Tα Παιδαγωγικά τμήματα ούτε τον κύκλο τους έκλεισαν ούτε την αποστολή τους ολοκλήρωσαν...

 

Διάβασα με προσοχή την ανακοίνωση του αξιότιμου καθηγητή  Νικολάου Γεώργιου ,συμφοιτητή ,συναγωνιστή και συνοδοιπόρου τα χρόνια εκείνα των μεγάλων αγώνων για την επιστημονική αναβάθμιση των δασκάλων με τη δημιουργία των Παιδαγωγικών Τμημάτων.

Είναι αλήθεια όλες οι παραδοχές που αναφέρει στα χρόνια τη κρίσης( δημογραφική  κάμψη, μηδενικές προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών ,μειώσεις μέσω συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων, συρρίκνωση ολοήμερου σχολείου, δημογραφικοί δείκτες που δείχνουν μείωση μαθητικού πληθυσμού).

Θέλω εδώ να αναλογιστώ αν η εκπαιδευτική πολιτική μιας  χώρας που ανήκει στον Ευρωπαϊκό πολιτισμένο κόσμο ,χαράσσεται  με  μνημονιακές παραδοχές  που οδηγούν σε συρρίκνωση και υποβάθμιση αυτής ή με βάση την παραδοχή  ότι χρειαζόμαστε ένα σχολείο που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες.

Θεωρώντας ότι  κάθε προοδευτικός άνθρωπος θέλει το δεύτερο σχολείο ,έχω να παρατηρήσω  τα παρακάτω.

Είναι πρώτα από όλα ανάγκη αυτή η χώρα να λάβει άμεσα μέτρα για τη δημογραφική ανάκαμψή της.

Είναι ανάγκη να γίνουν χιλιάδες προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών που να καλύπτουν τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες, Στο σημείο  αυτό να αναφέρω ότι τη φετινή σχολική χρονιά προσελήφθησαν όλοι οι δάσκαλοι που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους μέχρι το καλοκαίρι για να καλύψουν τις ανάγκες των σχολείων. Το αναφέρω  για να καταρρίψω το επιχείρημα  ότι έχει  συσσωρευτεί   μεγάλος αριθμός δασκάλων που δεν χρειάζεται και επομένως έχει κλείσει  κύκλος των Π.Τ όπως λειτουργούν σήμερα.

Εκτός  αν το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε  σε αυτές τις προσλήψεις λόγω εκλογών και έχουν άλλα σχέδια για τα επόμενα χρόνια.

Εδώ αξίζει να αναφέρω ότι λόγω συνταξιοδοτικού νόμου μέχρι το  2021 θα αποχωρήσουν πολλές χιλιάδες εκπαιδευτικών που εγκλωβίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια με αποτέλεσμα  οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι ακόμα μεγαλύτερες.

Τέλος να επισημάνω ότι η συρρίκνωση του ολοήμερου σχολείου έγινε στα πλαίσια μνημονιακών πολιτικών ,χωρίς διάλογο με την επιστημονική κοινότητα που ήταν και συνεχίζει να είναι αντίθετη.

Αυτά τα Παιδαγωγικά τμήματα ούτε τον κύκλο τους έκλεισαν και προφανώς η αποστολή τους δεν τελείωσε. Τα Π.Τ  χρειάζονται αναβάθμιση και διεύρυνση των παιδαγωγικών τους οριζόντων με βήματα μελετημένα και προσεκτικά σχεδιασμένα μέσα από διάλογο όλων των εμπλεκομένων.

Αυτή η συγχώνευση κατά την ταπεινή μου  άποψη συνιστά υποβάθμιση  και σε εναρμόνιση με μνημονιακές πολιτικές ,

Παρακαλώ πολύ τους καθηγητές του Π.Τ.Δ.Ε Πάτρας  και το σεβαστό Πρόεδρο , δείχνοντας ευελιξία και ακαδημαϊκό θάρρος  να αναλογιστούν τις συνέπειες και να αποτρέψουν έστω την τελευταία στιγμή  αυτή την εξέλιξη

 

Μάλλιος Λεωνίδας

Δάσκαλος              

 

87η Γενική Συνέλευση ΔΟΕ - Video

 
 
 

Τελευταίες ανακοινώσεις ΔΗ.ΣΥ.

3ο Πανελλήνιο Συνέδριο ΔΗΣΥ Φωτογραφικό υλικό

Κύλιση στην Αρχή