Συνεκπαίδευση

(με αφορμή το περιστατικό σε Δημοτικό σχολείο της Ιεράπετρας)

 

           

            Συνεκπαίδευση σημαίνει ότι η εκπαίδευση αποτελεί δικαίωμα για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά και έχει ανάγκη την ύπαρξη σχολείων και δομών εκπαίδευσης που θα αναγνωρίζουν, θα κατανοούν και θα γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίζουν σωστά τις ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

 Η επιτυχής συνεκπαίδευση απαιτεί όχι μόνο τυπικές εκπαιδευτικές παροχές αλλά επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων και σχεδιασμό συνθηκών που διευκολύνουν την προσαρμογή. Υποστηρίζει παράλληλα την πρόσβαση σε κατάλληλη ανθρώπινη και τεχνική εκπαιδευτική υποστήριξη και προσαρμογή των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις μοναδικές ανάγκες του κάθε μαθητή. Αυτό διασφαλίζεται με την παροχή της αναγκαίας ειδικής παιδαγωγικής βοήθειας και υποστήριξης από ειδικευμένους εκπαιδευτικούς ή από μία διεπιστημονική ομάδα και από απαραίτητες αλλαγές στα προγράμματα σπουδών.

Ποια είναι η πραγματικότητα όμως στη χώρας μας; Οι παράλληλες στηρίξεις προσλαμβάνονται με «δελτίο», μοιράζονται οι ώρες τους σε δύο και τρεις μαθητές ενώ αναμένεται ακόμη και σήμερα, Νοέμβρη μήνα,  ο κύριος όγκος των προσλήψεων!! Ας μη μιλήσουμε για την κατάλληλη τεχνική στήριξη ή την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καλύτερα…

Έτσι όλοι μεταθέτουν τις ευθύνες και τα βάρη ιεραρχικά, από πάνω προς τα κάτω, με αποτέλεσμα το σύνολο τους να καταλήγει στο Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, στο/στην Διευθυντή/ντρια του και στον/στην υπεύθυνο εκπαιδευτικό του τμήματος που δίνουν καθημερινή μάχη στο σχολείο για να ανταπεξέλθουν.

Σε σχέση με το λυπηρό περιστατικό σε σχολείο της Ιεράπετρας, σε ώρα μαθήματος, με τον σοβαρό τραυματισμό δασκάλας, η οποία νοσηλεύτηκε στο Νοσοκομείο Ιεράπετρας με διάσειση, κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις και ακόμα και σήμερα 15 ημέρες μετά το συμβάν δεν έχει αποκατασταθεί πλήρως η υγεία της, προκύπτουν σημαντικά ερωτήματα και αντίστοιχες ευθύνες που πρέπει να αναδειχθούν ώστε να μην επαναληφθούν στο μέλλον.

Η Διεύθυνση ΠΕ Ν Λασιθίου και το ΚΕΣΥ αποφάσισαν να δοθούν μόνο 10 ώρες παράλληλης στήριξης στο σχολείο για συγκεκριμένο μαθητή, όταν όλα τα προηγούμενα χρόνια δίνονταν 24 από την αρχή κατά προτεραιότητα, προφανώς υλοποιώντας την κυβερνητική πολιτική περικοπών και αδιαφορώντας για την ουσιαστική παρέμβαση σε ένα δύσκολο εκπαιδευτικό ζήτημα που χρειαζόταν ιδιαίτερη προσοχή. Χαρακτηριστική επίσης ήταν η αδιαφορία τους στην έγγραφη αγωνιώδη επιστολή της δασκάλας, ελάχιστες ημέρες πριν το περιστατικό με τον τραυματισμό της.

Δύο εβδομάδες μετά το περιστατικό, δεν έχουν προχωρήσει σε καμία ενέργεια που να δημιουργεί συνθήκες που δεν θα επιτρέψουν να ξανασυμβεί κάτι αντίστοιχο με θύμα μαθητή ή εκπαιδευτικό και νομίζουν ότι μπορούν να αποσιωπήσουν το γεγονός και να διαγράψουν τις ευθύνες τους, επικαλούμενοι προσωπικά δεδομένα του μαθητή, ο οποίος είναι το μεγαλύτερο θύμα του εκπαιδευτικού συστήματος και των επιλογών όσων διαχειρίστηκαν με λανθασμένο τρόπο τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη δεν έχει σταλεί αντικαταστάτης της συναδέλφου που αναρρώνει και η τάξη παραμένει χωρίς δάσκαλο, ο μικρός μαθητής δεν πηγαίνει στο σχολείο και κανείς δεν έχει κάνει κάποια ενέργεια ούτε καν έχει αρθρώσει κουβέντα για το περιστατικό!! Ούτε μια λέξη συμπαράστασης στο σχολείο και στη δασκάλα!!

Ίσως τελικά και να αναζητήσουν ευθύνες από το σχολείο και τη δασκάλα για να «ξεπλύνουν» την ανυπαρξία τους…

Ακόμη και ο τοπικός Σύλλογος εκπαιδευτικών με την πλήρη απουσία του, συμβάλλει στην αποσιώπηση του γεγονότος! Καμία ανακοίνωση, κανένας λόγος συμπαράστασης, καμία ενέργεια ενημέρωσης και παρέμβασης!!

Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Κρήτης, αφού πρώτα δηλώσει τη συμπαράστασή της στο σχολείο, στο μαθητή και την οικογένεια του και φυσικά στη δασκάλα του σχολείου με ευχές για γρήγορη ανάρρωση, απαιτεί:

και διεκδικεί:

 

 

 

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κρήτης

 

Share
X

Right Click

No right click