της αξιοπρέπειας να περιφρονείς το μέλλον της νέας γενιάς και όλων όσοι βρίσκονται στην ανεργία αδιαφορώντας για το τι πρόκειται να τους συμβεί. Με αποφάσεις Της ηγεσίαςτου Υπουργείου Παιδείας η κατάργηση των ΕΑΕΠ  σχολείων και η ίδρυση του νέου ολοήμερου Δημοτικού και Νηπιαγωγείου χιλιάδες συνάδελφοι μας έμειναν χωρίς δουλειά τη φετινή σχολική χρονιά όχι γιατί περίσσευαν αλλά γιατί το νέο σχολείο είναι το σχολείο των περικοπών , της εξοικονόμησης δαπανών και όχι το σχολείο της ποιότητας που αξίζει να έχουμε.

Τι μας λέτε λοιπόν για την προσχολική εκπαίδευση;;

Ενίσχυση των δομών προσχολικής αγωγής, ώστε σε βάθος διετίας, εφόσον οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέπουν, να μετέχουν όλα τα νήπια.

Είναι σαφές, ότι ούτε άμεση ούτε πρόταση αποτελεί μια τέτοια διατύπωση, που αναφέρεται σε δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση σε βάθος χρόνου και εφόσον οι οικονομικές συνθήκες το επιτρέψουν.

Πού είναι κ Υπουργέ η δέσμευση σας για δίχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση , η ευαισθησία σας να γραφτούν όλα τα παιδιά και να βρεθούν οι κατάλληλοι χώροι ώστε να υπάρχουν ισοδύναμες ευκαιρίες στην εκπαίδευση; Είναι ξεκάθαρη η επικοινωνιακή σας πολιτική με συνθήματα και δεσμεύσεις κενού περιεχομένου.

Ενιαίος τύπος ολοήμερου Νηπιαγωγείου, θεσμοθέτηση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών.

Έχουμε επισημάνει ότι η φιλοσοφία του ολοήμερου νηπιαγωγείου απέχει από αυτή του Δημοτικού σχολείου με βάση και το αναλυτικό πρόγραμμα που ισχύει. Το νηπιαγωγείο είναι μια μοναδική χρονική περίοδος στη ζωή κάθε παιδιού, με το δικό του πρόγραμμα, στόχους και πρακτικές και είναι απαραίτητο να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό τρόπο. Αυτό που προέχει στο ολοήμερο νηπιαγωγείο δεν είναι μόνο η οργάνωση του προγράμματος, αλλά η αλλαγή εκπαιδευτικής νοοτροπίας και παιδαγωγικής αντίληψης με κατάλληλο παιδαγωγικό πνεύμα και διδακτική μεθοδολογία, ώστε να μη σχολειοποιείται ο παραπάνω χρόνος του παιδιού. Η διεύρυνση του ωραρίου δηλαδή θα πρέπει να είναι ποιοτική κι όχι ποσοτική, με έμφαση στη διαδικασία κι όχι στο αποτέλεσμα. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να προστίθενται στο πρόγραμμα νέες δραστηριότητες και επιπλέον γνωστικά αντικείμενα διακριτά μεταξύ τους, αλλά να δίνεται στα παιδιά ο χρόνος να εμπλέκονται και να συμμετέχουν ενεργά στις διαδικασίες, στον προγραμματισμό και την οργάνωση των καταστάσεων ώστε να ανακαλύπτουν τα ίδια τη γνώση. Ο νέος τύπος ολοήμερου νηπιαγωγείου απλά αποτελεί υποβάθμιση της επιστημονικότητας ολόκληρου του κλάδου και καταπάτηση των ίσων εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών της προσχολικής που διαπίστωσαν συγχρόνως το ωράριο τους να μεγαλώνει …

 Υπαγωγή όλων των τύπων βρεφονηπιακών σταθμών στην εποπτεία του υπουργείου Παιδείας.

Το τελευταίο διάστημα έχει απασχολήσει τον κλάδο μας η ενοποίηση της προσχολικής εκπαίδευσης από 0 έως 6 , έχει συζητηθεί η υπαγωγή των νηπιαγωγείων στους δήμους… και γνωρίζουμε όλοι πολύ καλά τους κινδύνους που ελλοχεύουν, όταν χωρίς διάλογο με την Διδασκαλική Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τις νηπιαγωγούς, δρομολογείται μια τόσο σημαντική αλλαγή χωρίς πλαίσιο ή δέσμευση για το εργασιακό καθεστώς των εκπαιδευτικών, με συνέπειες όχι μόνο στους εκπαιδευτικούς αλλά και στο επίπεδο εκπαίδευσης των παιδιών.

Κρυμμένοι πίσω από την ταμπέλα ενός μεταρρυθμιστικού Εθνικού διαλόγου συνδιαλεγόμενοι μόνο με κομματικούς συνδικαλιστές, που προφανώς προσκυνούν για μια θεσούλα και με συλλόγους βρεφονηπιοκόμων και διάφορους άλλους μεμονωμένους, ανάλογα με τις φιλίες που έχουν οι πρόεδροί τους με Γ. Γραμματείς του Υπουργείου, διαλύουν το Δημόσιο νηπιαγωγείο .Παρακολουθούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα λίγο πριν από τις εκλογές των αντιπροσώπων, το θέατρο του παραλόγου, με πρωταγωνιστές από τη μια πλευρά διαρροές και αίολες υποσχέσεις από το Υπουργείο και από την άλλη ομάδες συναδέλφων, που σαφώς δεν εκπροσωπούν το σύνολο του κλάδου των νηπιαγωγών, να αγωνίζονται για τα …δεδομένα.

Από πότε αμφισβητείται η σημασία της προσχολικής εκπαίδευσης;; Από πότε είναι σημαία αγώνων η εγγραφή των προνηπίων στο νηπιαγωγείο, αφού όλα τα χρόνια γράφουμε όσα περισσότερα μπορούμε για να λειτουργήσουν τα νηπιαγωγεία;

Η δίχρονη προσχολική εκπαίδευση αποτελεί μια σοβαρή διεκδίκηση χρόνων και η εφαρμογή της, θα ήταν πραγματικά μια κατάκτηση του κλάδου, αποτελεί άλλωστε υποχρέωση της κυβέρνησης απέναντι στις δεσμεύσεις της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με την οποία το 95% των παιδιών (από 4 ετών μέχρι την ηλικία υποχρεωτικής σχολικής φοίτησης) πρέπει να συμμετέχει σε προσχολική εκπαίδευση.

Η προσχολική εκπαίδευση έχει πληγωθεί βαθιά μέσα από την πολιτική των περικοπών και της εξοικονόμησης δαπανών, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, με συνέπεια στην ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης στα παιδιά.

Δεν ξεχνάμε την διάλυση του ολοήμερου νηπιαγωγείου, την αύξηση του ωραρίου μας, τις περικοπές στις δαπάνες, την έλλειψη διορισμών, την έλλειψη υποδομών, τη θεσμοθέτηση του ωραρίου και την αλλαγή της οργανικότητας των νηπιαγωγείων …μόνο στα χαρτιά…

Τα παιδιά δικαιούνται να έχουν πρόσβαση σε μια υψηλής ποιότητας εκπαίδευση, ουσιαστικά ίσοδύναμων ευκαιριών, που θα επιδεικνύει τον απαραίτητο σεβασμό στις προσωπικές τους ιστορίες και την πολιτιστική τους κληρονομιά.

Η απάντηση μας στην πολιτική των περικοπών και της διάλυσης είναι αυτή του αγώνα.

Δεν έχουμε άλλο δρόμο , μόνο να εκτεθούμε, να μιλήσουμε,  να διεκδικήσουμε, να υπερασπιστούμε, να ξεβολευτούμε,,, να βρούμε κοινούς δρόμους , να ονειρευτούμε με νέες ιδέες, φαντασία, ανοιχτό μυαλό όλοι εμείς και κυρίως οι νέοι, που χάνουν τα πιο πολλά …να υπερασπιστούμε την αξιοπρέπεια μας.

ΟΧΙ στον συνδικαλιστικό κομματικό πρωτογονισμό και κανιβαλισμό … …ναι σε ουσιαστικές ρυθμίσεις και αλλαγές…

Υπερασπιζόμαστε το σχολείο της ποιότητας και όχι το σχολείο των μνημονίων και των περικοπών.

Παρακολουθούμε όσα διαδραματίζονται στο χώρο της προσχολικής αγωγής και θα συνεχίσουμε να παλεύουμε με όλο το συνδικαλιστικό κίνημα χωρίς κομματικές στοχεύσεις, ιδιοτέλειες και αγκυλώσεις, για ουσιαστική υλοποίηση της δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης, των ολοήμερων σχολείων, της θεσμοθέτησης του ωραρίου μας, της αναβάθμισης της ποιότητας στην εκπαίδευση.

Τα κεκτημένα του κλάδου έγιναν ζητούμενα …οι αγώνες και οι διεκδικήσεις είναι μπροστά μας…. χωρίς εκπτώσεις …για την εκπαίδευση, που παλεύουμε εδώ και χρόνια….

 

88η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

Παρουσίαση βιβλίου με την ιστορία της ΠΑΣΚ

3η Πανελλήνια Συνδιάσκεψη Νέων Στελεχών Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή
X

Right Click

No right click